Vznik týmu Volkswagen by působení Škody v rallye neměl ohrozit

Značka Volkswagen ukončila činnost továrního týmu v dálkových podnicích typu Rallye Dakar a od roku 2013 chce vstoupit s modelem Polo WRC do nejvyšší kategorie soutěžního automobilového sportu. Pro aktivity jeho koncernového partnera ve stejném sportovním odvětví Škodu to prý nebude mít žádné negativní následky. I v dalších letech by měla pokračovat v kategorii Super 2000. To je názor nejvyššího vedení společnosti i zástupce týmu Škoda Motorsport Karla Pokorného.

Podle původních informací se měla Škoda Motorsport určitým způsobem podílet na vzniku nového týmu, ale skutečnost je poněkud odlišná. „Volkswagen si bude své angažmá a svůj vstup do mistrovství světa dirigovat podle svého, podobně jako si každá značka v koncernu řídí své aktivity nejen na poli motorsportu. Náš tým je do toho zapojený jen do té míry, že kolegové z Volkswagenu projevili zájem o výsledky našeho programu Super 2000, použití know-how a vozů Fabia S2000 jako základnu pro vlastní vývoj a přípravu pro plnohodnotné nakročení do šampionátu,“ řekl AutoRevue.cz tiskový mluvčí Pokorný s tím, že informace o konkrétních krocích oddělení motosportu ve Volkswagenu nemá a do jejich plánů nevidí.

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo WRC

„Mohu potvrdit jen to, co už dříve uvedli. Mimo jiné i fakt, že si v rámci koncernu pořídili několik soutěžních fabií. Vzhledem k tomu, jaký měl projekt Fabia S2000 úspěch v šampionátu Intercontinental Rally Challenge, tak je to pro ně dobrá příležitost využít našich poznatků. Součástí mapování situace je pro nový tým i účast jejich fabií v několika letošních podnicích mistrovství světa,“ pokračoval Pokorný.

Na téma působení dvou značek z jednoho koncernu ve stejném sportu se ovšem v různých internetových diskuzích objevují mezi rallyeovými fanoušky názory, že vstup Volkswagenu do rallye bude znamenat konec programu týmu Škoda Motorsport. Podle Pokorného se ale česká stáj o svou budoucnost bát nemusí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Různé neodborné názory nebo spekulace nekomentujeme. Vycházíme ale z prohlášení nejvyšších koncernových šéfů, že motorsport bude v Mladé Boleslavi pokračovat. Škoda chce sport dál rozvíjet a být v něm aktivní,“ uvedl mluvčí, podle kterého je úkolem týmu najít si v motosportu optimální místo.

„V tomto ohledu jde o to, aby Mezinárodní automobilová federace FIA pevně deklarovala pravidla a technické parametry v disciplínách, které se však v rallye často mění. Pak není dopředu jasné, s čím se dá počítat a do čeho vkládat peníze,“ dodal zástupce mladoboleslavské stáje, jejíž barvy bude o nadcházejícím víkendu při soutěži Intercontinental Rally Challenge na Azorských ostrovech hájit i posádka Jan Kopecký – Petr Starý. Čeští fanoušci pak mohou celou elitu seriálu IRC zhlédnout při srpnové Barum Rallye.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků