Weineck Cobra 12,9 l V8: nejsilnější auto světa zvládne 200 km/h za 4,9 s

Bad Gandersheim v Německu je poklidnou vesnicí uprostřed ničeho, kde v neděli zní kostelní zvon. Ale nenechte se oklamat klidnou krajinou, město je rodištěm jednoho z nejsilnějších čtyřkolových monster světa. Nevěříte?
Weineck Cobra 12,9 l V8: nejsilnější auto světa zvládne 200 km/h za 4,9 s

Ani samotný vůz se na první pohled nezdá. Krásná karosérie ve stylu moderního retro vozu s masivním sáním na kapotě upevněna na rámu z ocelových vysokopevnostních trubek naznačuje leccos, jen ne to, že se jedná o vůz co si dá ve sprintu k svačině Budatti Veyron. Jenže pod kapotou mu trůní unikátní kousek, vidlicový osmiválec o objemu 12,9 litru, který disponuje neuvěřitelným výkonem 809 kW (1 100 k) v 7 000 ot/min. a maximálním točivým momentem 1 760 Nm. Jedná se o nejsilnější vůz světa, který je homologovaný pro běžný provoz. Preciznost zpracování jednotlivých částí motoru, rámu a karosérie je na úrovni závodních monopostů formule 1.

O přenos mamutí síly motoru na zadní nápravu se stará speciální čtyřstupňová manuální převodovka. Do asfaltu se zakusují pneumatiky o rozměru 315/35 ZR 18 vzadu, na přední ose jsou kola 255/40 ZR 18. Zrychlení z 0 km/h na stovku jsme nenašli, ale ono to ani není třeba, do židle vás dozajista usadí údaj akcelerace z klidu na 200 km/h: 4,9 s. Metu 300 km/h Cobra spolkne za neuvěřitelných 10 s. Pro srovnání, zmíněný Veyron pokoří třístovku "až" za 16 s.

Weineck Engineering má v plánu postavit pouze limitovanou edici vozů Cobra, čítající pouhých 15 kusů aut. Předběžná cena pro anglický trh je 373 250 liber (cca 15,7 mil. korun).


Weineck Cobra
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků