WaterCar Gator: znovu do vody

Specialista WaterCar představil svůj další obojživelný automobil. Vypadá trochu jako Jeep, ale vůbec jím není.

Na sklonku loňského roku jsme vám podrobně popsali WaterCar Python. Jde o velmi promyšlené, a díky motoru z Corvette také pěkně živé vozidlo, ovšem tomu také odpovídá jeho cena. Kalifornská společnost WaterCar se však rozhodla zpřístupnit moderní obojživelné automobily širší veřejnosti, a proto přichází s novým modelem Gator. Po vzhledové stránce vzbudí vzpomínku na „bugy“ Meyers Manx z šedesátých let, přičemž za pozornost stojí, že zmíněná společnost existuje dodnes a stále vyrábí potomky slavného originálu. Našemu čtenáři se ale při pohledu na Gator spíše vybaví moderní Jeep Wrangler, s nímž ale ve skutečnosti nemá prakticky nic společného.

Za základ si pánové z WaterCaru vzali Volkswagen „Brouk“ původní generace, který je k podobným úpravám vhodný zejména s ohledem na velmi jednoduchou a relativně dobře dostupnou techniku. WaterCar dodává kompletní sadu karoserie, vnitřního vybavení a doplňků za velmi rozumnou cenu 560 000 Kč a novému majiteli stačí připevnit ji na podvozek Brouka. Abychom byli kompletní, tato sada se skládá z těchto prvků: laminátová karoserie, převodovka s rozvodovkou, soustava trysek pro jízdu ve vodě, kapoty a dveře s příslušným spojovacím materiálem, čelní sklo, závěsy kol, řízení a osvětlení. Palubní desku si zřejmě majitel bude muset vyrobit sám.

Připomeňme, že loňský model Python se vyznačuje možností zástavby různých osmiválců z Chevroletu Corvette od základního LS1 až po nejmodernější jednotku GM LS9 s objemem 6,2 l, přeplňováním kompresorem a výkonem plných 640 koní (470 kW), vypůjčenou z aktuálního provedení Corvette ZR1. Pohyb po vodní hladině přitom zajišťuje soustava Dominator Jet. Za vzpomenutí stojí dosavadní model značky WaterCar, jenž kombinoval pohonnou soustavu Subaru s karosérií připomínající Camaro. Python váží nijak mimořádně značných 1 725 kg, což mu v kombinaci s výkonným motorem umožňuje bezpečně dosáhnout rychlosti 97 km/h na vodní hladině a 160 km/h na souši (což bude spíše aerodynamický nežli výkonový limit). Výrobce přitom udává, že jeho Python zrychlí z klidu na 96 km/h již za 4,5 s a čtvrtmíli urazí za 12,5 s (pochopitelně na silnici). Předpokládáme však, že se jedná o hodnoty dosahované v kombinaci s nejvýkonnějším dostupným motorem GM LS9. Přerod ze silničního vozu na loď je prý velmi rychlý a snadný. Řidič musí po zajetí do vody jen zařadit neutrál, sepnout tryskový pohon a tlačítkem zdvihnout kola do podběhů. Při návratu na souši je třeba proces zopakovat v obráceném pořadí. Oproti novému Gatoru je však Python podstatně dražší: celý stroj vás přijde na bezmála 3,5 milionu eur. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
WaterCar Gator
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků