Willys AW 380 Berlinetta je velmi rychlá připomínka Renaultu Alpine

Renault slibuje duchovního nástupce modelu A110 Alpine už dlouho, ale stále jsme neviděli ještě ani koncept. Nedočkavci tak mohou uspokojit své touhy s výtvorem turínské karosárny Carrozzeria Viotti. Jmenuje se Willys AW 380 Berlinetta a je připomínkou prvního brazilského sportovního auta Willys Intarlagos, právě v licenci vyráběného Alpine A108.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér nám tvůrci ještě neukázali. Stejně ale půjde o zakázkovou práci, takže se asi budou jednotlivá auta dost lišit podle vkusu (a objemu peněženky) každého zákazníka

Těch bylo mezi roky 1962 až 1966 vyrobeno jenom 822 kusů. Montáž speciálního modelu probíhá v Itálii a vyrobeno bude pouze 110 kusů za cenu od 380 000 eur, tedy asi deset a půl milionu korun. Za to dostane zákazník dvoudveřové dvoumístné kupé s dvakrát přeplňovaným šestiválcem 3,8 l o výkonu 449 kW (610 koní) v 6750 ot./min. a točivém momentu 830 Nm v 4300 ot./min. Ne, není to motor z Nissanu GT-R.

Fotogalerie: Alpine A110-50 detailně (+video)

Fotogalerie: Alpine A110-50 detailně (+video)

Motor, plochý šestiválec, je spolu s šestistupňovou manuální převodovkou umístěny vzad. Geny tak vedou k Porsche a i délka rozvoru 2418 mm napovídá, že by si tohle auto mohlo základ vypůjčit v první generaci Porsche Boxster, i když se to v doprovodných materiálech nikde nedočteme. Nicméně karbon-keramické brzdy jsou od Porsche a vpředu mají kotouče průměr 380 mm, vzadu pak 360 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Detaily jsou docela promyšlené, povšimněte si schovaného zadního minikřídla či zakomponování předních mlhovek. Vzadu najede 20" kola, vpředu jsou devatenáctky

Willys AW A380 Berlinetta má hmotnost 1350 kg a na stovku zrychlí údajně jen za 2,7 sekundy. Dosáhne také maximální rychlosti 340 km/h, což jsou velmi solidní parametry. Tvůrce se pochlubil i cestovní spotřebou paliva pod 10 litrů na 100 km. První auto už bylo prodáno, takže jich ještě 109 zbývá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků