X-Works X1: Lancer Evo jako kupé

Britský specialista na úpravy vozů Mitsubishi představil své nejnovější dílo. Představte si ostrý Lancer Evo jako kupé.
X-Works X1: Lancer Evo jako kupé

Dvoumístné Mitsubishi Lancer Evo v karosářské verzi kupé, to tu ještě nebylo. To ovšem neznamená, že tomu tak musí být napořád. Britský úpravce se pustil do vývoje tak trochu vlastního vozu a výsledek je velmi zajímavý.

Vývoj vozu trval přes 30 měsíců a zdaleka tak nebyl pouhým karosářským experimentem. Při výrobě byl použit hlavně karbon, díky kterému se podařilo snížit hmotnost až na skvělých 1 180 kg (v závodní verzi 1000 kg) a zvýšit celkovou tuhost vozu.

Druhým materiálem, který se podílel na snížení hmotnosti, je hliník. Ten se objevil na zcela novém podvozku a nápravách. Díky tomu výrazně klesla neodpružená hmotnost a tím se zlepšily i jízdní vlastnosti. Na ty byl ostatně kladen hlavní důraz.

Systém pohonu všech kol je sice přebrán ze sériového Eva a pouze posílen, aby se vypořádal s vyšším výkonem, ovšem naladění geometrie a podvozku je již zcela specifické.

O pohon tohoto vozu se stará stejný dvoulitr, který lze najít i ve standardním Evu. Ovšem díky úpravám jak v motoru, tak v přeplňováním nabízí úpravce základní výkon 350 koní. Ten lze ve vrcholných verzích navýšit až na závodních 500 plnokrevníků.

I když se jedná prozatím jen o koncept, X Works předpokládá, že se tento vůz objeví i na silnicích. Zhruba za rok si jej budete moci pořídit za základní cenu 45 000 liber (přibližně 2 mil. Kč), což je sice výrazně více, než kolik zaplatíte za Evo sedan, ale získáte mnoho výkonu navíc a také originalitu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
X-Works X1
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků