Xsara Picasso s "novým" naftovým motorem

Citroën uvádí v těchto dnech na trh model Xsara Picasso s novým dieselovým motor HDi o objemu 1,6 l a výkonu 92 koní. Motor jako takový není žádnou žhavou novinkou a v uplynulém roce se objevil pod kapotou mnoha vozů koncernu Peugeot-Citroën (PSA) i ve vozech Fordu, který na vývoji jednoho z nejlepších maloobjemových dieselů s PSA spolupracoval.

Tip: V přehledu testů najdete mnoho testů vozů s motorem 1,6 HDi pod kapotou. Z poslední doby třeba Citroënů C3, C4 a C5, z dřívějška např. Peugeotu 307, Fordu Focus kombi a dalších.

Celohliníkový agregát použitý v Xsaře je odvozený od verze HDi 110 a poskytuje 92 koní výkonu při 4000 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment 215 Nm se dostaví už od 1750 otáček za minutu, motor splňuje emisní normu Euro IV a při kombinované spotřebě 5,1 l nafty na 100 km vykazuje emise CO2 135 g/km.

Modelová řada Citroën Xsara Picasso tak v současnosti zahrnuje tři úrovně výbavy  - X, SX a Exclusive, a 4 pohonné jednotky - benzínové 1,6i 16V (110 k) s manuální pětistupňovou převodovkou a 2,0i 16V (138 k) s automatickou převodovkou se sekvenčním řazením. Mezi dieselovými nový HDi 92 a HDi 110 s filtrem pevných částic, oba s manuální pětistupňovou převodovkou.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků