Wiesmann GT MF 5: modrý elegán

Jedním z nejzvláštnějších odhalení na letošním frankfurtském autosalonu bylo dílo německého malovýrobce Wiessmann. Ten se zde prezentoval se stylovým retro-kupé nesoucím název GT MF 5.

Jedná se o vyladěnou verzi modelu GT, kterému byl přidán agresivní bodykit čítající mj. zadní spoiler a difuzor. Nejde ale jen o magnety pro oči kolemjdoucích, prvotvním cílem při navrhovaní všech úprav bylo vylepšení aerodynamiky.

Kupé disponuje pětilitrovým desetiválcem z BMW M5 poskytujícím 507 plnokrevníků výkonu a až 520 Nm točivého momentu. Díky lehčí karoserii vozu jako má BMW M5, se MF 5 dostane z klidu na stovku za 3,9 sekundy. Kromě jiného tato speciální edice je oproti „běžnému“ GT snížena a mírně rozšířená. Na druhé straně, oproti regulérnímu modelu GT, je tento kousek těžší celkem o 100 kg.

Úpravy byly zaměřeny též na komfort a bezpečnost, starají se o to nové absorbenty vibrací, vyztužená boční část vozu a ABS v kombinaci s dynamickým systémem kontroly stability.

Prodeje Wiesmannu GT MF 5 jsou zatím naplánovány na druhou polovici příštího roku, přičemž zákazník si bude moci vybrat z několika optických paketů podtrhujících výjimečnost tohoto vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Wiesmann GT MF 5

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků