Wankelov motor v Mazde má už 40 rokov

Presne pred 40 rokmi sa na trhu prvý krát objavil automobil značky Mazda, ktorý pod kapotou skrýval známy Wankelov motor, teda motor s rotujúcim piestom. Konkrétne sa jednalo o model Cosmo Sport, ktorý debutoval v Japonsku roku 1967, zároveň bol prvým autom na svete s motorom, ktorý mal dva rotujúce piesty. Výkon motora bol na tú dobu celkom slušný - 110 koní a točivý moment pri 130 Nm pri 3500 otáčkach za minútu. Jednalo sa o prvý hromadne vyrábaný motor tohto typu v Mazde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda Cosmo Sport

Mazde však určite nepatria všetky prvenstvá v tejto oblasti, z celosvetového hľadiska by si titul prvého sériovo vyrábaného auta so spomínaným typom motora odniesol NSU Wankel Spider z roku 1964. Po istom čase sa na implantáciu týchto motorov do svojich áut odhodlali aj také automobilky ako Citroën, Daimler-Benz a Alfa-Romeo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda RX7

Dnes je už Mazda jedinou, ktorá ponúka Wankelov typ motora, vo svojom modeli RX8. Mazda by mohla v tejto tradícii pokračovať aj ďalej, koniec koncov s týmto typom motora má veľmi dobré skúsenosti a prečo meniť takúto unikátnosť?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Mazda RX8
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 787B
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků