Japonská ladičská společnost Office-K se pustila do vskutku sebevražedného projektu: modifikace kupé Xenatec odvozeného z Maybachu…
Kapitoly článku:
Firma Office-K stupňuje svoji aktivitu. Po své nedávné kreaci Ferrari 458 Italia Spider Office-K nyní přichází s projektem založeným na kupé Xenatec Cruisero odvozeném ze sedanu Maybach 57S. A co je na tom sebevražedného? Tak si to shrňme: prestižní automobilní oddělení koncernu Daimler v podobě automobilky Maybach příští rok definitivně a bez náhrady končí a německá karosárna Xenatec takřka před rokem vyhlásila bankrot…
Xenatec 57S v podání tokijské firmy Office-K
Ale ani tyto zásadní informace se nestaly překážkou tomu, aby tokijská ladičská společnost Office-K představila „speciální“ provedení odvozené ze „speciálního“ dvoudveřového provedení Xenatec „speciálního“ modelu Mercedes-Benz S-Class v podobě standardně čtyřdveřového Maybachu.
Není známo, kolik vlastně u Xenatecu během krátké epizody dvoudveřových verzí Maybach vzniklo, ale jeden z vozů prošel decentní přestavbou právě u Office-K. Zářivě bílý vůz na snímcích se vyznačuje řadou chromovaných doplňků, ohromnými litými ráfky Forgiato a novými předními svítilnami.
Přečalouněný interiér je u Office-K samozřejmostí
Zatímco interiér byl podle všeho přečalouněn v opulentním stylu, na mechanických skupinách se zřejmě nic nezměnilo (stejně jako na již zmíněném Ferrari 458 Italia Spider). Pod přední kapotou se tak ukrývá standardní dvanáctiválec AMG s objemem 6,0 l, výkonem 620 koní (456 kW) a točivým momentem rovných 1 000 Nm, jenž je schopný výchozí sedan Maybach 57S katapultovat z 0 na 100 km/h za méně než 5 s a rozjet jej až na 275 km/h.
Plány Xenatecu s velkými kupé odvozenými z Maybach skončily zřejmě podobně smutně jako samotný Maybach v rámci koncernu Daimler. Připomeňme, že u Xenatecu plánovali vyrobit stokusovou sérii těchto vozů s cenami startujícími v přepočtu na 16,8 mil. Kč.