Willys AW 380 Berlinetta je velmi rychlá připomínka Renaultu Alpine

Renault slibuje duchovního nástupce modelu A110 Alpine už dlouho, ale stále jsme neviděli ještě ani koncept. Nedočkavci tak mohou uspokojit své touhy s výtvorem turínské karosárny Carrozzeria Viotti. Jmenuje se Willys AW 380 Berlinetta a je připomínkou prvního brazilského sportovního auta Willys Intarlagos, právě v licenci vyráběného Alpine A108.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér nám tvůrci ještě neukázali. Stejně ale půjde o zakázkovou práci, takže se asi budou jednotlivá auta dost lišit podle vkusu (a objemu peněženky) každého zákazníka

Těch bylo mezi roky 1962 až 1966 vyrobeno jenom 822 kusů. Montáž speciálního modelu probíhá v Itálii a vyrobeno bude pouze 110 kusů za cenu od 380 000 eur, tedy asi deset a půl milionu korun. Za to dostane zákazník dvoudveřové dvoumístné kupé s dvakrát přeplňovaným šestiválcem 3,8 l o výkonu 449 kW (610 koní) v 6750 ot./min. a točivém momentu 830 Nm v 4300 ot./min. Ne, není to motor z Nissanu GT-R.

Fotogalerie: Alpine A110-50 detailně (+video)

Fotogalerie: Alpine A110-50 detailně (+video)

Motor, plochý šestiválec, je spolu s šestistupňovou manuální převodovkou umístěny vzad. Geny tak vedou k Porsche a i délka rozvoru 2418 mm napovídá, že by si tohle auto mohlo základ vypůjčit v první generaci Porsche Boxster, i když se to v doprovodných materiálech nikde nedočteme. Nicméně karbon-keramické brzdy jsou od Porsche a vpředu mají kotouče průměr 380 mm, vzadu pak 360 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Detaily jsou docela promyšlené, povšimněte si schovaného zadního minikřídla či zakomponování předních mlhovek. Vzadu najede 20" kola, vpředu jsou devatenáctky

Willys AW A380 Berlinetta má hmotnost 1350 kg a na stovku zrychlí údajně jen za 2,7 sekundy. Dosáhne také maximální rychlosti 340 km/h, což jsou velmi solidní parametry. Tvůrce se pochlubil i cestovní spotřebou paliva pod 10 litrů na 100 km. První auto už bylo prodáno, takže jich ještě 109 zbývá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 317 km
Cena: 50 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 75 153 km
Cena: 91 000 Kč
Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 2001
Stav: 117 071 km
Cena: 51 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 81 355 km
Cena: 152 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků