Williams otevřel nové centrum. Bude pomáhat při vývoji silničních aut

Ne jen formulí 1 je člověk živ. Williams nyní rozšiřuje své aktivity na poli vývoje nových technologií pro silniční vozy. Dokonce kvůli tomu otevřel nové centrum Williams Advanced Engineering. Už v něm prý pracuje na projektu pro automobilku Nissan a pomáhá ladit jeden z modelů Nismo.

Tým Williams patří mezi nejúspěšnější stáje Formule 1 a byl to on, kdo přišel s velmi revolučními myšlenkami. Poslední dobou se týmu sice tolik nedaří, ale nikdo nemůže zpochybnit jeho know-how, když od roku 1978 vyhrál devětkrát pohár konstruktérů, sedmkrát titul mistra světa mezi jezdci a hymnu mu hráli po 114 velkých cenách.

Podívejte se, o kolik je Formule 1 rychlejší než opravdu rychlá auta

Podívejte se, o kolik je Formule 1 rychlejší než opravdu rychlá auta

Williams není žádným nováčkem, pokud jde o ladění silničních aut. Společnost patří mezi průkopníky hybridní technologie a drží několik patentů. Patentovaný setrvačník Williamsu pomáhá třeba závodnímu Porsche 911 GT3 R Hybrid a společnost je výhradním dodavatelem akumulátorů pro závodní sérii elektrických formulí Formula E.

Inženýři Williamsu se podíleli i na vývoji některých velmi exkluzivních aut. Například zrušený projekt Jaguaru C-X75 prošel jejich rukama a pracovali na Nissanu GT-R. Právě s Nissanem má Williams uzavřenou dohodu o vzájemné spolupráci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků