Weineck Cobra 12,9 l V8: nejsilnější auto světa zvládne 200 km/h za 4,9 s

Bad Gandersheim v Německu je poklidnou vesnicí uprostřed ničeho, kde v neděli zní kostelní zvon. Ale nenechte se oklamat klidnou krajinou, město je rodištěm jednoho z nejsilnějších čtyřkolových monster světa. Nevěříte?
Weineck Cobra 12,9 l V8: nejsilnější auto světa zvládne 200 km/h za 4,9 s

Ani samotný vůz se na první pohled nezdá. Krásná karosérie ve stylu moderního retro vozu s masivním sáním na kapotě upevněna na rámu z ocelových vysokopevnostních trubek naznačuje leccos, jen ne to, že se jedná o vůz co si dá ve sprintu k svačině Budatti Veyron. Jenže pod kapotou mu trůní unikátní kousek, vidlicový osmiválec o objemu 12,9 litru, který disponuje neuvěřitelným výkonem 809 kW (1 100 k) v 7 000 ot/min. a maximálním točivým momentem 1 760 Nm. Jedná se o nejsilnější vůz světa, který je homologovaný pro běžný provoz. Preciznost zpracování jednotlivých částí motoru, rámu a karosérie je na úrovni závodních monopostů formule 1.

O přenos mamutí síly motoru na zadní nápravu se stará speciální čtyřstupňová manuální převodovka. Do asfaltu se zakusují pneumatiky o rozměru 315/35 ZR 18 vzadu, na přední ose jsou kola 255/40 ZR 18. Zrychlení z 0 km/h na stovku jsme nenašli, ale ono to ani není třeba, do židle vás dozajista usadí údaj akcelerace z klidu na 200 km/h: 4,9 s. Metu 300 km/h Cobra spolkne za neuvěřitelných 10 s. Pro srovnání, zmíněný Veyron pokoří třístovku "až" za 16 s.

Weineck Engineering má v plánu postavit pouze limitovanou edici vozů Cobra, čítající pouhých 15 kusů aut. Předběžná cena pro anglický trh je 373 250 liber (cca 15,7 mil. korun).


Weineck Cobra
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků