Vznětové motory za zenitem, na vině jsou plánované emisní limity

Evropa je výspou vznětových motorů, ovšem je možné, že jejich rozmach pomalu končí…
Vznětové motory za zenitem, na vině jsou plánované emisní limity

Poslední dvě dekády byly dobou bouřlivého rozvoje vznětových motorů a Evropa se stala zářným příkladem raketového nárůstu jejich popularity. Na některých evropských trzích v současnosti patří automobilům s vznětovými motory v prodejích i nadpoloviční podíly, nicméně nic netrvá věčně. Přechod na budoucí emisní normu Euro VII pro diesely bude znamenat problém.

Čistě benzínovým a naftovým autům možná po roce 2040 odzvoní

Čistě benzínovým a naftovým autům možná po roce 2040 odzvoní

V nových evropských emisních limitech pro spalovací motory osobních automobilů se totiž počítá s razantním růstem nároků na redukci oxidů dusíku (NOx) a pevných částic ve výfukových plynech. Zatímco často až legrační machinace s oxidy uhlíku (COx) hrály do karet právě dieselům, toto by pro ně mohl být skutečný problém. Cena nafty jakožto druhotné suroviny při výrobě benzínu zřejmě v dohledné době poroste s tím, pokud se budou i nadále redukovat kapacity evropských rafinerií.

Porsche sází na elektrickou budoucnost. Jmenuje se E-Mobility…

Porsche sází na elektrickou budoucnost. Jmenuje se E-Mobility…

Navíc zážehové motory udělaly v posledních letech na poli zvyšování účinnosti a snižování spotřeby a emisí sledovaných látek významné pokroky. Díky tomu se mezera mezi spotřebou zážehových a vznětových motorů postupně zmenšuje (zvláště v běžných podmínkách klidného provozu), benzínové agregáty navíc stále nabízejí známé přednosti v podobě tiššího chodu a širšího spektra využitelných otáček.

Emisní limity vyvolávají vášně. Nejvíce ohroženi se cítí Němci

Emisní limity vyvolávají vášně. Nejvíce ohroženi se cítí Němci

Joe Bakaj, šéf evropského Fordu pro vývoj, v nedávném rozhovoru pro britský magazín Autocar kromě toho poznamenal, že adaptovat zážehové motory na připravované a náročnější emisní normy bude výrazně levnější než u motorů vznětových.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků