Williams stále nemá náhradu za Montoyu

Sir Frank Williams želí odchodu Montoyi, o volné místo má zájem David Coulthard - Kimi Räikkönen zakládá svůj vlastní tým ve Formuli 3 - McLaren postaví hned od GP Austrálie nový monopost - Minardi se s F1 neloučí, bude bojovat i sezóně 2005.
Williams stále nemá náhradu za Montoyu

Jak to vypadá u Williamsu

Frank Williams, šéf stáje stejnojmenné stáje, lituje odchodu kolumbijského pilota Juana Pabla Montoyi. Montoya v posledním závodě v Brazílii zvítězil a dokázal porazit suverénní Ferrari i svého budoucího kolegy, Kimiho Räikkönena z McLarenu.

"Montoya je velký bojovník, závodění a soutěživost má v krvi. Vítězství v Brazílii byl ten nejlepší dárek na rozloučenou, jakou nám mohl Juan dát. Je velká škoda, že nás opouští, přeji mu hodně dalších úspěchů v jeho kariéře," prohlásil Fank Wiliams.

Další změnou v týmu je rezignace Antonie Terziové z postu šéfové oddělení aerodynamiky. Ta  svoje místo uvolnila v úterý a zřejmě bude nahrazena francouzským designerem Loicem Bigoisem. Antonie se pokusila ve světě formule 1 prorazit s modelem FW26, který měl atypický tvar uchycení předního spoileru a Williamsům se tak někdy přezdívalo "Kladivoun" nebo "Šavlozubý tygr." Tento aerodynamický prvek se ale nesetkal s takovými výsledky, jakých měl dosahovat a Williams se již v srpnu při GP Maďarska vrátil k tradičnímu tvaru.

Sir Frank Williams má po odchodu Ralfa Schumachera a Montoyi v týmu stále jedno volné místo pro závodníka monopostu F1 na sezónu 2005. Poté, co Williams prohrál soudní spor ohledně Jensona Buttona, nechává si vedení čas na rozmyšlenou, kdo bude stájovým kolegou Marka Webbera. V této souvislosti hledá angažmá David Coulthard, který se v tomto týdnu sešel s Frankem Williamsem a Patrikem Headem, aby se domlivili na nějakém konkrétním řešení. Coulthardovými soupeři stále zůstávají: Antonio Pizzonia a Nick Heidfeld.

Další krátké zprávy

Kimi Räikkönen zakládá svůj vlastní tým ve formuli 3. Stáj ponese název Räikkönen Robertson Racing, sídlo bude v anglickém Wokingu a motory bude dodávat Mercedes-Benz. Zatím není jasné, zda Räikkönen Robertson Racing uvidíme v evropské sérii F3 nebo v britské formuli 3.

***

McLaren hned od prvního závodu v sezóně postaví na start zcela nový vůz. Monopostu s označením MP4-20 se tedy dočkáme hned v GP Austrálie začátkem března 2005.

***

O comebacku exmistra Jacquse Villeneuva do světa formule 1 ví snad každý. Informovali jsme vás i o jeho angažmá pro rok 2005, kdy Jacques podepsal smlouvu s týmem Sauber. Pro testování, které proběhne 26. listopadu v španělské Barceloně, si byl Kanaďan nechat vytvarovat svoji sedačku. Po "prvním pracovním dni" u nového týmu pilot řekl, že se na testování těší.

***

"Minardi rozhodně nebude chybět na startu GP Austrálie," řekl šéf týmu Paul Stoddart. Dokonce naznačil, že má pro sezónu 2005 o něco větší rozpočet, než tomu bylo letos.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků