Williams pro rok 2006 zvolil motory Cosworth a pneu Bridgestone

Williams končí s BMW a Michelinem, bere Cosworth a Bridgestone. - Platy pilotů formule 1: kolik kdo letos bere? - Jak se jezdci Renautlu chystají na GP Turecka - Přehled o testování v roce 2005, kolik která stáj odkroužila kilometrů.
Williams pro rok 2006 zvolil motory Cosworth a pneu Bridgestone

Williams končí s BMW a Michelinem, bere Cosworth a Bridgestone

Osmiválcové motory americké společnosti Cosworth budou v sezóně 2006 pohánět monoposty stáje Williams. Tato informace padla v oficiálním prohlášení obou nových obchodních pratnerů. Kdo pravidelně čte zprávy ze zákulisí na Autorevue, pak je mu známo, že nesrovnalost mezi BMW a Williamsem už nějaký měsíc trvá a každý tento konflikt řešil po svém: BMW koupilo vlastnická práva stáje Sauber a přestavuje jej na svůj tým; Williams si našel nového dodavatele motorů.

Nový obchodní kontrakt mezi Williamsem a Cosworthem nebude jen o dodávce motorů, ale i o výměně informací a spolupráci na vývoji převodovky, elektroniky a softwaru.

Další velkou změnou pro Williams bude nový dodavatel pneumatik, stáj přechází od Michelinu ke konkurenčnímu obutí od Bridgestone. Francouzský dodavatel pneumatik zřejmě ztratí ještě stáj Red Bull a i stáj Toyota zvažuje, zda nebude lepší přejít k Bridgestone. Pokud by se tak ale nestalo, počet stájí by se ustálil v poměru pět ku pěti: Bridgestone = Ferrari, Williams, Red Bull, Jordan a Minardi; Michelin = McLaren, Renault, Sauber, BAR a Toyota.

Aktuální zprávy hovoří o tom, že do Turecka doveze Williams modifikované přední přítlačné křídlo, které by mělo mít po vzoru Ferrari a McLarenu zdvojené plochy a mít v potřebných situacích vyšší přítlak.

Platy současných pilotů formule 1

Server formule.cz uvedl zajímavý přehled o přibližných platech pilotů formule 1 v roce 2004 a letos.

  Jezdec Tým 2004 2005 Manažér
1. K.Räikkönen McLaren 8 38 Steve Robertson
2. M.Schumacher Ferrari 32 32 Willi Weber
3. J.P.Montoya McLaren 12 16 Julian Jakobi
4. R.Schumacher Toyota 14 13 Willi Weber
5. F.Alonso Renault 6,3 8,5 Flavio Briatore
6. M.Webber Williams 2 7 Flavio Briatore
7. J.Button BAR 3,7 6 John Byfield
8. J.Trulli Toyota 6 6 Lucio Cavuto
9. G.Fisichella Renault 3 5,5 Enrico Zanarini
10. R.Barrichello Ferrari 5,5 5,5 Fred Della Noce
11. D.Coulthard Red Bull 8 3 Martin Brundle
12. J.Villeneuve Sauber x 2 Craig Pollock
13. N.Heidfeld Williams 0 2 Werner Heinz
14. F.Massa Sauber 1,5 1,5 Nicolas Todt
15. T.Sato BAR 1 1 Andrew Gilbert-Scott
16. C.Klien Red Bull 0 0,3 Helmut Marko
17. N.Karthikeyan Jordan x 0 Piers Hunnissett
18. T.Monteiro Jordan x 0 Didier Poulmaire
19. C.Albers Minardi x 0 Lodewijk Varossieau
20. P.Friesacher Minardi x 0 Tamas Frank
21. R.Doornbos Jordan x 0 Marco Zecchi
Zdroj: formule.cz

Pozn: Když je u platu nula, jezdec musí do týmu peníze přinést, X - jezdec v roce 2004 nejezdil. Uvedené platy jsou v miliónech amerických dolarů a jsou bez prémií za vítězství, počtu získaných bodu nebo reklamních akcí.

***

Oba jezdci týmu Renault se připravují na GP Turecka odlišně. Zatím co Giancarlo Fisichella si pouští DVD, které dostal od týmu, Fernando Alonso si okruh zkouší na PlayStationu. Španěl Alonso svůj styl obhajuje: "Ve hře si mohu odjezdit pár kol a zjistit, jak jsou tvarovány zatáčky, kde je stoupání nebo klesání a další podrobnosti. To stejné jsem udělal loni před novým závodem v Číně a fungovalo to skvěle."

***

Přehled o testováni a počtu ujetých kilometrů:
Od začátku roku 2005 celkem: 247 500 km
Ferrari - 50 942 km (94 dní)
BAR - 43 940 km
Renault - 34 857 km
Toyota - 34 849 km
McLaren - 30 954 km

Od začátku sezóny = od 7.3.2005
Ferrari - 35 549 km (65 dní)
BAR - 25 000 km (23 dní)
Renault - 21 662 km (23 dní)
McLaren - 17 104 km (24 dní)

Pozn. redaktora: Italská stáj Ferrari jako jediná netoleruje gentlemanskou dohodu omezení testování během sezóny na 30 dní, což ukazuje nefair-play jednani Ferrari oproti ostatním týmům.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků