Xsara Picasso s "novým" naftovým motorem

Citroën uvádí v těchto dnech na trh model Xsara Picasso s novým dieselovým motor HDi o objemu 1,6 l a výkonu 92 koní. Motor jako takový není žádnou žhavou novinkou a v uplynulém roce se objevil pod kapotou mnoha vozů koncernu Peugeot-Citroën (PSA) i ve vozech Fordu, který na vývoji jednoho z nejlepších maloobjemových dieselů s PSA spolupracoval.

Tip: V přehledu testů najdete mnoho testů vozů s motorem 1,6 HDi pod kapotou. Z poslední doby třeba Citroënů C3, C4 a C5, z dřívějška např. Peugeotu 307, Fordu Focus kombi a dalších.

Celohliníkový agregát použitý v Xsaře je odvozený od verze HDi 110 a poskytuje 92 koní výkonu při 4000 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment 215 Nm se dostaví už od 1750 otáček za minutu, motor splňuje emisní normu Euro IV a při kombinované spotřebě 5,1 l nafty na 100 km vykazuje emise CO2 135 g/km.

Modelová řada Citroën Xsara Picasso tak v současnosti zahrnuje tři úrovně výbavy  - X, SX a Exclusive, a 4 pohonné jednotky - benzínové 1,6i 16V (110 k) s manuální pětistupňovou převodovkou a 2,0i 16V (138 k) s automatickou převodovkou se sekvenčním řazením. Mezi dieselovými nový HDi 92 a HDi 110 s filtrem pevných částic, oba s manuální pětistupňovou převodovkou.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků