NO OMG CO TO JE ZA STROJ
Jinak peknej kousek
Budatti Veyron si k svacine dost mozna da, ale Bugatti Veyron to uz jsem na vazkach
no nevim docela divny ne0-300za 10s??? co fyzika??
Naprostý souhlas.Nejde to u auta, které je poháněné přes pneumatiky a tudíž nemůže přenést takový točivý moment přes pneumatiky. Šlo by to jen u auta s raketovým pohonem. Tam je jedno, jestli se rozjíždíš na ledu a nebo na asfaltu a jaké je gravitační zrychlení Země
Pro Fyzika: pletš si pojmy a dojmy. Na svou teorii o tření zapomeň. Nasadil jsi smykové (asi myslíš dynamické) tření a k tomu koeficienty. Podle mne se ale u pohybu kola na vozovce jedná o statické tření (cílem je neproklouznout) a statické tření je o něčem jiném. A o možnosti dosáhnout max. zrychlení je pak moment, kdy by statické tření přešlo do dynamického a tam hraje roli hodně parametrů. Např. u dragsterů spec. směs na gumě, pogumovaná trať, podhuštěná guma, dále při větší rychlosti příšerné křídlo, apod.
A teď si představte, že existují auta, která přenáší výkon pouze přes jednu nápravu standardním spalovacím motorem a mají zrychlení na 500 okolo 4s...
na 500km/h za 4s? To bych tedy rád věděl která...
V roce 1977 vytvořila Kitty O´Neilová rekord v závodech dragsterů. Dosáhla tehdy rychlosti 628,85 km/h za pouhých 3,72 s.Tak tedy myslím, že 500 za 4s není nic :D
Psal jsem to již v diskusi - stačí se někdy podívat na závody dragsterů a uvidíte co dokáže přenést jedna náprava
Přesně tak, divím se, že to tady diskutéři nevědí, když se tak moc vyznají ve fyzice. Viděl jsem pár dokumentů o dragsterech a to je něco neskutečnýho, závodníci sami přiznávají, že po startu je takové přetížení, že mají problém s viděním.
Ano přesně tak, american muscle ruleZZZ ! :) S tím porovnáváním zrychlení při akceleraci a gravitačním zrychlením to je nesmysl.
A co treba hodnota, ze Bugatti ma zpomaleni z 300 na 0 za 10s. A to brzdi vsema ctyrma a vysunutym kridlem. :) Tomu zrychleni proste neverim
Never si cemu chces, ale tohle je proste realita. Skutecne tam za 4 sekundy maji 500 Km/h. Je to sileny, ale je to tak. Tady to mas presne - http://www.topfuel.ch/Dragster_e.htmVaha - 980 KgVykon - 6.000 koni (slovy sest tisic koni)Akcelerace : 0 - 100 km/h = 0,6 sec 0 - 200 km/h = 1,3 sec 0 - 300 km/h = 2,2 sec 0 - 400 km/h = 3,4 sec 0 - 500 km/h = 4,9 sec
....a Fyzik je v piči
Co to tu melete, budte radi ze jsou takovi auta a nejaky zrychleni je me uplne fuk, maximalka taky, kolik je na svete mist kde muzete jet prez 350km/h v otevrenem voze ?. A myslim ze majtel asi nebude merit presne na desetiny sekundy zrychleni.Tohle je auto pro radost a ne merit zrychleni, to je jako si merit ve sprse kdo ma vetsiho pindoura ! BTW: Bugatti Veyron je auto na "normalni" jezdeni viz. test v Top Gear.Ale tohle je pro opravdove muze, tezko v tom budete vozit nakup a rodinu. Uz se proberte a slintejte nad tim autem.Komu se to nelibi at to necte a dal si jezdi ve sve Fóbii nebo Ochcavce f cervenym icku a na hlínach.TOHLE JE AUTO
Podle vzhledu to opravdu je pro muže z konce 60tých let minulého století. Hezká klička na otvírání zadní kapoty. Není to z hundrtky?
Koncene nekdo kdo pochopil o cem to je.!!!! Jinak pro ty zavodniky vise, chtel bych vedet kdo z Vas zvladne tohle auto ridit levou rukou a a druhou merit stopkama jetli to jede 3 nebo 4s. A GPS a jine pomocniky a pomocnice zakazuji
Jak tak ctu tak je tu hodne nadsencu do super rychlych aut. Podivejte se na link www.teamice.is hodte si to anglictiny a pokochejte se silenym vozitkem. Jinak po meste tu jezdi na pohled normalni BMW se 1200Hp. Ja mel pro tuto Cobru vzdycky slabost. Je to podle me teza klasika. A ani bych neresil jestli to mozne je nebo ne. Proste to mas silou, klasicky tvar a muj obdiv.
tak toto auto je jak z prvej svetovej. Ved to nemam startovanie tlacitkom STAR , PP, autoradio s MP3, dvojzonovu klimu, ...... no proste auto bez vybavy. Kto by to uz len chcel zivit
Rekl bych, ze se tohle auto da prirovnat k autu jmenem "Crazy horse" z hry Mafia
To přece musí zlomit vaz člověku, vždyť to nemá ani opěrku hlavy. Auto, který dá 0-100 za 5 s už extra tlačí do sedačky a tohle musí bolet v tom sedět......
ještě že na takové auto nemám .....asi bych se neudržel a pak ty důsledky ) Jinak krásný stroj má mé sympatie
Všimli jste si, že ručička rychloměru neleze zleva doprava, ale zprava doleva?
A také je zajímavé, že ten rychloměr je ocejchován jen do 160 Mph, což je cca 256 km/h... By mě zajímalo, kde udělali soudruzi z NDR chybu. Podle mě to jsou jen teoretické hodnoty
Je to do 190 MPH..
Podle mě to jsou všechno kecy, stačí si dosadit do vzorečku ve fyzice Z nuly na 200km/h za 4.9s200km/h=55.5m/szrychlení g=v/t = 55.5/4.9=11.33m/s^2Do cca 100km/h rychlosti má kvůli fyzikálním zákonům rozhodně menší akceleraci (aerodynamika, přilnavost pneu k silnici, apod...), než přitažlivost Země.....(9.81m/s^2)....Takže typuju tak nejvíc 7m/s^2A pokud by při 100km/h rychlosti nejak masivně nezačal nějakým křídlem tlačit do vozovky, tak taky nedá větší akceleraci, ani kdyby se po...A to jsem ještě nepočítal zhruba kinetickou energii, jestli těch 809kW má na to, aby se to rozjelo (bez ohledu na tření a aerodynamiku a setrvačníky), protože neznám přesnou hmotnost vozu a nechce se mi ji někde hledat, ale kdo ví, ať si dosadí do těchto vzorečkůE=1/2m*v^2 (kde v je rychlost v m/s, m je hmotnost celého vozidla)a potom P=E/t (kde t=4.9s)Pokud je spočtený výkon P víc než 809kW, tak to nemá šanci tak rychle zrychlit
Fyziku, asi nejsi prilis zdatnym fyzikem, protoze to co pises jsou picoviny!!!!!Nevidim sebemensi duvod proc by nemohl zrychlovat rychleji nez je ta tva gravitacni konstanta 9,81(ne pritazlivost Zeme)!!! ta s timto nema nic spolecneho!!!
Tak, to by byla tzv. teorie... ale co říkáš na toto: 0-145 MPH (232 km/h) za 4,905s ... taky RWD a to je Vetta jistě těžší než auto v článku :)http://www.pajorek.net/others/vette.wmv(2,3 MB)?
podla mna to nie je 400m
no počkej sice je to mocccccccccc krásné auto v ktereém bych nechtěl sedět nbrř v k věci jestli sis všiml tak v tom videu byla hodnota 4,905s už při startu když o auto teprvé rvalo asfalt (hned na startu) a když se podíváš pořádně tak v polovině cílu té rovinky tak už tam byl napsaný výsledek tak jak tomu mám rozumnět?????? moc mě to zajímá proč ještě než dojel do cíle už tam byl koncový výsledek?? a čas se nepohyboval!!!!
Myliš sa...Pozry si to pozorne a pochopiš...Aj ja som si to myslel,ale hned som pochopil.Skutocne bystre oko je bystre
protože ten člověk musel ještě někde zabrzdit??? :) je to asi 1/8 mílový dragstrip, každopádně zrychlení 0-145 MPH za 4,905 sekundy platí. Na těch tabulích se čas nepohybuje, objeví se a zůstane viset koncová hodnota po projetí snímače. Ta cedule je umístěna až v cíli na 400 metrů, ale tahle Korvetta jela kratší dráhu, snímač byl prostě před cedulí. Proto to vypadá, že jakoby nedojela a už je tam výsledek.
hm ale už při startu tam byl sice ten výsledek ,ale nebudeme se hádat jestli to je pravdivá informace nechci tady dopadnot tady jako ten fyzik který ji neovládá jelikož jsem rozumný člověk tam toho necháme ty máš svou myšlenku a já mám svou myšlenku jo tak se měj
no ja to tak nestudoval, ale jako uzasný video mne to celkem pobavilo - vsimni si jak ho to rozhodí po startu zprava doleva na zadní nápravě ale jdu si to pustit jeste jednou .....mozná je to jen na pobavení ....stejne je uz patek
ano ano - to je ten správný rozjezd - a ten zvuk )) díky za tipa
Shodnem se na tom, že síla, která auto žene dopředu je třecí síla mezi pneumatikami a vozovkou. To je jediné, co může auto hnát vpřed.Zde je tabulka koeficientů smykového tření http://www.converter.cz/tabulky/smykove-treni.htmPro nejlepší materiál beton je koeficient tření f=0.8, pro asfalt pouhých 0.55Ft=f*Fn (kde Fn je normálová síla = tíha auta)Pokud v případě vozidla, které mělo maximálku 232km/h a jelo viditelně po asfaltové cestě, nevyvineš minimálně přítlak 2.4 násobek tíhy vozidla po celou dobu akcelerace (nezapočítal jsem aerodynamické tření), nemáš šanci akcelerovat na tuto rychlost.Pochybuju, že při rychlosti do 100km/h lze tento přítlak vyvinout, tudíž notně nemá auto šanci, ať je jakékoliv a pohání ho pneumatiky, vyvinout akceleraci z 0 na 100 pod 3s (v případě betonu akcelerace 0.8*9,81 = 7.8m/s^2) = 3.5s
top fuel 0-100 po 1s a pak ze to nejde
Fyziku, jestli jsi fyzik, tak si vzpomen, co bylo hnaci silou teorii. V podstate vzdy! Byl to experiment! Ten dokazuje, ze je to mozne. Ale chapu o co ti jde a nemam pro to vysvetleni. Lepsi bude obratit se na inzenyry, protoze tohle je ryze prakticka aplikace, na kterou vzorecek z ucebnice pro stredni skoly stacit nebude.
Jede to i na bionaftu?
a da sa k nemu pripojit IpOD?
Teda nestacim se divit, kolik je tady v diskuzi odborniku, kteri aniz by auto zkusili, tak vedi, ze to nema zadnou trakci, v rychlostech nad 150 to auto leti ze silnice a buh vi, jestli je pravda s tim zrychlenim, aerodynamika je nehovno atd. Lidi proberte se a ocente to, ze tohle auto je krasne, zachovali skvele tvary AC Cobry atd. Majitel s tim nebude jezdit kazdy vikend na nakup do Hypernovy, ale auticko bude nekde v teple garaze a na svet se podiva na nejakem setkani na okruhu pri sranda zavode nebo pohodova projizdka po okoli.
Zapominate na to ze to auto bude asi docela lehke, prece jenom je to pouze motor na kolech, tazke jedna hnana naprava s 315kama muze na to zrychleni vpohode stacit :)
Ted jsem netu videl test zrychleni toho EB veyronu a podarilo se jim v praxi dostat z 0-100 za neuveritelne 2.21 sec . test proto opakovali 4 krat a nejhorsi vysledek 2.27 sec nejlepsi 2.15 sec a prumer z 5 mereni 2.21 sec ted to jeste znova najit.Myslim celkem slusny hodnoty 0 - 100to samy 0-200 namerili 7.25 sec 200 - 300 za 8.52 sec0-300 za 15.77 sec
muzes sem dat link? taky bych se na to rad podival... dik
že se jedná o vůz co si dá ve sprintu k svačině Budatti Veyron
jen blazen by se s necim podobnym poustel nad 150 km/h.
"Jedná se o nejsilnější vůz světa, který je homologovaný pro běžný provoz." tak to ani nahodou, napriklad kto bol v essene tak tam mohol vidiet 1200 PS Supru ktora ma normalne SPZ a je teda HOMOLOGOVANA pre beznu premavku. takze?A to nevravim o tom co maju blazni v japonsku... no comment.Toto su marketingove blaboli, tak isto neverim ani tomu zrychleniu nakolko taketo lahucke auto s takymto krutakom a hnanou zadnou napravou NEMA sancu zrychlovat v takom case aj ked ma na to vykon, ono ho totiz nema AKO preniest na cestu...
Ono je otázkou, zda daná Supra byla pouze tuningovým vozem, nebo továrním vozem. Jinak Supry a Skyline se "běžně" dělaly s výkony přes 1000 koní, japonci neměli problém dosáhnout až 1500 PS. Ovšem to již nejsou vozy nějaké automobilky, ale pouze upraveným vozem nějakou skupinou lidí/firmou. Takže ono srovnávat tuningová auta a produkční vozy nelze. Ono totiž není problém koupit auto v obchodě, homologované s SPZ a pak ho upravit na 2000 koní a ponechat původní značky..Myslím, že je zbytečné se hádat, zda to Cobra zvládne nebo ne. Nikdo to prozatím nemůže potvrdit, ani vyvrátit, musíme tedy počkat na reálné měření.
To zrychluje více než by to zrychlovalo při volném pádu, ne?
To je sice pekny 0- 200 za 4.9, ale to je jen teorie. Praxe mi da za pravdu a ten vuz bude daleko pomalejsi Vykon a kroutak neni vse, zalezi na prenosu sily na vozovku a navic v rychlostech blizicich se 300 uz hraje obrovskou ulohu aerodynamika.V praxi to bude jen premotorovany monstrum a s tou akceleraci to nebude tak slavne jak uvdeji prospekty.Chce to test a pak se uvidi jinak 0-300 za 10 opravdu neverim leda ze by to byl dragster se specialne prilnavyma pneu
Za.1 si nedokážu představit takovou rychlost a zrychlení v takto otevřeném voze. Buď jsou to jen vypočítané teoretické údaje a nebo nesmysli.Za. 2 proč tam nedali tachometr s větší stupnici ?
Presne to me napadlo. V kazde druhe recenzi otevreneho vozu je napsano, ze ve stovce to "pekne fouka". Jak se asi citi clovek v otevrenem voze ve 300 km/h, to nechci ani domyslet.Jinak zajimave hracka.
bych na ten motor dal este 4 turba todle je vo ničema ta trakce se mi taky nezdá třeba proti formuli při rozjezdu
Vykon neni problem, ten se da nahnat ledajak, v tomto pripade brutalnim objemem, ktery by zavidela lecjaka Scania. Ale vzhledem k tomu, ze se pri predlouhem vyvoji Veyronu resili neustale problemy se spojkou a prevodovkou pro prenos tech Nm a stejne problemy ma i Mercedes u nejsilnejsich AMG verzi (teda on ten problem ma spis to AMG), celkem me zajima, jak si s jeste mnohem vetsi porci poradili soudruzi z Bad Gandersheimu? 1760 Nm je ponekud hodne.. Druha vec, kterou dost dobre nechapu, je jak s tak silenou aerodynamikou udela tohle auto 300 km/h a jak se asi chova v rychlostech nad 250 km/h. Osobne si nejsem jisty, jestli bych to chtel vubec zkouset...
Ta aerodynamika byla u starších Cober hodně dobrá. Stačí se kouknout kolik replik závodí na okruzích bez křídel atp. Takže chování při rychlostech nad 200km/h bude úplně v pohodě.
presne tak...1/trakce:myslim ze je naprosto nemozne dosahnou daneho zrychleni predevsim potom z 0 -100 pri jedne hnane naprave navic pouze pneu 315!!! to je podle me hloupost...2/chovani vozu pri druhe polovine rozsahu rychlosti bude kvuli aerodynamice znacne nestabilni!!!! dalsi hloupost...3/prevodovku bych jeste pochopil... tak udelali specialni 4° prevodovku mamutiho provedeni special pro dany Nm neni problem jen je to drahe.podle me na tomhle aute bude uzasny zvuk a pruzne zrychleni... ale na 0-100 navic bez kontroly trakce muzeme rovnou zapomenout a na maximalni rychlosti taky.
1) to zrychlení neni vůbec žádnej problém, nevim jestli to měřili na slikách nebo na sériovejch pneu, ale Lingenfelter upravil Corvettu C5(za použití jinýho motoru a dvou turb) na "pouhejch" 800kobyl a 1178Nm a bláznivý amíci jí postavili proti F/A-18 Hornet(12800k), mno a na sprintu(teď se nadechněte) měla corvette z 0-100 za 1,97s (na slikách), hornet pak už "jen" 0-100 za 3,57s, jinak corvette dál měla 0-160 za 4,33s 0-240 9,21s a 400m zvládla za neuvěřitelnejch 9,24s jen pro zajímavost Hornet těch 400m zvládl za 10,54s. Takže když Corvetta(celkem těžký auto) zvládla 0-100s pod 2s tak proč by tahle Cobra nemohla 0-200 za 6s, navíc má jen 4kvalt a to jí dává výhodu že se nemusí pořád řadit, při tak obrovskym krouťáku to musí hrabat i na tu 4ku:)
Ti nize nepochopili ze jde o vykon toho auta a ta stihacka byla jen pro paradu. Je jiste ze jak tu cobru testovali jestli tak pouzili sliky protoze jinak to dosahnout nejde stejne jako u toho lin. nevim jestli se sverit ale budiz jeden ze dvou vyrobenych lingenfeltru s tou specifikaci 800 je v CR po svezeni muzu rict ze bez tech sliku je to pomerne zajimave kdyz vam se vam na 4 protaceji kola ve 200 ale je to o tom pocitu kdyz mate pul plynu a temer se bojite pridat vice. je to neco po cem potrebujete dlouhou pauzu aby vam zase ostatni auta jako ferrari ci porsche turbo pripadaly zajimave ohledne toho pocitu vykonu. Preji vsem novym majitelum hodne krasnych a opojnych zazitku
No problemo, já mám video, kde má Vetta 1/4 míle za 4,905s s koncovou rychlostí cca 145 MPH (232 kmh) to je teprv RIOT, zvuk fakt jak stíhačka :)
Někde bude chyba, protože 1/4 míle = 400 metrů a protože startuje z 0 a na konci má 232 km/h tak nemohl dosáhnout 4,905s. Protože i kdyby od startu do cíle jel rychlostí 232 km/h, tj. 65 m/s tak by to ujel 400/65=6,15s, jenže on startoval z nuly Každopádně 1/4 míle za +- 4s zvládají speciální dragstery s koncovou rychlostí okolo 500 km/h
jj bude to 1/8, přestože soubor se původně jmenoval 4905QuarterMileCorvette.wmv. Taky jsem to pak počítal a je to přesně jak říkáš :)
To je pěkné, ovšem je třeba porovnat také váhu a také to, že Hornet holt není letadlo na sprinty Ovšem na let. lodi s katapultem zrychlují letadla na cca 200 km/h během 2 s.
No ono je to trosku inak, podstatne je to, ze vykon nie je u toho lietadla prenasany priamo na drahu... Len pre porovnanie, starucky MiG-23 s jednym motorom pri rychlosti nad M=1 (priblizne 1100kmh) zrychluje 100km/s az do M=2 (2200 kmh) a dalej pokracuje do M=2.3... Na to by potrebovala ta Korveta raketovy motor... jednoducho najvacsia blbost aka existuje, je porovnavat zrychlenie lietadiel a aut na zemi. :D :D :D skuste to vo vzduchu :D
tieto "nezmyselne" porovnania su len show, ziadny vedecky experiment. prosim pri komentaroch nato brat ohlad ;)
ten Hornet je tam jen tak, mě šlo o to že lidi si myslí že neni možný aby měla Cobra takový zrychlení, ale stim výkonem co má, jsou ty hodnoty víc než možný.
Pri maximálnom zrýchlení tipujem tak 100 l/100 km, rovnako ako staručký nákladný ZIL.
nechcu rejpat, ale pokud mluvime o tom samem aute, tak to ma 1200 koni, 1450Nm kroutak, stovku za 2.9s, 200 za 5.9s. A jinak nevim kde ta mrcha bere takovou trakci a moc se mi tomu zrychleni z 100 na 200 za 3 sekundy nechce verit :) nema nekdo na pujceni? :)
Cobry se vyrábí několik verzí, tato je nejsilnější produkční verze, kterou přinese na trh. Existují pak i možnosti, aby firma udělala na zakázku verze o výkonu 1200 a 1300 koní, které jsou evolucí tohoto modelu.Každopádně Cobra kterou asi myslíte je z roku 2000 o výkonu 1200 koní a toč. momentu 1450 Nm s motorem 10,1 V8 a maximálkou okolo 340 km/h. Dynamické hodnoty pak sedí s vašimi.
mozno blba otazka, ale kolko to "zere" :). Inac velmi pekne auticko, parametre este krajsie, nic na nase cesty :)
Objem nadrze, spotrebu a dojezd jsem bohuzel nezjistil, nicmene vim, ze 15 stastnych majitelu nove Cobry zrovna tento problem resit nebudou.
Akoze nebudu? Budu! Musia si predsa dokladne naplanovat trasu vyletu, aby dosli od jednej pumpy k druhej!!!
taketo problemy ja riesim dprovodnou cisternou ;)
Asi jiny naladeni... Jinak od stovky vejs uz to s trakci neni tak slozity, vetsi probelm bude stovka za 3 s nez 100-200 za 3 s Ale jinak je to teda brutal hustota, 300 sice za 10s, ale to uz je jen sekundu pred odletem
By mě docala zajímalo jak jsi přišel na to, že 100-200 je menší problém než 0-100. Je to za stejnej čas, takže ůplně stejný podmínky. Aerodynamické přítlaky zádný, takže žádná teorie F1.
problem 0-100 a 100-200 je pri rovnakom zrychleni presne ten isty.
uplne ne. aerodynamický přítlak (pakliže se s ním pracuje, což tady zrovna asi moc ne) tomu docela pomůže
Ale co daleko vyšší odpor?
byla rec o trakci, ne o jinych problemech komplikujicich dosazeny cas zrychleni...
Podle mě je jedno dost úzce spjaté s druhým. Když tě něco dost výrazně brzdí tak se zvýší i nároky na trakci.
pojistit se a huráááááááááááááááááááááá
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.