Wiesmann je blízko návratu! Pomalu odhaluje svůj nový model s V8 od BMW

U německé značky se o návratu ze záhrobí mluvilo již delší dobu. Po letech tak již Wiesmann konečně láká na svůj zbrusu nový model, který stejně jako v minulosti využije techniku BMW.

O návratu malosériové německé značky Wiesmann, dříve produkující výkonná staromilská kupé, se mluví takřka od chvíle bankrotu společnosti v roce 2013. Až v roce 2015 se však objevily zprávy o nových investorech a minulý rok oznámilo nové vedení značky spolupráci s BMW na dodávce pohonných ústrojí. Stejně jako v minulosti.

A do starých kolejí by se měl Wiesmann dostat už zanedlouho. První upoutávky na zbrusu nový model se již dostaly na svět, a přestože mluvíme o novém autě, samotné proporce zahaleného vozu nasvědčují, že si novinka ponechá typické prvky siláckého kupé s dlouhou kapotou a krátkou zádí.

BMW řady 5 dostane mild-hybridní techniku. Zatím u vybraných naftových motorů

BMW řady 5 dostane mild-hybridní techniku. Zatím u vybraných naftových motorů

Novinka s prozatímním názvem Project Gecko (odkazující na gekona ve znaku automobilky) se má ostatně inspirovat v limitované edici modelu GT MF5 z roku 2009. Namísto revoluce se mluví o evoluci, i když chce Wiesmann dále posunout denní použitelnost svých vozů a jejich komfort.

Dle předpokladů se tedy pod kapotou nového Wiesmannu objeví dnes známý 4,4litrový dvakrát přeplňovaný V8 od M divize BMW. S ním se očekává i nástup osmistupňové automatické převodovky stejného původu. Pohon výhradně zadních kol si má kupé ponechat i do nové éry.

Porsche 911 Carrera 4 oficiálně: Od jara do zimy na plný plyn za dobré peníze

Porsche 911 Carrera 4 oficiálně: Od jara do zimy na plný plyn za dobré peníze

Přesnou specifikaci motorizace pro Wiesmann zatím neznáme. S pohledem na tuto jednotku pod kapotou současného BMW M5, které pracuje s výkonem 441 kW (600 koní), se ale nedostatek síly nejeví jako problém. Právě zmíněné GT MF5 přitom využívalo rovněž techniku tehdejšího BMW M5 (E60 s motorem V10).

Ruční výroba nového auta započne v továrně Wiesmannu v německém Dülmenu. Start produkce se očekává již na příští rok, tudíž dalších podrobností o novince bychom se měli dočkat v následujících měsících.

Galerie doplněna o Wiesmann GT MF5 (2009).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek