Je to napůl OT, ale nechová se to BMW nějak divně? Když jedu s autem, co má motor vepředu levýma kolama o 40cm výš jak pravýma a pak pomalu sjíždím předním dolů, začíná se mi zvedat lehký pravý zadní kolo a těžkej předek, zvlášť s dieselem 3.0 klesá dolů. Výsledek je pak přední kola na zemi, pravý zadní ve vzduchu, levý zadní na překážce a auto příčně více-méně ve vodorovné poloze. BMW je asi mnohem těžší na zadek...nechápu :-oA pak to křížení náprav je teda žalostný, vypadá to, jakoby to auto vůbec nepružilo. Proč se zabývají na předváděčce tím, co se stane s kolem ve vzduchu, když evidentně nejde o terénní auto? (chápu simulaci ledu)
BMW ma vyvazeni 50:50, tak je to asi tezkym ridicem...
Myslím, že soudruzi z VAG z toho
Myslím, že soudruzi z VAG z
Myslím, že soudruzi z VAG
Předně díky za skvělý článek. Myslím si, že autor nepodlehnul marketingové masáži a článek je tak celkem objektivní.Nyní už ke zlepšení xDrivu které mě napadlo. Jelikož je systém elektronický a dovoluje přenos 100% silí na zadek, tak se divím, že nezabudovali do vozu tlačítko, kterým by se aktivoval pouze pohon zadních kol. zkrátka a dobře přední náhon by byl deaktivován. Pak by si každý majitel mohl zvolit s jakým autem chce jet - klasické bmw(pohon zadku) a nebo čtyřkolka.
Yo, tak toto nepochopim ani ja. Preco 330xi nemoze mat 100% vykonu na zadok, ked si chcem uzit trochu srandy? Toto mohli bavoraci domysliet. No ale aj tak, uz zacinam setrit ...
Třeba by ten systém dlohoudobě 100% výkonu na zadek nemusel vydržet.
Hlavne ze tady vsichni "experti" a "pretekari" ohrnovali na Haldexem nos a ted, kdyz s necim podobnym prijde i BMW, tak je to najednou prima.Elektronicke 4x4 muze byt lepsi, nez ciste mechanicke. Tak uz to v dnesnim svete chodi a ciste mechanicka zarizeni odchazeji do historie. Lepsi je mimo jine i kvuli nizsi spotrebe. Jedina kriticka vec je rychlost reakce elektroniky, ktera se ale i u Haldexu zasadne vylepsila.A tak jedine, co bych implementaci haldexu v koncernovych vozech vytkl je neco, za co sam haldex vubec nemuze. Totiz zprevodovani. Byva totiz zvlastnim koncernovym zvykem vozy se 4x4 vyrazne mene zprevodovat, resp. zprevodovat vice do sily, nez do rychlosti. Stejny vuz se stejnym motorem, ale s hladexem, ma vyrazne upravene (lehci) prevody. Coz zejmena u vozu se setikvaltem povazuju za zcela zbytecne. Motor se pak musi vice tocit, stejne to rychle nejede, zato to vic zere.Majitele koncernovych aut s haldexem jsou pak na mrtvici treba kdyz si nechaji zvysit vykon motoru. Maximalka jim totiz diky zprevodovani vubec nestoupne.To zprevodovani by se dalo omluvit u aut, kde se predpoklada pouziti v lehkem "terenu", ktera maji kvuli tomu i zvysenou svetlou vysku, atd... (octavia combi 4x4). Ale pokud je haldex v ciste silnicnim aute kvuli lepsim jizdnim vlastnostem a proto, ze predokolka proste nezvlada pri prudke akceleraci prenaset vykon na silnici - pak je jine zprevodovani nesmyslem.
Vim, ze Vase vytka neni namirena proti me, ale presto bych rad poznamenal, ze osobne jsem nikdy proti Haldexu nerekl krive slovo a mohu zde jen ponekolikate rici, ze kdo jej ostre kritizuje, tak s nim nikdy nemohl jet. Vzhledem k tomu, ze jsem teprve pred tydnem prodal haldexove Audi S3. vim, ze konkretne u tohoto auta je naladen naprosto vytecnym zpusobem. Plno lidi si mysli, ze Haldex ceka na to, az se zacnou protacet predni kola a pak prida predek, ale tak to neni, ten system reaguje stejne jako xDrive na "tisic" faktoru a prida automaticky pohon na vsechny kola pri prujezdu zatacku, vyjezdu z ni atp. jeste drive, nez dojde vubec k akutni potrebe nahonu na vsechny kola. Vysledek? S3 pri akceleraci skoro nikdy "netaha za volant", kola neprotocite ani kdyz na ne pustite 225 koni apod. Tak v jednom procentu pripadu nemate na zadku vykon, kdyz ho potrebujete a ocekavate a jenom kvuli tomuto jednomu procentu ma smysl preferovat Torsen apod. Tam je spoleh stoprocentni.Nicmene vyhoda je, ze kdyz pojedu 130 na tempomat, ctyrkolku nepotrebuji a u Haldexu mi nebude brat vykon, zvysovat spotrebu apod. Jen ciste pro superostre vyuziti ma smysl preferovat trvale 4x4, protoze je vyzpytatelnejsi, ale takhle na silnici nikdo nejezdi. Na sotoline apod. Haldex nebo xDrive urcite nezradi, vzhledem k provazanosti s ESP vi ty systemy naprosto presne, kde a jaky vykon ma byt a podle vseho reaguji rychleji nez mechanicky Torsen.Zajimave je, ze v 90tych letech se po uvedeni Haldexu jasne psalo, ze klasickym 4x4 zvoni hrana, protoze Haldex umi skoro totez, ale mnoho navic. Z nejakych nepochopitelnych duvodu, mozna marketingove masazi toho ci onoho vyrobce klasickych 4x4, se ale casem zvedla jakasi protihaldexova vlna a pripojitelnemu pohonu vsech kol dnes malokdo veri. Povida se o tom, jak pozde a pomalu Haldex pridava zadek pri smyku na snehu apod. Jenze dobre naladeny Haldex je uz v prvni generaci velmi dobry, ve druhe by mel byt jeste lepsi a xDrive je zatim zrejme ze vsech takovych systemu nejvymakanejsi, protoze u nej jsem vubec nepostrehl zmeny prenosu vykonu mezi napravy.Pokud si najdu cas, sepisi zkusenosti s S3 a toto vse tam rad popisi. Myslim, ze osveta je v teto oblasti velice mala, vetsina lidi opravdu zije v bludu...
Petre, pozri si porovnanie jazdy do prudkeho kopca s vozikom, auta su forrester a xc90http://www.subaru.pl/subaru_sjs.html - odkaz na multimedia, niekde uprostredco na to hovoris?
Netroufám si posoudit rozdíly na silnici, je možné, že zde se to opravdu neprojeví, nicméně v terénu u SUV a Offroad je podstatný rozdíl mezi koncepcí stálého pohonu 4x4 a Haldexem nebo podobnými systémy na straně druhé. Tady možná vznikl ten nesprávný názor na Haldex. Myslím si, že tady nejvíc škody nadělala SUV typu Honda CRV a podobné, které se v terénu chovaly opravdu děsivě (i když samozřejmě u Hondy to nebyl přímo Haldex).
No s tou CR-V je to trocha inak. Jej jazdny system bol koncipovany len na automat. Problem je z manualnou prevodovkou, kedy pokial motor nieje vytoceny priradi system zadok tvrdo a motor zdochne. To japonci posrali jak hovado. No nezabudnite ze ide o SUV a SAV kategoriu. Ak chcete OFF ROAD vlastnosti zoberte si aspon Jimny, Vitaru, LAND ROVER, LAND CRUISER.HONDU CR-V s manualom si kupi len masochista.
To mate pravdu, systemy jsou ruzne a jeden muze kazit povest druhemu. Treba zminovane CRV se nechova vubec dobre, podobne jako treba Fiat Panda 4x4 a dalsi. Spravne fungujici pripojitelny nahon musi byt schopen zajistit pohon druhe napravy drive, nez vubec ridic pociti nejaky prokluz. Ale prave Haldex i xDrive toto umeji, u Haldexu prvni generace pripojeni poznate jen ve specifickych pripadech (napr. prudka akcelerace z mista, kdy je predni naprava na povrchu s velmi malou adhezi), druhou generaci jsem zatim zkusil jen kratce, pockam si na nejaky vetsi test. A u xDrive jsem to nezaznemanal vubec, te 0,1 s urcite lze verit, konec koncu zminena simulace jizdy v terenu je velmi presvedciva, jedno kolo podruhem ztraci kontakt se zemi a auto bez zavahani jede dal... A takovou ztratu trakce na silnici ani vubec nezazijete.
zaujimalo by ma ktore auto uz jazdi s hladex 2 generacie.. je to uz napriklad novy passat alebo O2 4x4?? alebo tieto auta maju este haldex1??
Mylsim ze haldex 2 ma jen volvo (xc90) ja jsem taky vybiral a vybral jsem landcruiser, jen doufam ze mi ho uz dovezouTo Clayton: kolik jsi mel km kdy jsi ho prebiral??
Škoda, že BMW postavilo proti svým SUV pouze Mercedes ML. Zajímalo by mě spíš, jak by si ve srovnání vedl třeba Land Cruiser 120 s Torsenem a elektronickým protiprokluzem - podle dlouhodobých vlastních zkušeností mohu potvrdit, že v terénu tahle kombinace funguje zázračně. Nicméně, jak jste správně napsal, soupeře si vybíralo BMW, takže se až tak moc nemůžeme divit jednoznačným výsledkům BTW, díky za velmi objektivní články, považuji za velký přínos, že recenze píše člověk, který s podobnými auty běžně jezdí a nejsou to ti redaktoři, kteří si sedmičkové BMW k testu přijedou vyzvednout svým Favoritem...
BMW postavilo proti SUV SUV, Landcruiser patri medzi OFFROADY a su neporovnatelne. Landcruiser porovnaj s Pajerom, Patrolom, Land Roverom Discovery. To je zase moj favorit, mam II. generaciu a uz sa tesim na III.-tiu. Mal som Landcruisera 100 , bol to najbrutalnejsi terenak aky som zatial mal no ked ho manzelka otocila a zanevrela nanho isiel prec. Odvtedy mame DiscoTEKU a nedame nanho dopustit. Nechcem robit reklamu no kto neskusil neuveri.
Ne, to samozrejme nebylo na vas. A presne tak - od dob te S3 tu mame novou generaci, takze mozna ani to jedno procento nenastane Uznavam, ze ve WRC by to asi nebylo uplne ono, ale to je trochu jina situace.Ano, marketing je silny a kdyz clovek slysi "staly pohon 4x4" a "pripojitelny nahon zadni napravy" tak to muze plno lidi znejistet. A ti uplne nejvetsi laici se dokonce mohou bat, ze by museli neco "pripojovat" Proto i treba zavedeni xDrive muze haldexu pomoct - pokud si ziska "srdce" ridicu.
Já osbně mám jasno - dlouho jsem na 4x4 u nového BMW 3 čekal - moje volba je 330xi
Mam uplne stejnou volbu
takhle trapit auto (X3) ktere ma najeto jenom 100km....
Je to smutne, ale jina auta nebyla. Vsechny testovaci kousky mely najeto do 500 km a pokud jsem chtel ziskat nejake dojmy, nemohl jsem na to bohuzel brat prilis ohled... Lituji kazodpadne tech, co si tato auta koupi, patrne to budou nejaci chudsi Nemci Kazdy km pri takove akci se rovna sto, mozna i vice normalne ujetym...
takze po precitani clanku ma mat bezny citatel v hlave jasno: "bmw xy je proste bomba, kam sa hrabu mercedes, audi ci nebodaj nejake japonske smejdy typu Landcruiser"presne takto to na mna posobi, proste tendencna exhibicia v prospech jednej baworskej znacky
Inak novy Mercedes ML ma prepinac na dva stupne nastavenia abs, asr a esp, pricom jeden z rezimov umoznuje VACSI PREKLZ KOLIES. A ten bol uplnou nahodou pri porovnani u ML urcite prepnuty zrovna na tuto polohu, ze??? Mam rad objektivne testy
Snazil jsem se BMW nezobat z ruky, proto jsem v clanku jasne uvedl, ze podminky vybiralo BMW a muselo tedy vitezit. U A6 proti 5er zase rikam, ze kazde ma sve vyhody a rychlost prujezdu nemusi byt ani tak ctyrkolkou. Jsou zde objektivni vyhody a nevyhody toho ci onoho systemu a snazil jsem se je vsechny zminit.Myslim, ze kdybyste tam byl jako zakaznik "nakrmen" prezentaci schopnych moderatoru a zahranicnich instruktoru, mel byste pocit, ze xDrive seslalo samo nebe. Takto jsem muj clanek rozhodne nepodal, dokonce rikam, ze bych si za nej pravdepodobne nepriplatil. Na druhou stranu uznavam, ze xDrive se povedl, myslim, ze jsem jej zkusil skoro ve vsech myslitelnych podminkach, hlavne mimo testovaci areal, a zadnou zasadni chybu jsem nepostrehl.
Musím se Vás zastat. Osobně mám pocit, že někteří autoři na tomto serveru občas nepokrytě nadržují určitým výrobcům (vlastně jednomu koncernu), ale tento krát sem tento pocit neměl (možná proto, že xDrive není nabízen tímto koncernem?). Naopak jsem byl potěšen "objektivností" článku. Nezbývá nž doufat, že se tohoto trendu budete držet i nadále
Mohu se zeptat, který z autorů zde nadržují koncernu VW? Já vím, že jste ho nezmínil, ale nejspíš ho máte namysli. Pokud ne, rád bych věděl, kdo komu nadržuje. Já mám pocit opačný, spíš, že redaktoři AR pořád proti tomuto koncernu zborjí. Alespoň mi to z článku příjde. Napíšou, že Astra má lepší podovzek, než O2 a Golf, RS4 nyní taky zrovna nepochválili a upřednostnili M3 a další testy jsou stále v lehkém nádechu averze vůči VW.
Jako příklad bych uvedl hodně diskutovaný článek, který se nedávno objevil na tomto serveru a který se týkal uvedení nových maloobjemových čtyřválcových motorů od VW.. Jinak v poslední době mám pocit, že se tato situace zlepšila (celkově; dříve to bylo horší). Také proto jsem vyjádřil svůj souhlas s tímto článkem a zastal se autora..
Mám pocit, že autor v rámci možné objektivity celkem dobře shrnul, proč a v čem je xDrive lepší a horší než Quattro a 4Matic. Nebo proč by tam potom psal o podmíkách, které byly vybrány tak, aby vyhovovaly xDrivu nebo to, že jak je Quattro dobrý systém? Ale přiznám se, že taky bych radši něco čitelného než něco, co se stále mění. Ale možná je to o prvních pár stech/tisících km, než se člověk tu elektroniku naučí číst.
Přesně tak. Interní závěr BMW je takový, že "x-drive vs. Quattro v losím testu vyjdou nastejno, ale X-drive míň kopal". Zcelasprávně taky Janda uvedl problém AUdin- řízení a brzdy - tohle sportovní jízdu prostě limituje a je to starý problém.Každopádně BMW odvedlo skvělou práci a Audi řádně zatopí, což je jenom dobře. Spát na vavřínech je k ničemu.
Jak zmínil autor, pohony 4x4 Torsen (Audi, starší VW Passat) nebo symetrický 4x4 (Subaru) jsou sice o něco horší, ale přesto bych je radši preferoval, protože jsou čitelné a řidič dokáže s nimi předvídat chování vozu.Typická situace - průjezd prašnou zatáčkou. Subaru, Audi se budou chovat pořád stejně, kdežto ostatní (včetně Haldexu) se v průběhu průjezdu zatáčky chovají chvíli jako předokolky/zadokolky, chvíli jsou 4x4. Tohle všechno má vliv na nedotáčivost/přetáčivost vozu.Nehledě na to, že elektronické systémy jsou náchylnější na poruchy, takže opravy/servis bude dražší a do Rumunska na terénní výpravu bych se bál, aby se mi to neporouchalo.
A kolikpak jsi toho najezdil s xDrive ty mudrale ???
Nevím co je "mudral" ale určitě si s tím chtěl říct něco nadmíru inteligentního V X5 jsem najel velice málo - sotva 3.000 km. V BMW 5 poslední generace (530i) jezdím každý den. Nějak jsem ale nepochopil tvou reakci - chtěl si tím říct, že xDrive od BMW je špatný, nebo naopak výborný a jen já to nechápu ? Nebo si se zamýšlel nad mnou zmíněnou dobou reakce xDrive (čerpáno z článku)? Nebo si jen hodil "moudro" ?
"Dotazni" reagoval na prispevok pred tebou, ktory xDrive kritizoval a vlastne iba z brucha, nie z vlastnych skusenosti. Aka bola ta X5tka? Teda hlavne tvoje pocity z 4x4, xDrive ...
Jop - rozumím tvé obavě - dlouho jsem jezdil Passatem 4x4 V6 (Torsen) a osobně jsem cítil velikánský rozdíl ve srovnání s Haldexem ... Ale myslím si že klíčový faktor je "rychlost" reakce "elektronické" 4x4 - v případě že je rychlost taková jako u BMW nemyslím že bude problém. Spolehlivost - bůh suď jak na tom BMW bude, ale myslím že X3, X5 zrovna na poruchy 4x4 netrpí
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.