U německé značky se o návratu ze záhrobí mluvilo již delší dobu. Po letech tak již Wiesmann konečně láká na svůj zbrusu nový model, který stejně jako v minulosti využije techniku BMW.
O návratu malosériové německé značky Wiesmann, dříve produkující výkonná staromilská kupé, se mluví takřka od chvíle bankrotu společnosti v roce 2013. Až v roce 2015 se však objevily zprávy o nových investorech a minulý rok oznámilo nové vedení značky spolupráci s BMW na dodávce pohonných ústrojí. Stejně jako v minulosti.
A do starých kolejí by se měl Wiesmann dostat už zanedlouho. První upoutávky na zbrusu nový model se již dostaly na svět, a přestože mluvíme o novém autě, samotné proporce zahaleného vozu nasvědčují, že si novinka ponechá typické prvky siláckého kupé s dlouhou kapotou a krátkou zádí.
Novinka s prozatímním názvem Project Gecko (odkazující na gekona ve znaku automobilky) se má ostatně inspirovat v limitované edici modelu GT MF5 z roku 2009. Namísto revoluce se mluví o evoluci, i když chce Wiesmann dále posunout denní použitelnost svých vozů a jejich komfort.
Dle předpokladů se tedy pod kapotou nového Wiesmannu objeví dnes známý 4,4litrový dvakrát přeplňovaný V8 od M divize BMW. S ním se očekává i nástup osmistupňové automatické převodovky stejného původu. Pohon výhradně zadních kol si má kupé ponechat i do nové éry.
Přesnou specifikaci motorizace pro Wiesmann zatím neznáme. S pohledem na tuto jednotku pod kapotou současného BMW M5, které pracuje s výkonem 441 kW (600 koní), se ale nedostatek síly nejeví jako problém. Právě zmíněné GT MF5 přitom využívalo rovněž techniku tehdejšího BMW M5 (E60 s motorem V10).
Ruční výroba nového auta započne v továrně Wiesmannu v německém Dülmenu. Start produkce se očekává již na příští rok, tudíž dalších podrobností o novince bychom se měli dočkat v následujících měsících.
Galerie doplněna o Wiesmann GT MF5 (2009).