XC40 jde na dračku. Volvo musí navýšit výrobu, aby stíhalo poptávku

Potřebujete další důkaz, jak jsou crossovery a SUV pro automobilky důležité? Tady je příklad nejmenšího modelu v nabídce Volva – o XC40 je takový zájem, že firma nestíhá vyrábět.

Volvo řeší relativně příjemný problém, nicméně stále je to starost. Poptávka po jeho zbrusu novém kompaktním SUV XC40 je tak velká, že severská značka momentálně nedokáže uspokojit poptávku a patrně ještě chvíli potrvá, než bude moci posílit patřičné výrobní kapacity.

Volvo si chce udržet pověst. Podívejte se na tovární crashtest XC40

Volvo si chce udržet pověst. Podívejte se na tovární crashtest XC40

Zájem o novinku, která letos získala titul evropského „Auta roku 2018“, je přitom enormní už od počátku. Linka v belgickém Gentu, kde Volvo pro svůj nový model postavilo přes 360 nových robotů, se ještě ani nerozjela a firma už evidovala přes 13 tisíc objednávek. A momentálně je to „ještě horší“.

Volvo aktuálně registruje až 80 tisíc objednávek a vzniklou situaci musí řešit. „Úspěch XC40 překonal i naše nejvyšší očekávání,“ připouští nejvyšší šéf automobilky Håkan Samuelsson. „Třída malých SUV je nyní nejrychleji se rozvíjejícím segmentem na trhu a díky modelům na nové platformě CMA očekáváme další růst.“

Evropským autem roku je znovu SUV: Volvo XC40!

Evropským autem roku je znovu SUV: Volvo XC40!

Aby Volvo vyřešilo tyto potíže a zákazníci nemuseli dlouho čekat, musí udělat pořádnou rošádu. V Gentu postupně skončí produkce stávající řady S60/V60. Výroba nové generace těchto vozů se už rozjede v nedávno postavené továrně v Charlestonu v Jižní Karolíně. Na kahánku má také V40 vyráběná od roku 2012 a právě tyto uvolněné kapacity zaplní Volvo XC40.

Tím ale expanze produkce nejmenšího SUV nekončí. Mateřský čínský koncern Geely připravilo pro Volvo zcela novou výrobní linku na východě země ve městě Tchaj-čou, které leží na dostřel Japonska, Koreje a Tchaj-wanu.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků