Třetí generace Toyoty MR2 je možná ta nejpřehlíženější. Ještě hlouběji v historii známého modelu je však zakopaný koncept TTR Street Affair na jejím základě.
Když Toyota v roce 1999 uvedla na trh třetí generaci sporťáku MR2, málokdo tušil, že právě tento model si japonská automobilka jen o dva roky později vybere jako propagační nástroj ke svému působení v šampionátu Formule 1. Stejně jako ale nebylo počínání Toyoty v F1 kdovíjak úspěšné, ani extrémně vypadající koncept TTR Street Affair nakonec veřejnost tolik neoslnil.
Možná proto je dodnes jedním z těch zapomenutých, často přehlížených konceptů. Výtvor spojující základ MR2 (W30) a inspiraci v tehdejším monopostu TF102 se radikálně vzdálil od designu původního roadsteru, ale pro tuning show v německém Essenu v roce 2001 se možná zdál perfektní.
Na konceptu TTR Street Affair pracovalo oddělení Toyota Team Europe (TTE), tudíž nelze říct, že by funkčnost upraveného roadsteru nebyla v rukou expertů. Designový odkaz na monopost lze nicméně vidět na celé přepracované karoserii. Příď má výrazný nos, nízký oddělený spoiler, na bocích jsou zvětšeny otvory pro přístup vzduchu k uprostřed uloženému motoru, přičemž dva vzduchové kanály najdete i za kabinou.
Přehlédnout pak nejde nízké a zakřivené čelní sklo nebo dveře ve formě zjednodušených panelů. Záď byla rovněž přepracována k nepoznání. Zadní bodové svítilny kopírují vzhled předních xenonů, nechybí velké křídlo a na motorový prostor máte zezadu nebráněný výhled. Technika se přitom dočkala rovněž slušné úpravy.
Standardní 1,8litrový čtyřválec totiž dostal turbodmychadlo. Z původních 140 koní (103 kW) se tak povýšilo na celkem 255 koní (187 kW), přičemž sílu dále zpracovávala šestistupňová sekvenční převodovka s možností řazení pádly pod volantem. Z nuly na 100 km/h koncept akceleroval za 6 vteřin a maximálně dosáhl 250 km/h.
Inženýři Toyoty se proto vrhli i na podvozek. Řádně ho vyztužili a snížili o 30 mm s pomocí komponentů od Eibach, nasadili silnější brzdovou soustavu s odvětrávanými kotouči o průměru 370 mm vpředu a 295 mm vzadu, načež celek vyzdobili novými 19palcovými koly na pneumatikách s nízkým profilem.
Nakonec byl zásadně přepracován také interiér. Formulemi inspirovaný volant byl samozřejmostí, zmizela klasická přístrojová deska a doprostřed se nastěhovala velká obrazovka pro všechny nutné údaje včetně záběrů kamery na zádi vozu.
Ačkoliv tedy koncept TTR Street Affair vznikl jako jediný výstavní exemplář, na který už dnes málokdo vzpomene, později byl on sám inspirací pro další specialitku Toyoty. V roce 2002 totiž značka uvedla limitovanou edici MR2 s označením Competition, která dostala červeno-bíle lakovanou karoserii, 17palcová bílá kola, loga Toyota Motorsport a byla omezená sérií 100 kusů (viz galerie).