Vznětové motory za zenitem, na vině jsou plánované emisní limity

Evropa je výspou vznětových motorů, ovšem je možné, že jejich rozmach pomalu končí…
Vznětové motory za zenitem, na vině jsou plánované emisní limity

Poslední dvě dekády byly dobou bouřlivého rozvoje vznětových motorů a Evropa se stala zářným příkladem raketového nárůstu jejich popularity. Na některých evropských trzích v současnosti patří automobilům s vznětovými motory v prodejích i nadpoloviční podíly, nicméně nic netrvá věčně. Přechod na budoucí emisní normu Euro VII pro diesely bude znamenat problém.

Byznys | Palivo | Ostatní značky

Čistě benzínovým a naftovým autům možná po roce 2040 odzvoní

V nových evropských emisních limitech pro spalovací motory osobních automobilů se totiž počítá s razantním růstem nároků na redukci oxidů dusíku (NOx) a pevných částic ve výfukových plynech. Zatímco často až legrační machinace s oxidy uhlíku (COx) hrály do karet právě dieselům, toto by pro ně mohl být skutečný problém. Cena nafty jakožto druhotné suroviny při výrobě benzínu zřejmě v dohledné době poroste s tím, pokud se budou i nadále redukovat kapacity evropských rafinerií.

Zajímavosti | Elektromobily | Video | Sportovní auta | Palivo | Hybridy | Porsche

Porsche sází na elektrickou budoucnost. Jmenuje se E-Mobility…

Navíc zážehové motory udělaly v posledních letech na poli zvyšování účinnosti a snižování spotřeby a emisí sledovaných látek významné pokroky. Díky tomu se mezera mezi spotřebou zážehových a vznětových motorů postupně zmenšuje (zvláště v běžných podmínkách klidného provozu), benzínové agregáty navíc stále nabízejí známé přednosti v podobě tiššího chodu a širšího spektra využitelných otáček.

Technika | Život řidiče | BMW | Mercedes-Benz | Palivo | Audi | Názory

Emisní limity vyvolávají vášně. Nejvíce ohroženi se cítí Němci

Joe Bakaj, šéf evropského Fordu pro vývoj, v nedávném rozhovoru pro britský magazín Autocar kromě toho poznamenal, že adaptovat zážehové motory na připravované a náročnější emisní normy bude výrazně levnější než u motorů vznětových.

Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 159 234 km
Cena: 139 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 153 578 km
Cena: 130 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků