Wiesmann je blízko návratu! Pomalu odhaluje svůj nový model s V8 od BMW

U německé značky se o návratu ze záhrobí mluvilo již delší dobu. Po letech tak již Wiesmann konečně láká na svůj zbrusu nový model, který stejně jako v minulosti využije techniku BMW.

O návratu malosériové německé značky Wiesmann, dříve produkující výkonná staromilská kupé, se mluví takřka od chvíle bankrotu společnosti v roce 2013. Až v roce 2015 se však objevily zprávy o nových investorech a minulý rok oznámilo nové vedení značky spolupráci s BMW na dodávce pohonných ústrojí. Stejně jako v minulosti.

A do starých kolejí by se měl Wiesmann dostat už zanedlouho. První upoutávky na zbrusu nový model se již dostaly na svět, a přestože mluvíme o novém autě, samotné proporce zahaleného vozu nasvědčují, že si novinka ponechá typické prvky siláckého kupé s dlouhou kapotou a krátkou zádí.

BMW řady 5 dostane mild-hybridní techniku. Zatím u vybraných naftových motorů

BMW řady 5 dostane mild-hybridní techniku. Zatím u vybraných naftových motorů

Novinka s prozatímním názvem Project Gecko (odkazující na gekona ve znaku automobilky) se má ostatně inspirovat v limitované edici modelu GT MF5 z roku 2009. Namísto revoluce se mluví o evoluci, i když chce Wiesmann dále posunout denní použitelnost svých vozů a jejich komfort.

Dle předpokladů se tedy pod kapotou nového Wiesmannu objeví dnes známý 4,4litrový dvakrát přeplňovaný V8 od M divize BMW. S ním se očekává i nástup osmistupňové automatické převodovky stejného původu. Pohon výhradně zadních kol si má kupé ponechat i do nové éry.

Porsche 911 Carrera 4 oficiálně: Od jara do zimy na plný plyn za dobré peníze

Porsche 911 Carrera 4 oficiálně: Od jara do zimy na plný plyn za dobré peníze

Přesnou specifikaci motorizace pro Wiesmann zatím neznáme. S pohledem na tuto jednotku pod kapotou současného BMW M5, které pracuje s výkonem 441 kW (600 koní), se ale nedostatek síly nejeví jako problém. Právě zmíněné GT MF5 přitom využívalo rovněž techniku tehdejšího BMW M5 (E60 s motorem V10).

Ruční výroba nového auta započne v továrně Wiesmannu v německém Dülmenu. Start produkce se očekává již na příští rok, tudíž dalších podrobností o novince bychom se měli dočkat v následujících měsících.

Galerie doplněna o Wiesmann GT MF5 (2009).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 137 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků