Wiesmann MF4 a MF5: nově s motorem V8 bi-turbo

Již dva roky vyráběný model Wiesmann MF5 GT přišel o zdroj atmosféricky plněných desetiválců z BMW M5, jejiž výroba byla ukončena spolu se samotnou M5. Pánové od Wiesmannu tak byli postaveni před nelehký úkol: jaký motor používat nadále?

Rozhodnutí nyní definitivně padlo. Wiesmann je tradičním a dlouholetým odběratelem pohonných jednotek z Mnichova, a tak není divu, že vůz dostane nový bavorský osmiválec s dvojitým přeplňováním. Motor BMW s objemem 4,4 l je díky použití přímého vstřikování benzínu a přeplňvoání výkonnější a papírově hospodárnější než odcházející desetiválec a kromě řady MF5 GT jej bude Wiesmann instalovat také do svého modelu MF4. Ten se musí spokojit s krotší verzí naladěnou na 407 koní (300 kW), což vozu beztak umožní zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,6 s. Větší MF5 dostane výkonnější provedení podobné tomu používanému ve vozech BMW X5 M a X6 M a díky výkonu 555 koní (408 kW), zrychlí na 100 km/h již za 3,9 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Wiesmann MF5 GT
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků