Wrangler a Compass, pravé Jeepy míři k nám

Jeep si připravil představení svých nových modelů na americké autosalony, které probíhají tradičně na počátku roku. Legendární Wrangler a neméně skvělý Compass se již brzy objeví i u nás. A Jeep opět nasadil laťku pěkně vysoko.
Wrangler a Compass, pravé Jeepy míři k nám

Jeep Wrangler

Jeep Wrangler není třeba příliš představovat. Ortodoxní fandové offroadů klenot této kategorie dobře znají a i ti méně zasvěcení si jistě vzpomenou na předchůdce Wranglera, který brázdil bojiště 2. světové války. Od té doby uplynulo již přes 65 let a Wrangler se prohání po polích, silnicích a v terénu i nadále. Wrangler patří dlouhodobě mezi nejuznávanější offroady na trhu, o čemž svědčí i jeho velké úspěchy v závodech offroadů a v závodech Truck trialu, kde patří dlouhodobě k absolutní špičce své kategorie.

Ovšem pouze z historie nemůže být automobilka živá, a tak je třeba jít s dobou a již tak skvělé modely stále vylepšovat. Nový Wrangler jde po stylingové stránce v duchu předchozích modelů a jeho koncepce je svým způsobem stejná. A proč taky měnit něco, co je úspěšné a líbí se. Stále tak naleznete na tomto malém Jeepu dvojici předních kulatých světel, které jsou umístěny na téměř kolmé přední masce, které dominuje velká mřížka chladiče. Stejně jako předchozí modely, i nový model nabízí možnost otevřené jízdy a to sundáním plátěné střechy. Nezaměnitelnou dominantou jsou také kola, která vystupují ze siluety karosérie a jsou lemovány nezbytnými blatníky.

Wrangler je čistokrevný offroad, což dokazuje použitý rám, který doznal změn a je nyní o 100% tužší, než v jeho předchůdci. Samozřejmostí je u Wrangleru i použití tuhých náprav jak vpředu, tak vzadu. Díky poměrně malému rozvoru 2 432 mm a délce 3 881 mm vykazuje skvělé terénní schopnosti. Nájezdový úhel má hodnotu vpředu 44,3° a vzadu 40,4°.

Wrangler bude v základu vybaven šestiválcem o objemu 3,8 litru s výkonem 153 kW (208 k) a točivým momentem 325 Nm. Výkon je přenášen buď prostřednictvím šestistupňového manuálu, nebo čtyřstupňového automatu na všechna čtyř kola. K tomu je k dispozici i redukční, dvoustupňová převodovka. Samozřejmostí je i diferenciál s omezenou svorností, který zaručuje lepší trakci na nezpevněném povrchu. Wrangler také disponuje elektronickými uzávěrkami diferenciálu a speciálními pneu do těžkého terénu. Wrangler je vybaven i ochranou podvozku a palivové nádrže, aby nedošlo k poškození při jízdách v těžkém terénu.

O tom, že Wrangler není pouze tvrdý dříč hovoří jasně i možné výbavy, audio systém Apline s výkonem 380W a podporou formátu mp3, stabilizační systém, el. výbava, klimatizace, výběr mezi 16-18" koly a další jsou k dispozici i pro tento model. Jeep Wrangler se na trhu objeví na podzim letošního roku, k nám by se měl dostat na přelomu let 2006 a 2007.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jeep Wrangler

Jeep Compass

Jeep představil v Detroitu také své nové kompaktní SUV, který si také najde cestu do Evropy. Compass je menší, než Grand Cherokee, a také není určen do terénu, jako menší model Wrangler.

Pod kapotou se v Evropě objeví čtyřválec o objemu 2,4 litru s výkonem 126 kW (172 k) a také dvoulitrový naftový čtyřválec s výkonem 110 kW (150 k). Výkon je pak přenášen prostřednictvím nové generace převodovky CTV na všechna čtyři kola. Právě nová generace této převodovky má přinést úsporu paliva, proti tradičnímu čtyřstupňovému automatu o 8%. Trvalý náhon má k dispozici automatické mody, po jejichž aktivaci se přizpůsobí požadavkům řidiče. Módy jako sníh, déšť atd. automaticky nastaví uzávěrky tak, aby trakce byla co nejlepší. Samozřejmostí je elektronické uzamykání diferenciálu. Přední nájezdový úhel je u tohoto SUV 21,1°, zadní 32°.

Ve standardní výbavě pak naleznete sadu airbagů, ESP, ABS, podporu přehrávače iPod, kvalitní audio systém, kompletní el. výbavu, automatickou klimatizaci, dělená zadní sedadla, speciální látkové čalounění s ochranou proti bakteriím a skvrnám, kompletní el. výbavu, 17 nebo 18" kola. Za příplatek si můžete Compass dovybavit téměř vším, na co si jen vzpomenete.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jeep Compass

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků