Yamaha s náhonem na obě kola možná půjde do série

Yamaha dlouhá léta spolupracuje se společností Öhlins na vývoji motorky s náhonem na obě kola, tzv. 2-Trac. Revoluční systém se poprvé objevil při závodě rallye Paříž-Dakar na modelu WR450F 2-Trac. Patentovaný systém užívá hydraulické čerpadlo, které přes vysokotlaké hadice vhání olej k náboji předního kola, kde je kapalinový motor. Poté se olej vrací přes filtr zpět do čerpadla.

Systém 2-Trac pochopitelně zvyšuje trakci motocyklu a má propracovaný systém samoregulace, aby se přední kolo netočilo rychleji než zadní. Při ztrátě trakce zadního kola se okamžitě nevyužitá síla přesouvá k čerpadlu a systém 2-Trac je schopen přenést až 15 procent výkonu na přední kolo.

Z Yamahy prosakují spekulace, že se pracuje na silničním motocyklu, který by měl mít náhon na obě kola. Mělo by se jednat o cestovní stroj na bázi Yamahy TDM a pohonnou jednotou by měl být litrový agregát o výkonu 110 kW (150k) z FZ1 Fazer.


Yamaha WR450F 2-Trac v akci


Yamaha TDM 900

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků