Vodíkový hypersport chce do dvou let na silnice. Je skutečný, ač na to nevypadá

32 komentářů

Kuk Vykuk
14. srpna • 12:30

Mrtvě narozený dítě.

Vod(n)ík
14. srpna • 21:00

Ne. Jediná možná budoucnost. Takhle jsem si v osmdesátých letech jako malej kluk představoval auta po roce 2000. Holt dočkal jsem se, ale se zpožděním 20 let. Už tenkrát by mě nenapadla taková blbost, jakou jsou dnešní auta na baterky - prostě auta k ničemu (nutnost zdlouhavého nabíjení).

Kuk Vykuk
15. srpna • 1:43

Vodík je totální píchovina. Šestý auto ve frontě si počká skoro dvě hodiny protože pro každý auto se musí vodík zvlášt natlakovat. Za 5 minut si načerpá jen ten první. Navíc na km je to 2x tak drahý jak benzín. Za 2 roky provozu tě čeká důkladná kontrola tlakový soustavy která nebude levná. Už se těším na tvůj výraz až posadíš svoje ratolesti na vodíkovou bombu natlakovanou na 700 barů a vyrazíte spolu na báječnej vejlet. Ano ty bomby jsou přímo pod sedačkou. :-D:-D:-DB-]

Hyundai YES!👍
15. srpna • 20:46

Píšeš totální blbosti.

Kuk Vykuk
16. srpna • 14:25

Ty víš úplný houno a ješte se tím chlubíš. Vyvrať to nebo se vrať zpátky do jeskyně. B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Hyundai YES!👍
16. srpna • 18:18

Tak hele ty vykukánku, každý nemá čas trávit léto u internetu nad vyvracením chujovin, co kde kdo napíše. Ale udělám výjimku a vyvrátím ti alespoň něco. Víc času tím nehodlám trávit.
V současné době mohou vodíkové nabíjecí stanice postavené společností Hyundai Motor Group dobíjet až 70 vozidel Hyundai Nexo denně za předpokladu, že stanice je otevřena po dobu 14 hodin denně. Tzn. na každé vozidlo 12 minut. V budoucnu, až bude větší počet vodíkových vozidel, budou i větší kapacity hlavních nádrží na čepačkách proto, aby stačily pokrývat odběr. Zatím to stačí.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_station... Doporučuji ti něco si o vodíku nastudovat. A nejen informace od zaujatých elektrofilů adorující jejich modly.

Kuk Vykuk
17. srpna • 11:48

Na to že nemáš čas na psaní píchovin jich to píšeš denně tuny. A příště si aspoň přečti to s čím tu argumentuješ. Citace z tvého odkazu: “However, hydrogen recharging stations without high-pressure (900bar) storage tanks may require some additional downtime to repressurize the hydrogen in its recharging system if they refuel too many vehicles in a day.”
Todle zcela potvrzuje moje slova že ne každý si načepuje vodík za 5 min ani za 12 min jak slibuje Hnůjdaj a ty tomu naivně věřiš. :-P Navíc takový výkonný čerpačky budou stát několik milionů dolarů a proto určitě porostou jak houby po dešti. Doufám že vyhodíš miliony za vodíkáče jako první, abys nám dokázal jakej je to galaktickej průser. Běž si radši vyvracet přirození to bude užitečnější. :-P:-DB-]Doporučuju ti něco si o vodíku nastudovat ať nad tím tak naivně neonanuješ.:-P

Hyundai YES!👍
17. srpna • 18:04

Gratuluji k tvé inteligenci. To ze sebe děláš takového blba nebo jím skutečně jsi? A navíc pejorativního hulváta, který za to, že se mu pomalu rozpadá naivní sen o čistě bateriových autech a na druhé straně rozvoji vodíkových pohonů je hysterický. Každý ať si udělá o tobě obrázek sám.
Jak to tak vypadá, tak si ani neumíš spočítat tak jednoduchou věc kterou je, za kolik minut naplní zmiňovaná Hyundai vodíková čepačka 1 auto, když jich za 14 hodin naplní 70. Prozradím ti, že je to 12 minut na jedno auto i s tím přečerpáním z hlavní skladovací nádrže do mezinádrže a následně do auta. A kdyby jsi ten odkaz přečetl celý, tak zjistíš i další informace o kapacitě plánovaných čerpaček Hyundai Motor Group, které budou obsahovat robustnější vybavení (minimálně dvojnásobek dnešní kapacity - 1 200 kg / den po dobu 24 hodin), aby bylo zajištěno, že budou moci obsluhovat větší počet vozidel FCEV a další skutečnosti.
:-D

jogurt
14. srpna • 21:58

pokud mám běžný denní nájezd do tří čtvrtin dojezdu, tak mi pomalé nabíjení ani v nejmenším nevadí.

Hyundai YES!👍
15. srpna • 20:44

A pokud s tím tvým dojezdem pojedeš na okružní dovolenou napříč Evropou?

jogurt
15. srpna • 21:43

Přesně to jsem letos absolvoval. 1x e-tron + 1x X5 40i. Česko-Švyc - Francie _ Španělsko - Portugalsko - Česko, 8250km. Až po Barcelonu dobíjeno na Ionity, Spain + Portugal na 50/70kW DC a přes noc u hotelů. Absolutně bez problémů. E-tron nebyl ani v nejmenším brzdou a nákladově jel za čtvrtinu proti X5.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Hyundai YES!👍
15. srpna • 22:04

Tak se pochlub, kolik hodin jsi celkově prostál u Ionity. Tankování čehokoli je otázkou několika málo minut. Baterky se nabíjejí dlouho a tak to bude navždy.

jogurt
15. srpna • 22:41

Obvykle kolem 25-30 minut přibližně každých 300km. X5 tankovala stejně a než jsme si pak dali kafe, bylo nabito. Při dávkách na přesunových trasách kolem 900km za den se dobíjelo/tankovalo 2x za den a zdržení bylo méně než jedna hodina naplno se pak e-tron dobil přes noc. Zajímavé jsou náklady na "palivo". X5 31000Kč, e-tron necelých 8000Kč.

jogurt
15. srpna • 22:59

a ještě jeden humorný zážitek z francouzské stanice mezi San Sebastianem a Bordeaux: E-tron byl u Ionity na 100% baterie rychleji, než se podařilo natankovat Xpětku, která musela čekat ve frontě aut na volný tankovací stojan :-D

Hyundai YES!👍
16. srpna • 7:03

Hmmm, tak to jsou teda časy. Tolik hodin čekat někde na nabíječkách a nemít možnost si zatím zajet na nějaké krásnější místo a tam si odpočinout, jako je to běžné u konvenčních aut.
S tím časem čekání ve frontě na tankování X5 je to tak, že až se zvýší nebo otočí počty elektromobilů, tak budeš čekat dlouhé hodiny v několikakilometrových frontách nebo na odstavných parkovištích na možnost připojit si své auto na stojan a čekat dál na své dobití. ;-)

Jogurt
16. srpna • 9:15

blábol, zajet můžu kam chci a navíc e-tron přes navigaci umí ionity stojan rezervovat, takže přijedu vždycky k volnému. Což zatím ani není potřeba, protoze jsou volné. Ostatně zrovna x5 nemá o moc větší dojezd, než e-tron,

Hyundai YES!👍
16. srpna • 10:23

No to není žádný blábol. Asi jsi mě úplně nepochopil.
A co když bude stojan zarezervovaný několika lidmi před Tebou a ty budeš nutně potřebovat jet dál?
Prostě si raději natankuji každých 800 km během cca 3-5 minut a ihned potom natankování si zajedu odpočinout na nějaké nejbližší krásné místo s nějakou zajímavostí, vyhlídkou nebo do nejbližší kafetérie. Rozhodně nemíním trávit za celou dovolenou hodiny času odpočinku u nabíjecích stanic (benzínkách). Pro mě je už opruz jen na tu benzínku zajet natankovat na 3 minuty každých 800 km. Natož jezdit nabíjet každých 300 km na půl hodiny - šílený.A raději už vůbec nepomyslím na možnost nečekané situace, kdy budu muset při nabíjení u hotelu ihned odjet na nějaké jiné místo a budu mít prázdnou baterii. Třeba zjistím, že tam mají štěnice a budu tedy muset s nimi spát. :-/:-D

Hyundai YES!👍
16. srpna • 10:41

A to už se ani nebavím o možnosti využití karavanů, které jsou zase o kus dál než normální osobáky. Raději ani nemyslet na to, že by mohli být i oni v budoucnosti na baterie... a co třeba nákladní vozidla...
To už raději tohle:
https://www.czechcrunch.cz/2020/07/hyundai-vypalil-r... ...

x12345678
16. srpna • 15:28

Šundaj vubec nic nepochopil. S EV se prostě planuje cesta jinak, než s fosilnim autem, ale nijak tím denní nájezd netrpí. Pokud ovšem dokàže vézt manželku a dítka 9 hodin bez zastávky mezi dvěma tankováními, nez jídla, bez odpočinku, bez močení, pak na silnici nepatří.

Driver
16. srpna • 17:42

Tys nic nepochopil. On píše, že nechce trávit čas při odpočinku na benzínkách nebo nabíječkách. A není sám. Raději si odpočine někde v přírodě nebo v pořádné restauraci, kde si dá normální jídlo. Nevím, že by benzínky nabízely místo baget obědy o třech chodech.
Navíc nejsou stvořeny na nějaké relaxování, ale na rychlé natankování, okamžité zaplacení a "vypadnutí". Sám nesnáším bezohledné idioty, kteří si po natankování dovolí auto nechat u stojanu a ne na přilehlém parkovišti a klidně si jdou vybrat něco do shopu, jenom si třeba koupit párek v rohlíku. Přitom je jim úplně jedno, že za nimi čekají další. Vůbec se nedivím, že to někdo nevydrží a takovému idiotovi dá přes hubu.

jogurt
16. srpna • 21:35

Další dutohlav, co zná jen pumpu a nechápe nic, tedy ani to, že lze nabíjet u restaurací, hotelů, mnohde i u turistických atrakcí a na parkovištích. V parkovacích domech téměř všude.
Apropos, benzínek s podáváním teplých jídel či s plnohodnotnou restaurací je hafo. Stačí netankovat u ONO nebo v JZD. Tihle tupouni mě neskutečně baví.
Já přijedu k ionity, cvaknu kabel do auta, ID kartu přiložím (0,31€/kWh) a jdu na kafe, oběd, WC, . Než kolega s X5 natankuje a zaplatí 1,5€/litr a přeparkuje auto, aby nebyl "idiot co dostane přes hubu" a přijde teprve na kafe, mám dobito minimálně třetinu baterky. A než to kafe vypijeme, pokecáme a domluvíme se, co na cestě stojí za vidění, jsem na 90% a víc na DC stejně nedobíjím.
Zastavíme na oběd, píchnu se u restaurace na 3x16A a než si dáme oběd a kafe, jsem plus 100-150km, obvykle zadarmo nebo za paušál pár euro a bez zdržení. Naopak, když přijedeme do hotelu, já se píchnu zadarmo na pomalou AC nabíječku a X5 jede shánět pumpu, aby ráno nezdržovala, protože 600km na jednu nádrž nedá a etron je na 100% a je to bonus v ceně ubytování.

Nojono
16. srpna • 21:59

Že s tím pitomcem ztrácíš čas. On má své klišé a nechápe, že je úplně mimo a že to tak, jak to má v té pomotané hlavičce, vůbec není. Rezervací dobíječky den předem (což je úplná blbost, funguje to naprosto jinak) mě dostal do záchvatu smíchu. Prostě je to vůl a nestojí za nekonečnou diskusi.

Tekmot
17. srpna • 10:17

Jenže on o žádné rezervaci nenapsal ani slovo. Koukám, že si vy všichni elektrofanatici můžete podat ruce. Nikdo vás nepřesvědčí o zoufalém diskomfortu provozu vašich vozítek oproti luxusní rychlosti tankování konvenčních vozidel. Jste to právě vy elektrozoufalci, kteří jste se svými vozítky na baterky všem k smíchu. Skutečnost pomalého nabíjení EV okecáváte s ohromnou fantazií a zlehcováním. Realita je jiná.
V každém případě bude vždycky rychlejší tankování čehokoli, než nabíjení baterií, už z fyzikálních principů. To nikdo nikdy neokecá.

jogurt
16. srpna • 22:03

:-D máš recht. Konec diskuse s blbem. Teď má do rána na práci mazání cookies, aby si naklikal plusy a mě minusy :-D:-D:-D

Annaa
14. srpna • 10:23

Аhоj
mоjе hоrке fоtку jsоu tаdу ...
https://mub.me/hxxxu
uzivаtеlsке jmеnо а.n.n.а1
сekаm nа tеbе
18+ ❤️

Siors Marcman
14. srpna • 6:09

A ten 98" displej je od čelního okna přes sřechu až dozadu ?:-D:-D Jinak nevím jak tam umístit úhlopříčku 2,5m :-))

emkejx
14. srpna • 9:47

asi to malo byt 9,8", lebo v kabine je sotva tolko m3 :-D jedine ak by ta stredova konzola bola nejaky organicky displej kedze to ma vrstvy, strukturu, ale tak daleko sa zatial nedostali zobrazovacie panely :-D

Boby
13. srpna • 22:01

Takových už tu bylo......
Snad to dotáhnout do těch 300 kusů.

Nikoloki
13. srpna • 19:44

356 km/h = 98,89 m/s … nemohli to sakra dotáhnout na 360 km/h = 100 m/s? :-D

Jig
13. srpna • 19:38

Display ovládaný gesty... To se vyloženě hodí do tohoto typu auta. :-/

Alík
13. srpna • 19:13

Tohle asi hvězdičku za ochranu chodců nedostane... :-D

Kuk Vykuk
17. srpna • 11:24

Ani za ochranu přírody. :-PB-]

Doporučujeme

Články odjinud