Wiesmann Roadster MF3: mohykán se loučí

Řadu let vyráběný roadster Wiesmann MF3 dává své poslední sbohem. Ve Frankfurtu se představila série Final Edition.

Německý malosériový producent sportovních automobilů Wiesmann představil letos ve Frankfurtu omezenou edici svého roadsteru MF3. Nese název Final Edition, takže je jasné, že tím pomalu končí jedna legenda. Řada MF3 se stala základem rozmachu Wiesmannu, ale po osmnácti letech postupného zlepšování e již jasné, že jeho doba skončila. Série Final Edition vznikla ve spolupráci s oděvní značkou Singer a vybírat lze z osmnácti barevných kombinací karoserie a řady verzí interiéru čalouněného kvalitní kůží a opatřeného chromovanými doplňky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Pod dlouhou a nízkou kapotou vozu Wiesmann MF3 Final Edition se skrývá řadový šestiválec BMW s objemem 3,2 l, jenž dosahuje výkonu 343 koní (252 kW) a točivého momentu 365 N.m. Kombinován může být alternativně s pěti, či šestistupňovou manuální převodovkou, nebo šestistupňovým „automatem“ SMG, s nímž novinka dosáhne nejvyšší rychlosti 255 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,9 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na závěr si dovolím zmínit jednu osobní zkušenost. Díky laskavosti vídeňského dealera značky Wiesmann jsem měl před sedmi lety možnost krátce si vyzkoušet jeden z vozů MF3 v areálu Masarykova okruhu. Netřeba dodávat, že svezení to bylo skutečně velmi zajímavé, výkon motoru s ohledem na hmotnost vozu byl více než dostatečný a vedení podvozku za všech okolností brilantní. Interiér se vyznačoval špičkovým zpracováním a klasickými, samostatně umístěnými přístroji natočenými k řidiči uprostřed palubní desky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Wiesmann MF3, Masarykův okruh, říjen 2004

Ale pokrok nezastavíš, přičemž Friedhelm Wiesmann má v záloze řadu trumfů včetně studie Wiesmann Spyder V8 představené letos v Ženevě. Zároveň se přizpůsobuje novým podmínkám ve výrobě motorů BMW, takže jeho většímodely MF4 a MF5 dostaly před rokem nové jednotky 4,4 l bi-turbo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků