Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech místnostech bývalé gotické tvrze na Jihlavsku, je přístupné pro návštěvníky každý den.

Asi neexistuje žádný muž narozený v dobách socialistického Československa, který by ve vitrínách v místnostech zrekonstruovaného zámku Příseka na Jihlavsku nenašel alespoň několik autíček, které kdysi patřily do jeho souboru hraček.

Radek Bukovský, jednatel společnosti Abrex, která se v současnosti zabývá výrobou kovových modelů aut, tu vystavuje svoji sbírku autíček a dalších hraček. Čítá zhruba deset tisíc kousků. Většina z nich vznikla v Československu, v několika místnostech jsou ale také exponáty ze "spřátelených" socialistických zemí i z tehdejší kapitalistické ciziny.

Tušíte, že Ferdinand Porsche sestrojil i vlak? Tip na výlet do Vratislavic

Tušíte, že Ferdinand Porsche sestrojil i vlak? Tip na výlet do Vratislavic

Zájemci se mohou dozvědět také informace o výrobcích hraček na území republiky. Zajímavé je, že velké množství hraček dodávala na trh výrobní družstva. Například Igra Praha,  výrobní družstvo Směr nebo Kovodružstvo Náchod KDN.

Většina z nich začala fungovat v padesátých letech. Autíčka se nejčastěji vyráběla ze dřeva, plechu, bakelitu, celuloidu i plastu.

Svůj podíl na výrobě hraček u nás ale má i třeba Barum, který vyráběl miniaturní pneumatiky pro mnoho hraček nebo Fatra Napajedla. Ta na trh dodávala nafukovací nebo gumové hračky pro nejmenší děti.

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

Muzeum v obci Příseka, která leží zhruba deset kilometrů od Jihlavy, je i v zimních měsících otevřeno každý den od 10 do 18 hodin, o víkendech pak již dokonce od devíti.

Kromě sbírky je tu k vidění i moderní proces výroby modelů aut ze zinkové slitiny.

Vstupné dospělého návštěvníka přijde na 75 Kč, děti platí 35 Kč. Pokud přijdou rodiče se dvěma až pěti dětmi (!) zaplatí za vstup 185 Kč.

Galerii několika desítek exponátů, které nás při návštěvě nejvíce zaujaly, si můžete prohlédnout zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků