Wolf Focus ST: skrytý potenciál

Specialista na ladění vozů automobilky Ford, německá firma Wolf, objevil v novém Focusu ST skrytý a nevyužitý potenciál. Po cílených úpravách má přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 l výkon až 300 koní. Stačí pár tisíc euro...
Wolf Focus ST: skrytý potenciál

Ford si do svého sportovního hatchbacku Focus ST půjčil pohonnou jednotku z koncernové automobilky Volvo. Přepracovaný přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 l má sériový výkon 162 kW (220 k) a kroutící moment 320 Nm. Wolf po adresných úpravách vyladil agregát na dva výkonostní stupně: 202 kW (275 k) / 360 Nm za 2 750 eur a top model má výkon 221 kW (rovných 300 koní) a maximální kroutící moment 386 Nm. Třístovka koňských sil sníží vaše konto o 3 950 eur.

V přípravě je také kompletní výměna výfukového systému, který by měl dostat sportovní tlumič a chromované koncovky. Již hotový je ale optický paket, který obsahuje speciální lakování, zadní spoiler a kryt bočního okénka u C-sloupku. O přenesení zvýšeného výkonu na asfalt se stará čtveřice 19palcových kol s pneumatikami 245/30, lepší jízdní vlastnosti přenese snížení podvozku o 35 milimetrů. V interiéru je řada doplňků z leštěného hliníku (nožní opěrka, pedály nebo madlo ruční brzdy).

Tip: Mrkněte na představení hot-hatche Ford Focus ST.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků