Yamaha Sports Ride Concept je dvoumístný sporťák, který váží 750 kg

Další premiérou tokijského autosalonu je Yamaha Sports Ride Concept. Jak bylo oznámeno dříve, nejde o motocykl, ale o velmi malý a především hodně lehký dvoumístný automobil. Zatím se jedná pouze o studii a navíc samotná Yamaha mnoho technických detailů o novince neposkytla, přesto stojí tento vůz za pozornost.

Yamaha chce v Evropě prodávat lehké a levné dvoumístné auto

Yamaha chce v Evropě prodávat lehké a levné dvoumístné auto

Důvodem je hlavně extrémně nízká hmotnost. Základ tvoří karbonový monokok, na kterém jsou nasazené karbonové panely. Jedná se o technologii iStream vyvinutou Gordonem Murrayem, tvůrcem McLarenu F1. Také v interiéru byla snaha ušetřit co nejvíce kilogramů, takže by měl být podle oficiálních zdrojů minimalistický, ale zároveň luxusní. Výsledkem celého snažení je fakt, že koncept váží pouze 750 kg.

MOTIV.e: Gordon Murray se vrací s dalším elektromobilem

MOTIV.e: Gordon Murray se vrací s dalším elektromobilem

Na takovou hmotnost nejsou potřeba obrovské motory s výkonem mnoha stovek koní, ale Yamaha bohužel oficiálně neupřesnila, co konkrétně v autě je. Spekuluje se o litrovém tříválci s výkonem 60 kW (82 koní). Jinak vůz jako takový měří na délku 3900 mm, široký je 1720 mm a vysoký pouze 1170 mm. Doufejme, že Yamaha nezůstane pouze u konceptu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků