Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech místnostech bývalé gotické tvrze na Jihlavsku, je přístupné pro návštěvníky každý den.

Asi neexistuje žádný muž narozený v dobách socialistického Československa, který by ve vitrínách v místnostech zrekonstruovaného zámku Příseka na Jihlavsku nenašel alespoň několik autíček, které kdysi patřily do jeho souboru hraček.

Radek Bukovský, jednatel společnosti Abrex, která se v současnosti zabývá výrobou kovových modelů aut, tu vystavuje svoji sbírku autíček a dalších hraček. Čítá zhruba deset tisíc kousků. Většina z nich vznikla v Československu, v několika místnostech jsou ale také exponáty ze "spřátelených" socialistických zemí i z tehdejší kapitalistické ciziny.

Tušíte, že Ferdinand Porsche sestrojil i vlak? Tip na výlet do Vratislavic

Tušíte, že Ferdinand Porsche sestrojil i vlak? Tip na výlet do Vratislavic

Zájemci se mohou dozvědět také informace o výrobcích hraček na území republiky. Zajímavé je, že velké množství hraček dodávala na trh výrobní družstva. Například Igra Praha,  výrobní družstvo Směr nebo Kovodružstvo Náchod KDN.

Většina z nich začala fungovat v padesátých letech. Autíčka se nejčastěji vyráběla ze dřeva, plechu, bakelitu, celuloidu i plastu.

Svůj podíl na výrobě hraček u nás ale má i třeba Barum, který vyráběl miniaturní pneumatiky pro mnoho hraček nebo Fatra Napajedla. Ta na trh dodávala nafukovací nebo gumové hračky pro nejmenší děti.

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

Muzeum v obci Příseka, která leží zhruba deset kilometrů od Jihlavy, je i v zimních měsících otevřeno každý den od 10 do 18 hodin, o víkendech pak již dokonce od devíti.

Kromě sbírky je tu k vidění i moderní proces výroby modelů aut ze zinkové slitiny.

Vstupné dospělého návštěvníka přijde na 75 Kč, děti platí 35 Kč. Pokud přijdou rodiče se dvěma až pěti dětmi (!) zaplatí za vstup 185 Kč.

Galerii několika desítek exponátů, které nás při návštěvě nejvíce zaujaly, si můžete prohlédnout zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků