What Car? zvolil „nejzelenější” auta roku

13 komentářů

tazzz
25. července • 14:41

konečně někdo napsal rozumné argumenty ohledně ekologie v silničním provozu, který nikdy nemůže být ekologický.Největší zátěží jsou nákladní a spediční vozy (transity apod.) a těch pár postarších smradláků (š120, žigulík či vylítaný golf III 1.9TDI) už to nijak zvlášť nezhorší.

Zelí
23. července • 19:55

Jenom totální pošuk si zakládá na tom, že jezdí v ekologickém autě s benzínovým motorem. Nejnebezpečnější je produkce submikronových tuhých částic, které jsou nosičem odpadních sloučenin ze spalování a které pronikají plicní stěnou do těla. To je doména benzínových motorů.
Kouř ze starých dieslů, které tankují neaditivovanou jezeďáckou naftu, který vidíš okem je víceméně neškodný, zachytí se na sliznicích a z těla se vyloučí. Jiná věc je cesta tzv. moderních commonrailů vyžadující super aditivovanou naftu, to je cesta do pekel. Souhlasím, commonraily zakázat - zpátky k rotačním čerpadlům. :-D:-D

kamil
24. července • 21:25

Proč ze sebe děláš vola ? Největší problém dieselů je NOx, kterého produkují diesely několikanásobně více než benziňáky a je to důvod proč většina dieselů neprojde kalifornskými emisními limity. Tady jsou ti i ty prehistorické hrkače s rotačnímy čerpadly k ničemu. Tady k tomu máš popis:"Některé z těchto oxidů způsobují již při malých koncentracích pocit dušení a nucení ke kašli. Na černou listinu sledovaných škodlivých látek se ovšem oxidy dusíku dostaly zejména kvůli významnému podílu na tvorbě tzv. letního smogu. Pro letní smog jsou typické především zvýšené koncentrace přízemního ozónu (O3), který je pro člověka jedovatý. Oxidy dusíku přispívají k chemické reakci, při níž ozón vzniká. Za jistých klimatických podmínek (teplé slunečné počasí a bezvětří) je tvorba tohoto smogu nejvýznamnějším negativním dopadem emisí na životní prostředí. Takové podmínky panují např. v Kalifornií, proto se někdy používá označení "kalifornský smog". "

Fantomas
22. července • 17:23

Bohužel výraz "ekologický" dnes slouží pouze jako marketingový prostředek ke zvýšení prodejnosti. Čili co je "ekologické", je v podstatě zároveň i antiekologické, protože to slouží k zajištění a zvýšení spotřeby.

Pepa
22. července • 10:29

Je to přesně tak jak pan redaktor píše. Není ekologického auta. Je, ale je šlapací a ze dřeva. A čím víc dieselů jezdí, tím je v Praze větší smrad. Pamatuju si tak před 10 - 15 lety se v Praze na Smíchově ještě nechalo dýchat a to nebyl provoz ve špičce o moc nižší, ale dnes? Minulý týden jsem tam zaparkoval a když jsem vylezl z auta, tak jsem se málem poblil, ten smrad z nafty je strašnej. Přiznám se, že doma mám dva diesely. Jeden je dokonce i "ekologický" :-)), přesto smrdí. A pokud se budou auta vyrábět tak jak se vyrábí, nebudou nikdy ekologická. Ano, je to obrovské pokrytectví od nás lidí, ničit planetu, nechávat vymírat zvířata a rostliny a pak se je snažit zachraňovat a hrát si na hrdiny.

Misak
22. července • 11:23

Dokud bude "ekologie" něco jako drahá nálepka, tak to bude vypadat, jak to vypadá teď. Úplně chápu lidi, kteří mají dieslová auta, ono je rozdíl jestli to "žere" 5 litrů nafty za 30 nebo 8 litrů benzínu za 32. To je asi většinou důvod pro naftu. Pak jsou tady ještě další "experti", co jim to táhne vocpod :-D

Thor
22. července • 13:19

No tak ono to jak je nafta úsporná a benzín nenažrenej není pravda. To jen traktoristi žijou na planetě Utopia. AutoTip č. 7/2010 - Pravdivé lži. Žádný traktor ve skutečnoti za těch pět nebo dokonce 4 litry nejezdí.

jirka
22. července • 21:26

jakto že to za 4-5 litrů nejezdí?? To mi v tom případě někdo tajně dolejvá naftu do nádrže, nebo jak, když mám spotřebu pod 5 litrů ?(neberu to podle počítače, ale podle toho, kolik protankuju)

Radek.
22. července • 23:55

Ecorallye se dá jezdit i z benzíňákem. Doufám že ani v těchdle vedrech nezapomínáš doma klobouk, když převážíš vajíčka pod těch svých 5 litrů...

Radek.
22. července • 15:34

Vykládej to vidlákům, co v JZD čepujou deputátní řepku a pak si srdnatě brání svou investici...

Misak
22. července • 9:23

Jsem rád, že konečně někdo napsal o tom, že naftový motory škodí svému okolí (lidem) víc, než benzínové. Když vidím ty oblaka sazí za každým byť moderním turbodieselem (o normované spotřebě - tedy pálení - oleje pomlčím) a jejich jakousi podporu evropských vlád, napadá mne souvislost s důchodovou reformou tolik potřebnou v Evropě. Prostě nás to tady zabije dřív, než se důchodu dožijeme.

Fantomas
22. července • 17:32

Bohužel žijeme v době, kdy stále víc "moderních dieselů" už dosluhuje, což je na nich vidět při každém sešlápnutí plynového pedálu. Stále častěji vídám v provozu relativně nová auta, za kterými se valí černá mastná mračna. A je mi zle z pomyšlení, že takovýchhle aut s umírajícím dieselem pod kapotou bude neustále přibývat!

pete
22. července • 10:22

jj, bohuzel je to tak...

Doporučujeme

Články odjinud