Yamaha s náhonem na obě kola možná půjde do série

Yamaha dlouhá léta spolupracuje se společností Öhlins na vývoji motorky s náhonem na obě kola, tzv. 2-Trac. Revoluční systém se poprvé objevil při závodě rallye Paříž-Dakar na modelu WR450F 2-Trac. Patentovaný systém užívá hydraulické čerpadlo, které přes vysokotlaké hadice vhání olej k náboji předního kola, kde je kapalinový motor. Poté se olej vrací přes filtr zpět do čerpadla.

Systém 2-Trac pochopitelně zvyšuje trakci motocyklu a má propracovaný systém samoregulace, aby se přední kolo netočilo rychleji než zadní. Při ztrátě trakce zadního kola se okamžitě nevyužitá síla přesouvá k čerpadlu a systém 2-Trac je schopen přenést až 15 procent výkonu na přední kolo.

Z Yamahy prosakují spekulace, že se pracuje na silničním motocyklu, který by měl mít náhon na obě kola. Mělo by se jednat o cestovní stroj na bázi Yamahy TDM a pohonnou jednotou by měl být litrový agregát o výkonu 110 kW (150k) z FZ1 Fazer.


Yamaha WR450F 2-Trac v akci


Yamaha TDM 900

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků