X-Works X1: Lancer Evo jako kupé

Britský specialista na úpravy vozů Mitsubishi představil své nejnovější dílo. Představte si ostrý Lancer Evo jako kupé.
X-Works X1: Lancer Evo jako kupé

Dvoumístné Mitsubishi Lancer Evo v karosářské verzi kupé, to tu ještě nebylo. To ovšem neznamená, že tomu tak musí být napořád. Britský úpravce se pustil do vývoje tak trochu vlastního vozu a výsledek je velmi zajímavý.

Vývoj vozu trval přes 30 měsíců a zdaleka tak nebyl pouhým karosářským experimentem. Při výrobě byl použit hlavně karbon, díky kterému se podařilo snížit hmotnost až na skvělých 1 180 kg (v závodní verzi 1000 kg) a zvýšit celkovou tuhost vozu.

Druhým materiálem, který se podílel na snížení hmotnosti, je hliník. Ten se objevil na zcela novém podvozku a nápravách. Díky tomu výrazně klesla neodpružená hmotnost a tím se zlepšily i jízdní vlastnosti. Na ty byl ostatně kladen hlavní důraz.

Systém pohonu všech kol je sice přebrán ze sériového Eva a pouze posílen, aby se vypořádal s vyšším výkonem, ovšem naladění geometrie a podvozku je již zcela specifické.

O pohon tohoto vozu se stará stejný dvoulitr, který lze najít i ve standardním Evu. Ovšem díky úpravám jak v motoru, tak v přeplňováním nabízí úpravce základní výkon 350 koní. Ten lze ve vrcholných verzích navýšit až na závodních 500 plnokrevníků.

I když se jedná prozatím jen o koncept, X Works předpokládá, že se tento vůz objeví i na silnicích. Zhruba za rok si jej budete moci pořídit za základní cenu 45 000 liber (přibližně 2 mil. Kč), což je sice výrazně více, než kolik zaplatíte za Evo sedan, ale získáte mnoho výkonu navíc a také originalitu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
X-Works X1
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků