Wimmer VW Golf GTI: 386 koní z dvoulitru? Žádný problém

Po boku modifikací automobilů Porsche GT2 Speed a Ferrari F430 Spider nyní u Wimmeru vznikla vyšlechtěná varianta Golfu GTI, jež se soustředila (v kontrastu s většinou projektů konkurenčních firem) spíše na výkony než na vzhled.

Srdcem tohoto Golfu s „divokým hárem“ zůstává přeplňovaný, zážehový přímovstřikový dvoulitr, jenž v základní konfiguraci dává 210 koní (154 kW) a 280 Nm, ale posun v těchto hodnotách je vskutku markantní: Wimmer totiž tuto jednotku naladil na plných 386 koní (283 kW), točivý moment dosahuje hranice 455 Nm a vozu po odstranění omezovače umožní dosáhnout rychlosti 267 km/h. Těchto překvapivých hodnot dosáhli u Wimmeru díky použití vylepšeného přeplňovacícho dmychadla, závodního katalyzátoru, adekvátně optimalizované řídicí jendotky, upraveného sání či nového palivového čerpadla. Wimmer k novému Golfu GTI dodává též robustnější spojku, stavitelné pérování HR a paletu specifických litých ráfků s průměrem od 18 do 20 palců, samozřejmostí zůstávají vysokovýkonné pneumatiky.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Wimmer VW Golf GTI
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků