Williams stále nemá náhradu za Montoyu

Sir Frank Williams želí odchodu Montoyi, o volné místo má zájem David Coulthard - Kimi Räikkönen zakládá svůj vlastní tým ve Formuli 3 - McLaren postaví hned od GP Austrálie nový monopost - Minardi se s F1 neloučí, bude bojovat i sezóně 2005.
Williams stále nemá náhradu za Montoyu

Jak to vypadá u Williamsu

Frank Williams, šéf stáje stejnojmenné stáje, lituje odchodu kolumbijského pilota Juana Pabla Montoyi. Montoya v posledním závodě v Brazílii zvítězil a dokázal porazit suverénní Ferrari i svého budoucího kolegy, Kimiho Räikkönena z McLarenu.

"Montoya je velký bojovník, závodění a soutěživost má v krvi. Vítězství v Brazílii byl ten nejlepší dárek na rozloučenou, jakou nám mohl Juan dát. Je velká škoda, že nás opouští, přeji mu hodně dalších úspěchů v jeho kariéře," prohlásil Fank Wiliams.

Další změnou v týmu je rezignace Antonie Terziové z postu šéfové oddělení aerodynamiky. Ta  svoje místo uvolnila v úterý a zřejmě bude nahrazena francouzským designerem Loicem Bigoisem. Antonie se pokusila ve světě formule 1 prorazit s modelem FW26, který měl atypický tvar uchycení předního spoileru a Williamsům se tak někdy přezdívalo "Kladivoun" nebo "Šavlozubý tygr." Tento aerodynamický prvek se ale nesetkal s takovými výsledky, jakých měl dosahovat a Williams se již v srpnu při GP Maďarska vrátil k tradičnímu tvaru.

Sir Frank Williams má po odchodu Ralfa Schumachera a Montoyi v týmu stále jedno volné místo pro závodníka monopostu F1 na sezónu 2005. Poté, co Williams prohrál soudní spor ohledně Jensona Buttona, nechává si vedení čas na rozmyšlenou, kdo bude stájovým kolegou Marka Webbera. V této souvislosti hledá angažmá David Coulthard, který se v tomto týdnu sešel s Frankem Williamsem a Patrikem Headem, aby se domlivili na nějakém konkrétním řešení. Coulthardovými soupeři stále zůstávají: Antonio Pizzonia a Nick Heidfeld.

Další krátké zprávy

Kimi Räikkönen zakládá svůj vlastní tým ve formuli 3. Stáj ponese název Räikkönen Robertson Racing, sídlo bude v anglickém Wokingu a motory bude dodávat Mercedes-Benz. Zatím není jasné, zda Räikkönen Robertson Racing uvidíme v evropské sérii F3 nebo v britské formuli 3.

***

McLaren hned od prvního závodu v sezóně postaví na start zcela nový vůz. Monopostu s označením MP4-20 se tedy dočkáme hned v GP Austrálie začátkem března 2005.

***

O comebacku exmistra Jacquse Villeneuva do světa formule 1 ví snad každý. Informovali jsme vás i o jeho angažmá pro rok 2005, kdy Jacques podepsal smlouvu s týmem Sauber. Pro testování, které proběhne 26. listopadu v španělské Barceloně, si byl Kanaďan nechat vytvarovat svoji sedačku. Po "prvním pracovním dni" u nového týmu pilot řekl, že se na testování těší.

***

"Minardi rozhodně nebude chybět na startu GP Austrálie," řekl šéf týmu Paul Stoddart. Dokonce naznačil, že má pro sezónu 2005 o něco větší rozpočet, než tomu bylo letos.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků