X-Works X1: Lancer Evo jako kupé

Britský specialista na úpravy vozů Mitsubishi představil své nejnovější dílo. Představte si ostrý Lancer Evo jako kupé.
X-Works X1: Lancer Evo jako kupé

Dvoumístné Mitsubishi Lancer Evo v karosářské verzi kupé, to tu ještě nebylo. To ovšem neznamená, že tomu tak musí být napořád. Britský úpravce se pustil do vývoje tak trochu vlastního vozu a výsledek je velmi zajímavý.

Vývoj vozu trval přes 30 měsíců a zdaleka tak nebyl pouhým karosářským experimentem. Při výrobě byl použit hlavně karbon, díky kterému se podařilo snížit hmotnost až na skvělých 1 180 kg (v závodní verzi 1000 kg) a zvýšit celkovou tuhost vozu.

Druhým materiálem, který se podílel na snížení hmotnosti, je hliník. Ten se objevil na zcela novém podvozku a nápravách. Díky tomu výrazně klesla neodpružená hmotnost a tím se zlepšily i jízdní vlastnosti. Na ty byl ostatně kladen hlavní důraz.

Systém pohonu všech kol je sice přebrán ze sériového Eva a pouze posílen, aby se vypořádal s vyšším výkonem, ovšem naladění geometrie a podvozku je již zcela specifické.

O pohon tohoto vozu se stará stejný dvoulitr, který lze najít i ve standardním Evu. Ovšem díky úpravám jak v motoru, tak v přeplňováním nabízí úpravce základní výkon 350 koní. Ten lze ve vrcholných verzích navýšit až na závodních 500 plnokrevníků.

I když se jedná prozatím jen o koncept, X Works předpokládá, že se tento vůz objeví i na silnicích. Zhruba za rok si jej budete moci pořídit za základní cenu 45 000 liber (přibližně 2 mil. Kč), což je sice výrazně více, než kolik zaplatíte za Evo sedan, ale získáte mnoho výkonu navíc a také originalitu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
X-Works X1
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků