Wiesmann Roadster MF3: mohykán se loučí

Řadu let vyráběný roadster Wiesmann MF3 dává své poslední sbohem. Ve Frankfurtu se představila série Final Edition.

Německý malosériový producent sportovních automobilů Wiesmann představil letos ve Frankfurtu omezenou edici svého roadsteru MF3. Nese název Final Edition, takže je jasné, že tím pomalu končí jedna legenda. Řada MF3 se stala základem rozmachu Wiesmannu, ale po osmnácti letech postupného zlepšování e již jasné, že jeho doba skončila. Série Final Edition vznikla ve spolupráci s oděvní značkou Singer a vybírat lze z osmnácti barevných kombinací karoserie a řady verzí interiéru čalouněného kvalitní kůží a opatřeného chromovanými doplňky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Pod dlouhou a nízkou kapotou vozu Wiesmann MF3 Final Edition se skrývá řadový šestiválec BMW s objemem 3,2 l, jenž dosahuje výkonu 343 koní (252 kW) a točivého momentu 365 N.m. Kombinován může být alternativně s pěti, či šestistupňovou manuální převodovkou, nebo šestistupňovým „automatem“ SMG, s nímž novinka dosáhne nejvyšší rychlosti 255 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,9 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na závěr si dovolím zmínit jednu osobní zkušenost. Díky laskavosti vídeňského dealera značky Wiesmann jsem měl před sedmi lety možnost krátce si vyzkoušet jeden z vozů MF3 v areálu Masarykova okruhu. Netřeba dodávat, že svezení to bylo skutečně velmi zajímavé, výkon motoru s ohledem na hmotnost vozu byl více než dostatečný a vedení podvozku za všech okolností brilantní. Interiér se vyznačoval špičkovým zpracováním a klasickými, samostatně umístěnými přístroji natočenými k řidiči uprostřed palubní desky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Wiesmann MF3, Masarykův okruh, říjen 2004

Ale pokrok nezastavíš, přičemž Friedhelm Wiesmann má v záloze řadu trumfů včetně studie Wiesmann Spyder V8 představené letos v Ženevě. Zároveň se přizpůsobuje novým podmínkám ve výrobě motorů BMW, takže jeho většímodely MF4 a MF5 dostaly před rokem nové jednotky 4,4 l bi-turbo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků