Weber Faster One: rychlejší než ostatní

Švýcarská společnost Weber má k dispozici koncept, který svou dynamikou překonává všechno na čtyřech kolech.

Když se podíváte na jeho fotografie, zřejmě si pomyslíte, že máte něco s monitorem. Vše je ale jen výsledkem pečlivého ladění v aerodynamickém tunelu a řeknu vám, že jakmile se dozvíte, co tenhle vůz dokáže předvádět, na jeho zvláštní tvary rychle zapomenete.

Faster One je „přemotorovaný” vůz postavený z hliníku a uhlíkových vláken - jako celek váží jen 1100 kg. Přidejte si k tomu sedmilitr z Corvetty, který dostal hned dvojici kompresorů. Na všechna čtyři kola tak putuje masivní výkon 660 kW/900 koní. Výsledek? 1,67 kg hmotnosti na kW výkonu hovoří za vše.

Dynamika vozu je vskutku úchvatná. Na stovku zrychlí Faster One již za 2,5 sekundy, metu 200 km/h prolétne za 6,6 s 300 km/h mu patří za 16,2 s. Maximální rychlost dle slov konstruktérů dosahuje 420 km/h.

Jak již bylo zmiňováno výše, tenhle vůz využívá pohon všech kol. Distribuci síly mezi nápravy obstarává elektronika, stejně jak přední i zadní diferenciál. Rozložení hmotnosti je vskutku ukázkové, přesně 50:50. O zpomalování se stará velmi výkonný brzdový systém s 12-pístkovými třmeny a kotouči o průměru 380 mm. Ten dokáže vůz zastavit ze stokilometrové rychlosti jen na 30 metrech.

Když se vůz dostane do sériové výroby, jeho cena se bude pohybovat na úrovni 1,57 mil. USD (cca 25,5 mil. Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Weber Faster One Concept

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků