Wolf Focus ST: s kompresorem a vlčí houževnatostí

U ladičské firmy Wolf se stal ohniskem zájmu nový Ford Focus. Optický styling je patrný u přední masky, jiné jsou boční prahy, C-sloupek dostal žebrování a u modifikované zádě si jistě všimnete dvojité chromované koncovky s logem firmy. Celý aerodynamický kit stojí 1 450 eur.

O dobrou stabilitu při dynamické jízdě se zaslouží sportovní tlumiče, které sníží světlou výšku vozu o 35 milimetrů. Kola si může zákazník vybrat z široké palety 16" až 19" disků z lehkých slitin. Tady ceny začínají na 155 eurech. Dovybavit a zkrášlit si můžete i interiér, firma Wolf má na seznamu bohatou příplatkovou nabídku, ze které bych zmínil například madlo řadící páky z hliníku za 78 euro nebo nožní opěrku za 98 auro.

K dvoulitrovému čtyřválci, kdy běžná verze Focus ST má výkon 125 kW (170 k), přidají technici kompresor a předpokládaný výkon vyskočí až na 185 kW (250 k) a kroutící moment je 300 Nm, oproti předchozím 196 Nm. Tato tuningová adaptace je však prozatím v přípravě, ale VW Golf GTI se může těšit na zdatného protivníka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků