Xsara Picasso s "novým" naftovým motorem

Citroën uvádí v těchto dnech na trh model Xsara Picasso s novým dieselovým motor HDi o objemu 1,6 l a výkonu 92 koní. Motor jako takový není žádnou žhavou novinkou a v uplynulém roce se objevil pod kapotou mnoha vozů koncernu Peugeot-Citroën (PSA) i ve vozech Fordu, který na vývoji jednoho z nejlepších maloobjemových dieselů s PSA spolupracoval.

Tip: V přehledu testů najdete mnoho testů vozů s motorem 1,6 HDi pod kapotou. Z poslední doby třeba Citroënů C3, C4 a C5, z dřívějška např. Peugeotu 307, Fordu Focus kombi a dalších.

Celohliníkový agregát použitý v Xsaře je odvozený od verze HDi 110 a poskytuje 92 koní výkonu při 4000 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment 215 Nm se dostaví už od 1750 otáček za minutu, motor splňuje emisní normu Euro IV a při kombinované spotřebě 5,1 l nafty na 100 km vykazuje emise CO2 135 g/km.

Modelová řada Citroën Xsara Picasso tak v současnosti zahrnuje tři úrovně výbavy  - X, SX a Exclusive, a 4 pohonné jednotky - benzínové 1,6i 16V (110 k) s manuální pětistupňovou převodovkou a 2,0i 16V (138 k) s automatickou převodovkou se sekvenčním řazením. Mezi dieselovými nový HDi 92 a HDi 110 s filtrem pevných částic, oba s manuální pětistupňovou převodovkou.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků