Williams otevřel nové centrum. Bude pomáhat při vývoji silničních aut

Ne jen formulí 1 je člověk živ. Williams nyní rozšiřuje své aktivity na poli vývoje nových technologií pro silniční vozy. Dokonce kvůli tomu otevřel nové centrum Williams Advanced Engineering. Už v něm prý pracuje na projektu pro automobilku Nissan a pomáhá ladit jeden z modelů Nismo.

Tým Williams patří mezi nejúspěšnější stáje Formule 1 a byl to on, kdo přišel s velmi revolučními myšlenkami. Poslední dobou se týmu sice tolik nedaří, ale nikdo nemůže zpochybnit jeho know-how, když od roku 1978 vyhrál devětkrát pohár konstruktérů, sedmkrát titul mistra světa mezi jezdci a hymnu mu hráli po 114 velkých cenách.

Podívejte se, o kolik je Formule 1 rychlejší než opravdu rychlá auta

Podívejte se, o kolik je Formule 1 rychlejší než opravdu rychlá auta

Williams není žádným nováčkem, pokud jde o ladění silničních aut. Společnost patří mezi průkopníky hybridní technologie a drží několik patentů. Patentovaný setrvačník Williamsu pomáhá třeba závodnímu Porsche 911 GT3 R Hybrid a společnost je výhradním dodavatelem akumulátorů pro závodní sérii elektrických formulí Formula E.

Inženýři Williamsu se podíleli i na vývoji některých velmi exkluzivních aut. Například zrušený projekt Jaguaru C-X75 prošel jejich rukama a pracovali na Nissanu GT-R. Právě s Nissanem má Williams uzavřenou dohodu o vzájemné spolupráci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků