Weber F1: přes 400 km/h a Veyronu (konečně) po krku…?

Švýcarská společnost Weber dává po dlouhých letech znovu vědět o svém modelu F1. Prý dokončila vývoj sériového provedení.

Snad jen pamětníci si vzpomenou, že před šesti lety byl v Monaku představen prototyp supersportu Weber následovaný o rok později vylepšeným provedením Weber F1 (= „Faster One“). Od počátku byl model F1 stavěn jako vyzyvatel dnes již legendárního vozu Bugatti Veyron, a to jak co do jízdních výkonů, tak i do luxusního zpracování interiéru. Nyní se ale po dlouhé odmlce jméno Weber F1 vrací na scénu s tím, že byly dokončeny přípravy jeho malosériové výroby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Weber F1 má do výroby nastoupit již v dubnu

Weber F1 byl vyvinut někdejšími konstruktéry BMW a týmu Sauber F1, kteří před jeho zadní nápravu vestavěli nakonec vidlicový desetiválec s objemem 5,6 l (namísto původně zamýšleného sedmilitru z Corvetty), který díky dopingu dvojicí turbodmychadel dosahuje výkonu 1 200 koní (883 kW) při 7 000 ot./min. a točivého momentu 1 250 Nm při 4 200 ot./min. Pohotovostní hmotnost nakonec narostla o 150 kg na 1 250 kg, ovšem při zohlednění silnějšího motoru jde v konfrontaci s prototypy o vůz neméně bestiálních parametrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Odhalená pohonná soustava modelu F1 s přeplňovaným desetiválcem a pohonem všech kol

Vnější rozměry uzavřené karoserie modelu Weber F1 zůstaly zachovány na délce 4 500 mm, šířce 2 040 mm a výšce 1 150 mm, rozvor náprav činí 2 900 mm a rozhod předních i zadních kol přesahuje hranici 1 600 mm. Skelet vozu je vyroben z uhlíkových kompozitů a samotný váží prý jen 65 kg, také většina povrchových dílů karoserie byla zhotovena z tohoto materiálu. Na motor navazuje šestistupňová převodovka se sekvenčním řazením páčkami pod volantem, jež přenáší točivý moment motoru na kola obou náprav skrze systém trvalého náhonu všech kol přes nově vyvinutou, elektronicky řízenou distribuční soustavu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dějiny modelu Weber F1 sahají do hloubi minulého desetiletí   

Nový Weber F1 vyjíždí na dvacetipalcových litých ráfcích obouvajících pneumatiky Pirelli s rozměry 285/25 vpředu a 325/25 vzadu, přičemž o náležité zpomalení se stará brzdová soustava s keramickými kotouči o průměru 380 mm a tloušťce 34 mm na všech kolech, na které působí dvanáctipístkové hliníkové třmeny. V případě potřeby lze využít také aerodynamické brzdy v podobě zadního přítlačného křídla, které je údajně schopno sklopit se do zcela svislé polohy během pouhých 50 ms.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

A na závěr několik impozantních číslovek. Sériové provedení modelu Weber F1, jehož výroba se má rozběhnout již během dubna, má zrychlovat z 0 na 100 km/h za 2,5 s, na 200 km/h za 6,6 s a na 300 km/h za 16,2 s, přičemž nejvyšší rychlost má výrazně přesahovat hranici 400 km/h. Ehm, jsou to zcela identické hodnoty, jaké u Weberu kdysi hlásili pro svůj prototyp s motorem z Corvetty, takže uvidíme, jaká nakonec bude realita…
 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků