Wakan Motorcycles: zcela nový naháč s motorem V-Twin

(Představení) Neznáte firmu Wakan? Pak si určitě přečtěte o jejím novém naháči s velkoobjemovým motorem do V. Verze Road a Racing čekají.

Poměrně nová francouzská společnost Wakan Motorcycles přišla na trh se zajímavým naháčem ve dvou provedeních: Road a Racing. Před začátkem výroby se vše budovalo v počítačích a na rýsovacích prknech designérů a konstrukčních inženýrů. Požadavek vedení společnosti byl jasný:
- přijít s něčím zajímavým, neotřelým,
- precizní zpracování,
- vzduchem chlazený naháč s motorem do V,
- nízko položené těžiště pro snadnou ovladatelnost
- a maximální suchá hmotnost do 180 kg.

Je jasné, že přijít teď na trh s něčím zajímavým, je více než těžké, ale Wakan mě zaujal na první pohled. Inženýři a projektanti vesměs splnili všechny požadavky a výsledek můžete posoudit sami. Vpředu je klasický kulatý světlomet a silná obrácená vidlice, jejíž horní nastavovací šrouby jsou vypadají jak ďáblovy růžky. Místo klasické nádrže zaujímá airbox s elegantním nasáváním včetně klapek.

Samotnou nádrž o objemu 13 l najdete pod sedlem. Pod lehkým páteřovým rámem je velký vidlicový dvouválec od firmy S&S o objemu 1 640 ccm (100 kubických palců). Agregát s karburátory Keihin disponuje výkonem 85 kW (115 k) a maximální točivý je 156 Nm.

Síla V-Twinu se na zadní kolo přenáší přes šestistupňovou převodovku a řetěz. Krotit tuhle bestii mají za úkol dva kotouče o průměru 340 mm s šestipístkovými třmeny vpředu. Sportovní verze Racing by měla být ještě o něco málo lehčí než silniční Road, který má suchou hmotnost 177 kg. Obě verze jsou velmi kompaktní, rozvor je pouhých 1 337 mm a výška sedla je 790 mm.

Pro zájemce: letos na podzim bude k mání první série čítající 15 motocyklů, kus za cenu 28 tis. eur (přes 800 tis. korun) a v dalších letech by se měla sériová produkce rozběhnout naplno.

Tip: Mrkněte na video na oficiálních stránkách (*.wmv, 4,65 MB).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Wakan Racing

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Wakan Road

Foto: engmore.com

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků