Vznětové motory za zenitem, na vině jsou plánované emisní limity

Evropa je výspou vznětových motorů, ovšem je možné, že jejich rozmach pomalu končí…
Vznětové motory za zenitem, na vině jsou plánované emisní limity

Poslední dvě dekády byly dobou bouřlivého rozvoje vznětových motorů a Evropa se stala zářným příkladem raketového nárůstu jejich popularity. Na některých evropských trzích v současnosti patří automobilům s vznětovými motory v prodejích i nadpoloviční podíly, nicméně nic netrvá věčně. Přechod na budoucí emisní normu Euro VII pro diesely bude znamenat problém.

Čistě benzínovým a naftovým autům možná po roce 2040 odzvoní

Čistě benzínovým a naftovým autům možná po roce 2040 odzvoní

V nových evropských emisních limitech pro spalovací motory osobních automobilů se totiž počítá s razantním růstem nároků na redukci oxidů dusíku (NOx) a pevných částic ve výfukových plynech. Zatímco často až legrační machinace s oxidy uhlíku (COx) hrály do karet právě dieselům, toto by pro ně mohl být skutečný problém. Cena nafty jakožto druhotné suroviny při výrobě benzínu zřejmě v dohledné době poroste s tím, pokud se budou i nadále redukovat kapacity evropských rafinerií.

Porsche sází na elektrickou budoucnost. Jmenuje se E-Mobility…

Porsche sází na elektrickou budoucnost. Jmenuje se E-Mobility…

Navíc zážehové motory udělaly v posledních letech na poli zvyšování účinnosti a snižování spotřeby a emisí sledovaných látek významné pokroky. Díky tomu se mezera mezi spotřebou zážehových a vznětových motorů postupně zmenšuje (zvláště v běžných podmínkách klidného provozu), benzínové agregáty navíc stále nabízejí známé přednosti v podobě tiššího chodu a širšího spektra využitelných otáček.

Emisní limity vyvolávají vášně. Nejvíce ohroženi se cítí Němci

Emisní limity vyvolávají vášně. Nejvíce ohroženi se cítí Němci

Joe Bakaj, šéf evropského Fordu pro vývoj, v nedávném rozhovoru pro britský magazín Autocar kromě toho poznamenal, že adaptovat zážehové motory na připravované a náročnější emisní normy bude výrazně levnější než u motorů vznětových.

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 250 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 685 km
Cena: 105 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 129 000 Kč
Ford Focus C-Max 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 114 958 km
Cena: 184 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků