Specialista WaterCar představil svůj další obojživelný automobil. Vypadá trochu jako Jeep, ale vůbec jím není.
Na sklonku loňského roku jsme vám podrobně popsali WaterCar Python. Jde o velmi promyšlené, a díky motoru z Corvette také pěkně živé vozidlo, ovšem tomu také odpovídá jeho cena. Kalifornská společnost WaterCar se však rozhodla zpřístupnit moderní obojživelné automobily širší veřejnosti, a proto přichází s novým modelem Gator. Po vzhledové stránce vzbudí vzpomínku na „bugy“ Meyers Manx z šedesátých let, přičemž za pozornost stojí, že zmíněná společnost existuje dodnes a stále vyrábí potomky slavného originálu. Našemu čtenáři se ale při pohledu na Gator spíše vybaví moderní Jeep Wrangler, s nímž ale ve skutečnosti nemá prakticky nic společného.
Za základ si pánové z WaterCaru vzali Volkswagen „Brouk“ původní generace, který je k podobným úpravám vhodný zejména s ohledem na velmi jednoduchou a relativně dobře dostupnou techniku. WaterCar dodává kompletní sadu karoserie, vnitřního vybavení a doplňků za velmi rozumnou cenu 560 000 Kč a novému majiteli stačí připevnit ji na podvozek Brouka. Abychom byli kompletní, tato sada se skládá z těchto prvků: laminátová karoserie, převodovka s rozvodovkou, soustava trysek pro jízdu ve vodě, kapoty a dveře s příslušným spojovacím materiálem, čelní sklo, závěsy kol, řízení a osvětlení. Palubní desku si zřejmě majitel bude muset vyrobit sám.
Připomeňme, že loňský model Python se vyznačuje možností zástavby různých osmiválců z Chevroletu Corvette od základního LS1 až po nejmodernější jednotku GM LS9 s objemem 6,2 l, přeplňováním kompresorem a výkonem plných 640 koní (470 kW), vypůjčenou z aktuálního provedení Corvette ZR1. Pohyb po vodní hladině přitom zajišťuje soustava Dominator Jet. Za vzpomenutí stojí dosavadní model značky WaterCar, jenž kombinoval pohonnou soustavu Subaru s karosérií připomínající Camaro. Python váží nijak mimořádně značných 1 725 kg, což mu v kombinaci s výkonným motorem umožňuje bezpečně dosáhnout rychlosti 97 km/h na vodní hladině a 160 km/h na souši (což bude spíše aerodynamický nežli výkonový limit). Výrobce přitom udává, že jeho Python zrychlí z klidu na 96 km/h již za 4,5 s a čtvrtmíli urazí za 12,5 s (pochopitelně na silnici). Předpokládáme však, že se jedná o hodnoty dosahované v kombinaci s nejvýkonnějším dostupným motorem GM LS9. Přerod ze silničního vozu na loď je prý velmi rychlý a snadný. Řidič musí po zajetí do vody jen zařadit neutrál, sepnout tryskový pohon a tlačítkem zdvihnout kola do podběhů. Při návratu na souši je třeba proces zopakovat v obráceném pořadí. Oproti novému Gatoru je však Python podstatně dražší: celý stroj vás přijde na bezmála 3,5 milionu eur.
WaterCar Gator