Wolf Focus ST: skrytý potenciál

Specialista na ladění vozů automobilky Ford, německá firma Wolf, objevil v novém Focusu ST skrytý a nevyužitý potenciál. Po cílených úpravách má přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 l výkon až 300 koní. Stačí pár tisíc euro...
Wolf Focus ST: skrytý potenciál

Ford si do svého sportovního hatchbacku Focus ST půjčil pohonnou jednotku z koncernové automobilky Volvo. Přepracovaný přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 l má sériový výkon 162 kW (220 k) a kroutící moment 320 Nm. Wolf po adresných úpravách vyladil agregát na dva výkonostní stupně: 202 kW (275 k) / 360 Nm za 2 750 eur a top model má výkon 221 kW (rovných 300 koní) a maximální kroutící moment 386 Nm. Třístovka koňských sil sníží vaše konto o 3 950 eur.

V přípravě je také kompletní výměna výfukového systému, který by měl dostat sportovní tlumič a chromované koncovky. Již hotový je ale optický paket, který obsahuje speciální lakování, zadní spoiler a kryt bočního okénka u C-sloupku. O přenesení zvýšeného výkonu na asfalt se stará čtveřice 19palcových kol s pneumatikami 245/30, lepší jízdní vlastnosti přenese snížení podvozku o 35 milimetrů. V interiéru je řada doplňků z leštěného hliníku (nožní opěrka, pedály nebo madlo ruční brzdy).

Tip: Mrkněte na představení hot-hatche Ford Focus ST.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků