(Představení) Neznáte firmu Wakan? Pak si určitě přečtěte o jejím novém naháči s velkoobjemovým motorem do V. Verze Road a Racing čekají.
Poměrně nová francouzská společnost Wakan Motorcycles přišla na trh se zajímavým naháčem ve dvou provedeních: Road a Racing. Před začátkem výroby se vše budovalo v počítačích a na rýsovacích prknech designérů a konstrukčních inženýrů. Požadavek vedení společnosti byl jasný:
- přijít s něčím zajímavým, neotřelým,
- precizní zpracování,
- vzduchem chlazený naháč s motorem do V,
- nízko položené těžiště pro snadnou ovladatelnost
- a maximální suchá hmotnost do 180 kg.
Je jasné, že přijít teď na trh s něčím zajímavým, je více než těžké, ale Wakan mě zaujal na první pohled. Inženýři a projektanti vesměs splnili všechny požadavky a výsledek můžete posoudit sami. Vpředu je klasický kulatý světlomet a silná obrácená vidlice, jejíž horní nastavovací šrouby jsou vypadají jak ďáblovy růžky. Místo klasické nádrže zaujímá airbox s elegantním nasáváním včetně klapek.
Samotnou nádrž o objemu 13 l najdete pod sedlem. Pod lehkým páteřovým rámem je velký vidlicový dvouválec od firmy S&S o objemu 1 640 ccm (100 kubických palců). Agregát s karburátory Keihin disponuje výkonem 85 kW (115 k) a maximální točivý je 156 Nm.
Síla V-Twinu se na zadní kolo přenáší přes šestistupňovou převodovku a řetěz. Krotit tuhle bestii mají za úkol dva kotouče o průměru 340 mm s šestipístkovými třmeny vpředu. Sportovní verze Racing by měla být ještě o něco málo lehčí než silniční Road, který má suchou hmotnost 177 kg. Obě verze jsou velmi kompaktní, rozvor je pouhých 1 337 mm a výška sedla je 790 mm.
Pro zájemce: letos na podzim bude k mání první série čítající 15 motocyklů, kus za cenu 28 tis. eur (přes 800 tis. korun) a v dalších letech by se měla sériová produkce rozběhnout naplno.
Tip: Mrkněte na video na oficiálních stránkách (*.wmv, 4,65 MB).
Wakan Racing
Wakan Road
Foto: engmore.com