Wiesmann GT: krásná ještěrka v akci

Mezi méně známé určitě patří firma Wiesmann, která se v první řadě stará o výrobu hardtopů pro Audi, BMW či Mercedes. Největší vášní ale stále zůstává výroba luxusních kupé, kterých se prodalo už přes tři sta. Problémem u řady zákazníků je získání důvěry, takhle mladá firma nemá tak zvučnou historii, jako například Ferrari, Bentley či Porsche.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Designéři firmy Wiesmann se inspirovali v třicátých letech 20. století; kupé je na trhu horkou novinkou

První prototyp se stavěl čtyři roky, na světové scéně se zákazníkům představil v roce 1993. Poslední novinkou je kupátko s označením GT. Základ sportovního vozu tvoří hliníkový rám, karoserie je z pevných plastů a mechanické díly jsou od automobilky BMW. Při pohledu na interiér na vás dýchne německá preciznost v každém detailu, luxus je cítit z ručně šitých potahů z kůže a doplňků z leštěného hliníku. Na přístrojové desce pod volantem je jen display palubního počítače, všechny důležité budíky jsou spolu s rádiem na středovém panelu natočeny směrem k řidiči.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Šestiválec je z BMW M3 (343 koní); interiér je v kůži a doplňky jsou z leštěného hliníku

Po nastartování vozu pomocí tlačítka "START" se z přední části kabria ozve šestiválec o objemu 2.9 litrů nebo nejsilnější motor o výkonu 343 koní z BMW M3. Základní verze stojí 2,2 mil. korun, u silnějšího modelu je pak cena kolem 3 mil. korun. U kupé se pod kapotou skrývá osmiválec o objemu 4,4 litrů, který se montuje do sériového BMW 645i. Výkon tohoto motoru je 333 koní v 6100 ot./min. a maximální kroutící moment je 450 Nm. od 3600 ot./min. Rozdíl je ale ten, že 645i váží 1615 kg, Wiesmann GT jen 1190 kg. To znamená, že GT má maximální rychlost na hranici 280 km/h a zrychlení z 0 km/h na 100 km/h zvládne za 4,6 sekund. Cena kupé s osmiválcem bude také někde okolo 3 mil. korun.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků