Wiesmann se v Ženevě prezentuje novým Spyderem V8

Německý malosériový výrobce sportovních automobilů Wiesmann, které jsou již řadu let pevně spjaty se standardními konstrukcemi BMW, na svém stánku na autosalonu v Ženevě vystavuje studii extrémně lehkého modelu Spyder V8. S pohotovostní hmotností pod hranicí 1 000 kg je tento roadster schopen zrychlit z klidu na 100 km/h za méně než 4 s a dosáhnout rychlosti 290 km/h. O to se stará upravený čtyřlitrový osmiválec z BMW M3 naladěný na 420 koní (309 kW). Podle Wiesmannu jde o vůbec nejostřejší vůz, jaký kdy v jeho dílnách vzniknul, absence dveří i čelního skla zajistí posádce jistě nezapomenutelné zážitky.

Po stránce techniky nový Spyder V8 vychází ze starších staveb Wiesmannu a jeho vznik si údajně vyžádali samotní příznivci značky žádající „extrémně puristický stroj“. Zda se tento model dostane do malosériové výroby, to zatím není vůbec jasné. „Odezva ze strany našich partnerů a odborníků sehraje v otázce budoucnosti modelu Spyder důležitou roli,“ tvrdí Friedhelm Wiesmann, šéf stejnojmenné automobilky. Pokud k produkci nakonec přeci jen sáhne, stane se tak v horizontu dvou až tří let.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
  
 


 

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 24 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků