Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech místnostech bývalé gotické tvrze na Jihlavsku, je přístupné pro návštěvníky každý den.

Asi neexistuje žádný muž narozený v dobách socialistického Československa, který by ve vitrínách v místnostech zrekonstruovaného zámku Příseka na Jihlavsku nenašel alespoň několik autíček, které kdysi patřily do jeho souboru hraček.

Radek Bukovský, jednatel společnosti Abrex, která se v současnosti zabývá výrobou kovových modelů aut, tu vystavuje svoji sbírku autíček a dalších hraček. Čítá zhruba deset tisíc kousků. Většina z nich vznikla v Československu, v několika místnostech jsou ale také exponáty ze "spřátelených" socialistických zemí i z tehdejší kapitalistické ciziny.

Tušíte, že Ferdinand Porsche sestrojil i vlak? Tip na výlet do Vratislavic

Tušíte, že Ferdinand Porsche sestrojil i vlak? Tip na výlet do Vratislavic

Zájemci se mohou dozvědět také informace o výrobcích hraček na území republiky. Zajímavé je, že velké množství hraček dodávala na trh výrobní družstva. Například Igra Praha,  výrobní družstvo Směr nebo Kovodružstvo Náchod KDN.

Většina z nich začala fungovat v padesátých letech. Autíčka se nejčastěji vyráběla ze dřeva, plechu, bakelitu, celuloidu i plastu.

Svůj podíl na výrobě hraček u nás ale má i třeba Barum, který vyráběl miniaturní pneumatiky pro mnoho hraček nebo Fatra Napajedla. Ta na trh dodávala nafukovací nebo gumové hračky pro nejmenší děti.

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

Muzeum v obci Příseka, která leží zhruba deset kilometrů od Jihlavy, je i v zimních měsících otevřeno každý den od 10 do 18 hodin, o víkendech pak již dokonce od devíti.

Kromě sbírky je tu k vidění i moderní proces výroby modelů aut ze zinkové slitiny.

Vstupné dospělého návštěvníka přijde na 75 Kč, děti platí 35 Kč. Pokud přijdou rodiče se dvěma až pěti dětmi (!) zaplatí za vstup 185 Kč.

Galerii několika desítek exponátů, které nás při návštěvě nejvíce zaujaly, si můžete prohlédnout zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků