Willys AW 380 Berlinetta je velmi rychlá připomínka Renaultu Alpine

Renault slibuje duchovního nástupce modelu A110 Alpine už dlouho, ale stále jsme neviděli ještě ani koncept. Nedočkavci tak mohou uspokojit své touhy s výtvorem turínské karosárny Carrozzeria Viotti. Jmenuje se Willys AW 380 Berlinetta a je připomínkou prvního brazilského sportovního auta Willys Intarlagos, právě v licenci vyráběného Alpine A108.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér nám tvůrci ještě neukázali. Stejně ale půjde o zakázkovou práci, takže se asi budou jednotlivá auta dost lišit podle vkusu (a objemu peněženky) každého zákazníka

Těch bylo mezi roky 1962 až 1966 vyrobeno jenom 822 kusů. Montáž speciálního modelu probíhá v Itálii a vyrobeno bude pouze 110 kusů za cenu od 380 000 eur, tedy asi deset a půl milionu korun. Za to dostane zákazník dvoudveřové dvoumístné kupé s dvakrát přeplňovaným šestiválcem 3,8 l o výkonu 449 kW (610 koní) v 6750 ot./min. a točivém momentu 830 Nm v 4300 ot./min. Ne, není to motor z Nissanu GT-R.

Design | Sportovní auta | Premiéry | Renault | Ostatní značky

Fotogalerie: Alpine A110-50 detailně (+video)

Motor, plochý šestiválec, je spolu s šestistupňovou manuální převodovkou umístěny vzad. Geny tak vedou k Porsche a i délka rozvoru 2418 mm napovídá, že by si tohle auto mohlo základ vypůjčit v první generaci Porsche Boxster, i když se to v doprovodných materiálech nikde nedočteme. Nicméně karbon-keramické brzdy jsou od Porsche a vpředu mají kotouče průměr 380 mm, vzadu pak 360 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Detaily jsou docela promyšlené, povšimněte si schovaného zadního minikřídla či zakomponování předních mlhovek. Vzadu najede 20" kola, vpředu jsou devatenáctky

Willys AW A380 Berlinetta má hmotnost 1350 kg a na stovku zrychlí údajně jen za 2,7 sekundy. Dosáhne také maximální rychlosti 340 km/h, což jsou velmi solidní parametry. Tvůrce se pochlubil i cestovní spotřebou paliva pod 10 litrů na 100 km. První auto už bylo prodáno, takže jich ještě 109 zbývá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků