What Car? 2005: první Discovery, druhá Octavia

Britský časopis What Car? zveřejnil výsledky redakční ankety Car of the Year 2005. Absolutním vítězem se stal Land Rover Discovery, na druhé příčce stojí Škoda Octavia a na třetí Volkswagen Golf GTI. V článku najdete kompletní výsledky ve všech kategoriích.
What Car? 2005: první Discovery, druhá Octavia

Zatímco v celkovém hodnocení záleží na pořadí, tj. Octavia je druhá a Golf GTI třetí, v dílčích kategoriích byl vybrán pouze jediný vítěz (označen tučně), další vozy byly oceněny bez pořadí a jsou seřazeny abecedně. Neplatí tedy, že by např. v kategorii malých vozů byl Jazz druhý a Picanto třetí.

Oproti podobným anketám (např. magazín AutoExporess) je volen přímo konkrétní verze vozu, nikoliv model jako celek. Všimněte si, že zatímco v britském AutoExpressu si dobře vedl Citroën C4 a Toyota Prius, zde se ani jeden z vozů nedostal na čelní místa. Překvapivé je také druhé místo Octavie; v britském AutoExpressu se dostala celkově až na desáté místo.

Celkové pořadí:

  1. Land Rover Discovery TDV6 S auto
  2. Skoda Octavia 1.6 FSi Ambiente
  3. Volkswagen Golf GTi 3dr

Malá auta:

  • Seat Ibiza 1.2 SX 5dr
  • Honda Jazz 1.2 i-DSi S
  • Kia Picanto 1.1 LX
  • Renault Modus 1.2 Expression

Malá rodinná auta:

  • Skoda Octavia 1.6 FSi Ambiente
  • Ford Focus 1.6 Ti-VCT LX 5dr
  • Opel/Vauxhall Astra 1.6 Club
  • VW Golf 1.6 FSi S 5dr

Rodinná auta:

  • Toyota Avensis 2.0 D-4D T2 5dr
  • Honda Accord 2.2 i-CTDi Sport
  • Mazda 6 1.8 S 5dr
  • Opel/Vauxhall Vectra 1.8 Club 4dr

Malá manažerská auta:

  • Mercedes C180K Classic SE
  • Audi A4 2.0 TDi SE
  • Jaguar X-type 2.0D S

Kompaktní MPV:

  • Volkswagen Touran 1.9 TDi S sedmimístné
  • Citroen Berlingo Multispace 2.0 HDi Forte
  • Fiat Multipla 1.9 JTD Dynamic
  • Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i T2

Velké MPV:

  • Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD LX
  • Citroen C8 2.2 HDi SX
  • Mitsubishi Grandis 2.4 Classic
  • Renault Grand Espace 2.2 dCi Expression

Kombi:

  • Mazda 6 2.0D S (88 kW)
  • BMW 525d SE Touring automat
  • Citroen C5 2.0 HDi VTR
  • Opel/Vauxhall Vectra 1.9 CDTi (118) Club

Hot hatch:

  • Volkswagen Golf GTi 3d
  • Honda Civic 2.0 16v Type-R 3d
  • Mini Cooper S 1.6 16v
  • Renault Clio 2.0 16v Renaultsport 182 Cup

Kabriolet:

  • Mini One Convertible
  • BMW 318Ci SE
  • Volkswagen Beetle Cabriolet 1.6

Roadster:

  • Mercedes-Benz SLK 200K
  • BMW Z4 2.2i SE
  • Mazda MX-5 1.8i
  • Porsche Boxster 2.7

Kupé:

  • Mazda RX–8 (170 kW)
  • Audi TT 1.8 T (180) Coupe
  • Nissan 350Z
  • Toyota Celica 1.8 VVT-I

Sportovní auto:

  • Porsche 911 3.6 Carrera Coupe
  • BMW M3 Coupe
  • Mercedes-Benz SL55 AMG

Malé SUV/4x4:

  • Nissan X-Trail 2.2 dCi SE
  • Honda CR-V 2.0 VTEC SE
  • Toyota RAV4 2.0 VVT-i XT3 5d

Velké SUV/4x4:

  • Land Rover Discovery TDV6 S auto
  • BMW X5 3.0d SE auto
  • Volvo XC90 d5 S Geartronic

Manažerská auta:

  • BMW 525d SE automat
  • Audi A6 3.0 V6 TDi Quattro SE
  • Jaguar S-type 2.7D V6 SE
  • Mercedes E270 CDi Classic auto

Luxusní vozy:

  • Jaguar XJ6 3.0 V6
  • Audi A8 3.0 TDi Quattro
  • Mercedes S320 CDi
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků