Vznětové motory v USA válcují hybridy

64 komentářů

plyn
12. ledna • 23:22

Tu je sám odborník na zdravie ako vidím... Ozaj, a rakovinové žiarenie od počítača vám už nevadí?

JirkaK
13. ledna • 19:35

Fajn, jestli z klasického skleněného monitoru jde slabé roentgenovo záření, tak z LCD prakticky nic.
Před padesáti - sto lety se ve vešech domácnostech, fabrikách topilo prakticky výhradně uhlím. Jezdily převážně parní lokomotivy futrované uhlím. Problémy s pevnými částicemi a případnými zdravotními následky nebyly. Elektřina se taky používá nějakých sto let. Každý druhý chlap hulil jako fabrika. Nic se nedělo.
Neuvěřitelný nárůst rakoviny je záležitostí zhruba dvaceti let. Jedno z vysvětlení je Černobyl, jenže to už by Ukrajina s Běloruskem a půlkou Polska musely vychcípat. Ale před dvaceti lety neměl každý mobil u ucha nebo v kapse celý den, antény od mobilů a soukromých rozhlasových stanic se nemontovaly na paneláky uprostřed sídlišť, nepily se "zdravé" minerálky z petek, jídlo se balilo do papíru a ne do plastů, nejedly se "zdravé" syntetické tuky a margaríny a nejezdily miliony naftových aut. Možná za to ty nafťáky nemůžou, ale někde ta příčina být musí.

petr007
13. ledna • 8:48

Od počítače? A v jakém frekvenčním pásmu?

plyn
13. ledna • 13:03

to pásmo je dosť široké

pepa
13. ledna • 13:24

Tak náš pouč. Jaké to široké rakovinové pásmo na nás z toho LCD "žiarí" :-D
A přihoď odstavec o pěstování zeleniny a kytiček vedle nastartovaného dieselu :-P

plyn
13. ledna • 15:04

Počítač nie je len lcd monitor... každé elektronické zariadenie vylučuje elmag. smog rôznych frekvencií - ten je potencionálne škodlivý.
Narážal som na to, že veľa bežne užívaných vecí nepriaznivo vplýva na človeka, nie len naftový motor. Ešte som nepočul žeby niekto dostal rakovinu z nafťáku tak isto ako som nepočul o rakovine z počítača...

Fantomas
12. ledna • 19:14

Tak už i Američani si budou moct dostatečně vychutnávat a užívat tu podmanivou vůni a okouzlující černá mračna rakovinového kouře z deiselů. Do měst ideální motory, hlavně do stojících kolon a zacpaných silnic.
Takže Amící, užijte si to, je to opravdu bezva :-/
PS: hlavně děti v autech tenhle pokrok velice ocení. Jen ne hned, až vyrostou. Zdravotní pojištění se bude hodit.

Petr007
12. ledna • 22:08

Článek je nepravdivé PR.
Jedná se o studii nějaké "nezávislé" organizace sdružující výrobce automobilů (Ford, GM, Mazda, Volvo, atd...) a výrobce dílů do aut (Bosh, Honeywell, atd...).

st
12. ledna • 16:58

Co si budeme povídat. Není nad pořádný dehet :-P
Chápu, že mít benzínový šesti či osmi válec pod kapotou je něco nádherného.... ale nejezdí to za pět litrů :-D

Petr007
12. ledna • 22:06

A já si říkám kdo mi stále smrdí pod nos na ulicích našich měst. DIESEL.
Oblaka dusivého černého rakovinotvorného kouře jsou někde již příliž.

ebbe
12. ledna • 17:25

A kterej moderni diesel v primerene velkem aute za 5 litru pri svizne jizde jezdi? A nemyslim udaje palubnich pocitacu VW, ktere jsou ulhane jako nasi politici. Neni realita spis 6 - 8 litru?U dobre V6 nebo V8 atmosfery ma clovek na rozdil od dieselu slusnou sanci, ze ho necekaji opravy za desetitisice. Spotreba u auta stredni tridy bude 9-11 l kombinace. Osobne budu radsi platit za benzin, uzivat si kultivovanosti poradneho motoru a jezdit, nez setrit na nafte a resit DPF, turba, vstriky...

Yazaman
12. ledna • 19:23

Je sice pravda, že peníze ušetřené na palivu utratíš za servis dieselu. Ale není lepší podpořit spíše um evropských inženýrů a automechaniků, než cpát peníze skrz ropu Rusům nebo Arabům? :-D

ebbe
13. ledna • 8:47

Nic ve zlem, ale tohle je zvlastni logika. Pripomina mi dobu, kdy soudruzi rikali, ze nakupem zbozi ze Zapadu podryvame socialismus a podporujeme imperializmus na ukor nasich kvalitnich vyrobku. A sami nebyli schopni zajistit ani dostatek hajzlpapiru na trhu. Vzpominate na "kvalitu" tehdejsich Trabantu, Skodovek, sovetske elektroniky apod.? Navic, vetsinu ceny benzinu tvori dan nasemu statu, ze. Vy se mi snazite v podstate naznacit, ze bych se mel chovat "vlastenecky" a svymi penezi dobrovolne sponzorovat horsi vyrobky. To neudelam, protoze ja nerad stojim v servisu, resim nahradni auta, zmeny programu diky nepojizdnosti, neplanovane velke vydaje atd., coz se mi s mym trilitrovym motorem v Subaru za sest let a cca 125 000 km jezdeni jeste nestalo ani jednou. A byl bych rad, aby to tak zustalo i v budoucnu. A druhak, jak uz jsem psal vyse, rad si pri kazde jizde budu uzivat linearity, kultivovanosti, zvuku, reakce na plyn atd. benzinovych motoru H6, V6 nebo V8.

JirkaK
12. ledna • 16:00

Titulek: Diesely válcují v Americe hybridy.
Potom se dva můžou hádat, kdo vlastně koho válcuje.
Prodej hybridů poklesl o 2.2 procenta, prodej dieselů stoupl o 27%
Fajn, teď ještě napište kolik čeho se vlastně prodá.
:-D

Benny7
12. ledna • 10:49

Když ono je to celý trochu jinak. Právě jsem si přečetl článek na stejné téma na http://www.autoforum.cz/zajimavosti/lez-dne-vznet... ... kde jsou uvedený fakta a ne jen pohádky výrobců dieselů. Chtělo by to trochu ověŕovat zdroje, autore...

WinDiesel
12. ledna • 11:34

Milý Benny, vzrušuješ se zbytečně stejně jako autor linknutého článku.
V momentě, kdy autor použije jako protiargument proti číslům převzatým z Diesel Fóra čísla převzatá z "podle statistik HybridCars.com", ztrácí pro mne článek objektivitu.Prostě PROMO dieselového fóra (neobjektivní) se postavilo proti PROMU hybridního fóra. Každý si přihřívá polívčičku a tak bych to i bral.

Kreoll
12. ledna • 11:59

HybridCars.com neni zadna "neziskova organizace" hajici zajmy vyrobcu hybridu, ale normalni magazin, ktery se tim je zabyva. Pouzity je zjevne jen proto, ze tam publikuji oficialni statistiky prodeju, jsou overitelne i jinde. Mas tam taky odkaz na kbb.com, to je to same.Jediny, kdo je tu mimo jsi ty a tvuj dieselovy fanatismus :-)Ten problem konec koncu neni v cislech. Tech +27 procent a -2 procenta sedi. Problem je v prejate interpretaci a nereseni absolutnich cisel, duvodu, globalniho pohledu na vec... Proste odflaknuta prelozena tiskovka, nic vic a nic min.

Skyline
12. ledna • 12:35

To je presne - obcas probehnou tiskem oslavne clanky na VW a jejich pusobeni v USA, podobne vyzneni a inteligence autora tam byla jednou uplne stejna - bez premysleni oslavoval vzestup prodeje passatu a prorokoval brzky konec accordu a camry. Nejak zapomnel, ze passatu se sice prodalo o nejakych 25% vic, nez stejny mesic predchozi rok a konkurence byla nekde kolem nuly nebo byl rust vyrazne nizsi, ale uz se neobtezoval podivat na celkova cisla - passatu se za rok prodalo tolik, co accordu a camry za mesic.Navazny problem je hloupost ctenaru, kteri to prebiraji bez toho, ze by se nad tim zamysleli. Vzdyt jeste dnes se objevuji prispevky, ze "fabia RS vyklepla cooper S", coz je pochopitelne nesmysl, ale jednou napsana lez, tolik lahodici uchu dementa je temer neznicitelna.

Shimi
12. ledna • 13:03

to Skyline: S tou hloupostí čtenářů naprosto souhlasím. V dnešní době lidi věří kdejakému balastu, nechávají se opít rohlíkem, všemožně manipulovat a je jim to úplně jedno. Prostě rezignovali na vlastní úsudek.

Shimi
12. ledna • 11:22

Pan Duchoň by se měl okamžitě všem omluvit a článek neprodleně stáhnout. Začíná to bulvárním nadpisem a končí to ničím nepodloženým textem. V článku není ani jeden odkaz na zdroj, ze kterého čerpá. Chybí jakákoliv statistika za rok 2011, ze které by si čtenáři mohli ověřit relevantnost článku. Vše je vycucáno z prstu a vydáváno za fakt. Hnus fialovej. Absolutní bullshit ukazující na diletantismus, nekompetenci, neumětelství a vlezdop*delismus autora.

Kreoll
12. ledna • 12:00

Neni to vycucane, jen tendencni a neuplne. Proste PR clanek, zadna seriozni novinarina.

Shimi
12. ledna • 12:19

to Kreoll: Je to vycucané z prstu. Jakýkoliv oficiální článek, který se vydá ve formátu, kde je uvedeno A (výrok, čísla, atd.) a není uvedeno B (zdroj, statistika, atd.), je výcuc z palce.

ebbe
12. ledna • 17:12

Mate naprostou pravdu. A pan Duchon je, s prominutim, v lepsim pripade hnup a v horsim podplaceny hnup. A my jsme jeste vetsi, kdyz mu tady na ty jeho slinty klikame, misto toho, abychom Autorevue ignorovali. Osobne s tim brzy zacnu, protoze podobne "zarucene zpravy" tady nejsou zdaleka poprve. Kdyz jsem byl nedavno u Mercedesu testovat auto, muj zakladni pozadavek v pripade koupe byl spolehlivost. Dealer mi nakonec sam rekl, at si koupim benzin, ze s naftovymi motory jsou u nas problemy. CO DODAT (a to nebyla rec o ojetinach)? Snad jen tolik, ze mam nyni dve auta, rok stare Subaru Legacy s 2,0 turbodiselem a Subaru Tribeca s 3,0 H6, ktere zere zhruba dvojnasobek toho, co Legacy. Dynamika je celkem srovnatelna, ale u dieselu me otravuje, jak musim radit hned, jen co se to trochu rozjede. A taky jak je ten motor nelinearni, prestoze jde o jeden z nejlepsich dvoulitru na trhu. Kdybych si musel vybrat, ktere auto prodam, prodal bych Legacy a rad dal jezdil za 11-13 l/100 km s tim trilitrem. Zlatej atmosferickej benzin.

WinDiesel
12. ledna • 11:37

Klíd, tak pan autor se trošičku pochlubil cizím peřím:
2011 US clean diesel sales up by 27 percentDTF's Allen Schaeffer, who will be speaking at the 2012 National Biodiesel Conference & Expo in Orlando, comments on the sharp rise in U.S. diesel sales last year, and the potential growth in years to come. By Ron Kotrba | January 11, 2012The Diesel Technology Forum issued a news release today based on updated sales information compiled by HybridCars.Com and the market research firm Baum and Associates, stating that the sales of new clean diesel automobiles in the U.S. increased by 27.4 percent in 2011 over 2010.

“Without a doubt, 2011 was a key year for the industry’s effort to reestablish clean diesel automobiles in the United States,” said Allen Schaeffer, the executive director of the Diesel Technology Forum. “This 27 percent increase in annual sales is a strong sign that American drivers are understanding the benefits of new clean diesel technology in terms of better fuel efficiency and reduced emissions. I fully expected clean diesel auto sales to increase further as several new diesel cars enter the U.S. market in the next couple of years. The new federal fuel efficiency standards that will required a 54.5 mpg average by 2025 will also boost clean diesel auto sales, as diesel cars are 20 to 40 more fuel efficient than gasoline versions.”

Schaeffer will lead a general session discussion in Orlando at the National Biodiesel Conference & Expo on Tuesday morning, Feb. 7, with OEM and auto industry leaders, about diesel’s role in the U.S. as fuel economy standards and greenhouse gas emissions regulations get tougher.

The sales information from HybridCars.Com and Baum and Associates showed that clean diesel auto sales increased 27.4 percent in 2011 compared to the overall market’s increase of 10.2 percent.

DTF notes that several U.S. diesel availability announcements were made this week at the North American International Auto Show in Detroit. Among those, Chrysler announced that it will be introducing a Jeep Grand Cherokee diesel in 2013 or 2014, and possibly other Jeep diesels later. General Motors announced that a diesel version of the Cadillac ATS would available in the U.S. in the near future. Even Porsche announced a diesel Cayenne would be coming to the U.S. in 2012. A diesel version of the Chevrolet Cruze will begin sales in the U.S. in 2013. Mazda will become the first Asian car manufacturer to sell diesel cars in the U.S. when it introduces its SKYACTIV-D 2.2-liter clean diesel engine. The S350 BlueTEC marks the return of the diesel-powered Mercedes-Benz S-Class to the U.S. in 2012 after a 17-year absence. The Volkswagen Passat, which was recently named the Motor Trend 2012 Car of the Year, began production of the Passat diesel in its new Chattanooga, Tenn., plant in the summer of 2011.

“While most auto makers have clean diesel autos on the market in Europe, Asia and Australia, there are growing indications that even more diesels are on their way to the U.S. market,” Schaeffer said.

By 2015, Baum and Associates expects diesel car sales to grow to 6 to 6.5 percent of the entire U.S. market, compared to just over 3 percent today. The research firm J.D. Power & Associates sees the U.S. diesel market share growing steadily to 7.4 percent by 2017.

Shimi
12. ledna • 12:00

to WinDiesel: A je ti doufám jasný, že i tahle zpráva je, bez uvedení statistiky s tvrdými daty za roky 2010 a 2011, taky vycucaná z prstu? Prostě dokud se nezveřejní celkový % tržní podíl nafty a hybridů za rok 2010 a následně za rok 2011, tak se nemáme o čem bavit. Tento a podobné články by se v tomto formátu neměly vůbec prezentovat, páč je to čistá spekulace.

pepa
12. ledna • 8:58

Zajimavé je včerejší vyjádření Vahlanda ze Škody, že s nástupem EU6 počítají s útlumem prodeje dieselů.
Splnění EU6 bude pro ně znamenat, že budou konstukčně komplikované a drahé.

WinDiesel
12. ledna • 11:22

VW se zatím neumí vypořádat s NOx jinak než za pomoci DENOX katalyzátoru. Mazda se s tím ve SKY-D již vypořádala a má Euro 6 bez navýšení ceny. A ostatní Mazdu rychle napodobí.

David
12. ledna • 10:00

Zajímavé je, že jeden z prvních motorů splňující EU6 je 3l diesel koncernu VW. Hlavní rozdíl mezi EU5 a EU6 je vysoké omezení NOx. Což je o teplotě hoření a popřípadě následném likvidaci za pomocí katalizačních látek. Což se již dnes poměrně hodně využívá u velkých objemů.
Já osobně bych viděl problém v tom, že moderní naftové motory už nejsou takové držáky jako dříve a trpí neduhy jako benzíny.

Skyline
12. ledna • 11:13

Jake jsou ty "neduhy", kterymi trpi benzin? Me naopak pripada, ze benziny byly a jsou spolehlivejsi, kdyz odhledneme od komurkovych krapu bez vykonu a s emisemi avie, u kterych nejeden duchodce zamackne slzu pri vzpomince na piano.

Zelí
12. ledna • 13:14

Pán si zřejmě nevšiml, že dnes konstrukčně došlo ke sjednocení motorů spalující obě paliva. Technologie přímého vstřiku a plnění turbem vyvinutá pro spalování nafty se dnes s malými modifikacemi používají i pro motory spalující benzín. Dá se konstatovat, že jsou to přímovstřikové motory spalující benzín, které mají dnes větší problémy než jejich předchůdci spalující naftu. Je to dáno rozdílnými chrakteristikami paliv.... Dá se předpokládat, že i životnost motorů na benzín bude významně nižší než u podobných motorů na naftu.

PT
12. ledna • 17:40

"Moderním motorům nízké otáčky nevadí," ubezpečuje šéf vývoje škodováckých motorů. Musíte používat kvalitní palivo a provádět pravidelné výměny oleje, svíček, řemenů, někdy i řetězu, filtrů. "Když se tohle dodržuje, motor bez problémů těch 250 tisíc vydrží," říká Martin Hrdlička.http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydrzi-hrav... ... Nejhezčí je ta hláška o výměnách rozvodového řetězu :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
12. ledna • 18:56

Některé rozvodové řetězy se vyměňovat musí, doby starých konstrukcí s doživotním řetězem jsou ty tam.

pavel
13. ledna • 7:12

Ale i tak by těch 250tis km měl řetěz vydržet, jinak jeho použití pomalu ztrácí smysl, to tam mohli klidně nechat řemen, který se mění po 90-150tis. km dle značky a motoru.
S těmi řetezy ten šéf vývoje asi narážel na současné problémy motorů VW kdy u 1.2HTP řetěz přeskakoval, u 1.2TSI se natahoval a u 1.8 a 2.0TSI tuším taky něco měnili (teď přesně nevím co).

Skyline
12. ledna • 16:17

Pan si zrejme nevsiml, ze svet neni jen VW. Je sice fajn, ze pres svuj turbofolcvagn fanatismus dokazes pripustit, ze jsou ty jejich vytvory a cely downsizing na houby (dekuji, konecne jsi to uznal, i kdyz to jsi asi nechtel), ale o to tady nejde. Drtiva vetsina motoru jsou porad jeste atmosfery, tam zadne "plneni turbem" neni a trvanlivost takoveho motoru je uplne jinde, nez u moderniho ropaka s mega tlaky.Jestli se benziny odrovnaji primym vstrikem, na to jeste neni odpoved - jak dlouho takove motory jezdi? Mitsubishi jich prodalo par, ostatni zatim taky (z toho, co jezdi na silnicich je primovstriku mizive procento a drtiva vetsina jsou nova auta). Ze se benziny ku..vi turbem a ze se tak stavaji stejne nachylnymi k porucham jako nafta tady nikdo nerozporuje, tim poslednim bych byl ja. Nakonec skodahome a narky na "kvalitu" TSI jsou vhodnym zdrojem a zdaleka ne jedinym.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
12. ledna • 21:43

Pán si zřejmě nevšiml, že mazda i všichni další šikmoocí vykukové v posledních 100letech nedělají nic jiného než pajcují a pajcují. To se týká i motorových vozidel všech druhů včetně komponentů jako jsou samozřejmě i motory. Jejich strategie je taková, že ze zásady nic nevymýšlí, několik let počkají a posléze opajcuji zájmový objekt s tím, že vyvinou maximální snahu o jeho vylepšení. Pak s tím s velkou slávou a beze studu a s fanfárama vylezou před své fanoušky, kteří se na to těšili a jsou z toho celí mimo sebe, že se konečně dočkali. A hned argumentují, jak to ti skvělí japonci a všem to natřeli. Klasika, člověk se nad tím zasměje a nechá je být.

Skyline
13. ledna • 8:00

Jaky jiny "argument" nez "Japonci pajcuji" od tebe cekat, ale ja te chapu, po 250k km v TDI by mi asi taky moc mozku nezbylo ;-)Kdybys mel neco k tematu a ne jen tohle fnukani o nicem, tak do toho.

pavel
13. ledna • 7:07

A pak cca 5-15 let po japoncích přijde VW s opajcovanou technologií od těch japonců a vydává to za technickou revoluci :-D

veto
13. ledna • 6:33

ze zrovna mazdu spominas.... ktora sa stale tvrdohlavo snazi davat wankelov motor do niektorych aut.... a od koho odpajcovali splnanie euro5 a podla fanusi9kov aj euro6 bez potreby filtra pevnych castic? (nie som fanusik, len citujem tvrdenie ostatnych)

Adv
12. ledna • 16:06

Ano, máš pravdu. Mimochodem ty problémy u benzínů souvisí i s teplotou spalování, která je u benzínů podstatně vyšší. Typickou ukázkou jsou turba - limitní teplota spalin u dieselu se pohybuje okolo 800C, u benzínu je to běžně i o 200c víc. Třeba turba Honeywell pro nový medvědy jsou u naftu dělaný pro limit 860C, pro benzín 1050C. K tomu "pánovi" - to není tím, že by si "nevšiml". On prostě neví a plácá. takovej automobilovej Paroubek.

WinDiesel
12. ledna • 8:28

Autor použil několik jízlivých poznámek, které nijak nerozvinul.
To já se budu držet fakt a předvedu tady nějaká čísla - a abych nebyl obviněn ze zaujatosti, uvedu Velkou Británii, kde je dlouhodobě nafta dražší než benzín.
Opravdu dokáže prodat tolik (dražších) dieselů tankujících (dražší) palivo jen marketing? Opravdu nemůže mít diesel nějaké kvality, které zaujaly nejenom Evropany, ale i Američany?
UK, prodeje nových vozů za 2011, porovnání s 2010:
44% prodejů v dieselu v roce 2010, 51% prodejů v dieselu v roce 2011. Co dodat?

ebbe
12. ledna • 16:38

A jak jsou nastaveny poplatky za CO2? Napr. v Norsku tak, ze to lidi nuti kupovat diesely, ktere maji nizsi spotrebu. Dusledek je i ten, ze v Bergenu je tolik prachovych castic, jako nikdy predtim. O oxidech dusiku nemluve. Cili si myslim, ze je za tim trh pokrouceny nesmyslne nastavenymi poplatky (danemi). Podle me je srovnatelny benzin mnohem ekologictejsi nez diesel, i kdyz zere o dva litry vic, jenze dnes je v Evrope popularni koukat jen na CO2. V USA nikoli, a tak tam museli zacit se vstrikovanim mocoviny atd. No, Amici jeste poznaji, co je to mit problemy s DPF a tak podobne. Tahle nizka spotreba holt nebude zadarmo.

Skyline
12. ledna • 16:49

Je to presne, jak pises. Je az neuveritelne, co tento trend dokazal udelat nejen s velkomesty, ale napriklad s alpskymi stredisky (nemyslim ted ani tak resorty, kam se prijede busem na tyden, ale spis mestska strediska jako Briancon - smrad je tam misty k neuvereni, holt sama ekologicka ropa, nejlepe 15 let stara).

Skyline
12. ledna • 9:06

Jiste, ze by ropaky zaujaly i Americany, lidi, touzicich setrit na ukor zdravi druhych je vsude dost. Stesti Americanu je, ze tam nemaji mistni soudruzi odborari takovy zajem na smradlacich jako v EU, kde dlouhodoba neschopnost evropskych automobilek v benzinech vedla k pokriveni trzniho prostredi pro ropaky benevolentni legislativou (podporenou nizsimi danemi na samotne palivo), coz logicky vedlo k tomu, co tu mame dnes. Nedelam si iluze, ze by to v USA nebylo to stejne, pokud by i tam mel nekdo potrebu ten hnus legislativne podporit. Rakovinu do kazde rodiny, je to levne (a efektivne to resi jinak neresitelny duchodovy problem).

WinDiesel
12. ledna • 11:27

Klasický výblitek paka, které je pevně přesvědčeno, že z výfuku benzínových motorů jde čistá pára, zatímco diesely (to že mají částicové filtry pro tyto retardy nic neznamená - jsou to a budou to vždy jen smradlavé diesely) jsou smrtelným nebezpečím.
To, že přímovstřikové benzíny emitují pevné částice a musí být normovány emisní normou - to pro retardy nic neznamená.
To, že benzíny samozřejmě emitují jemné částice, to retardi ignorují.

Skyline
12. ledna • 11:56

Tak ses nam vyblil a ted to po sobe jeste uklidit, ne? ;-)

Shimi
12. ledna • 12:55

to Skyline: Co třeba na to nějak smysluplně zareagovat, hm? Hlavně v kontextu tebou zmiňované rakoviny a s ní souvisejících jemných částic.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Adv
12. ledna • 15:59

Ale no tak, čekat smysluplnou reakci od něj je jako hledat róma na vysoký: teoreticky to možný je, ale nikdo to doteď neviděl. K tématu: už se to tady probíralo hodněkrát - diesely vytvářej jen asi 10-15% problematickejch částic, zbytek má na svědomí příroda a průmysl. Mimochodem - u těhlech Ynteligentů by zajímala příčina tyhle hysterie. Ojel jim ženu někdo s oktávkou tdi? Zneužil je v dětství někdo v ávii? Skyline nám to neprozradí, takže to asi zůstane navždy tajemstvím :-P

Skyline
12. ledna • 16:11

Hlupci tveho typu ale jeste nepochopili, ze tech 10-15% (kdyz se budeme drzet tohoto cisla) je to celkove, ovsem ve mestech je to vyrazne vyssi. V takove Ostrave je to zalezitost predevsim Mittalu, ale ne kazde mesto ma uhelne doly a hute, ze.Az budes mit v rodine rakovinu a budes se vic zajimat o to, co k ni prispiva, mozna zmenis nazor na ropaky i na me. Do te doby me se svym pristupem skutecne nemuzes urazit, je to jako kdyby reditele urazela uklizecka.

Toper
12. ledna • 18:51

A ty máš rakovinu?

Atreus
12. ledna • 10:25

Miluju idealisty :D Já mám nafťáka, ale určitě ne kvůli tomu, abych šetřil na zdraví jiných :D To tu meleš dobrý nesmysly bobe :D To by se muselo zakázat asi tak 99,9% věcí, a i tak by se našel chytrák, co by tvrdil, že ho ten zbytek ohrožuje :D Vidím velké odpravce, jak shánějí benzínový náklaďáky, vidím, jak doma všichni pálíme dříví a elektřinu vyrábíme přes dynamo šlapáním na kole :D MG, některým lidem to opravdu myslí :D:D

Skyline
12. ledna • 11:11

Ze ho kvuli tomu nemas neznamena, ze ten vysledek neni stejny, bobe. B-]

Tom
12. ledna • 9:05

Osobně považuju diesely za lepší variantu, než nějaké přiblblé hybridy jejichž "ekologická stopa" má s ohledem na výrobu daleko horší dopad. Faktem je, že stejně jako u přímovstřikových turbobenzínů stojí za masovým rozšířením dieselů hlavně VW, a tak je jasné, že obliba dieselů u amíků byla přímo úměrná oblibě této značky. Každopádně pokud se do hry vloží ikony typu BMW a MB, navíc se špičkovým pojetím naftových motorů... Výsledky se dostavují...

Mira
12. ledna • 8:58

Není to vůbec o kvalitě, ale o spotřebě ;) Srovnatelný benzínový motor bude vždy výkonnější a kultivovanější, bohužel s o polovinu větší spotřebou.

st
12. ledna • 17:00

přesně tak, když odhlédnu od většího krouťáku, tak jde hlavně o nižší spotřebu paliva, zvláště pak v dálničním či městském režimu

Marty
12. ledna • 9:47

O polovinu větší spotřeba?Nevšiml sem si že byl V6 CRD o výkonu řekněme 200-220 Hp jezdil za 4,5 litru.On totiž srovnatelný benzín V6 jezdí za 9....Takže to co píšeš je samozřejmě nesmysl..

petrpan
12. ledna • 14:21

snad kazdy vi ze o plovinu vetsi spotreba od 4.5l je 6.75 l a ne 9 l. Nebo jinak kdyz ma benzin 9l a ma tak o polovinu vetsi spotrebu tak naftak by mel zrat 6 l a to je prece dost realne, ne?

Mira
12. ledna • 9:56

Ona to polovina vždy být nemusí, v různých kubatuůrách je rozdíl jiný, taky záleží na způsobu použití. Větší rozdíl bude ve městě u velké kubatury a na dálku u menších kubatur a obráceně

Mira
12. ledna • 10:00

Taky záleží na konkrétním motoru. 2.0 tubo nafta ti bude jezdit v průměru 5-7 a turbo benzín 9-11, tak to bylo mnou myšleno, ikdyž tam výkon bude někde jinde(ikdyž i to už se lehce přibližuje).

Skyline
12. ledna • 9:02

Neni pravda, doporucuji podivat se na spritmonitor a porovnat si MB ML xx CDI, X5 xxd a Lexus RXxxxh, budes mozna prekvapen.

WinDiesel
12. ledna • 11:23

Ano, u benzínových hybridů je člověk vždy překvapen rozdílem mezi SLIBY a skutečností.

Skyline
12. ledna • 11:55

To je fakt, kdyz 272 hp RX400h zere min, nez 184-220 hp X5 30d, to je vyhra pro ropak jak vysita. Oproti ML 350 CDi zere jeste min, mercedes je jeste rozezranejsi, nez BMW (Lexus 9.5, BMW 10, MB 10.8).

Mira
12. ledna • 9:53

Překvapen jak? Pozitivně nebo negativně :) Já diesly nezatracuju(ikdyž bych si starší diesel nekoupil), ani nejsem uctívač žážehového božstva, mě je totiž jasné, že dřív nebo později skončímě všichni v elektru, ať už zdroj bude jakýkoliv.

Skyline
12. ledna • 10:56

Vzhledem k tomu, ze pises o "o polovinu vyssi spotrebe", tak rozhodne pozitivne - RX zere asi o litr a pul min, nez ML v rope. Proc mit v takovem aute chrochtak je proste zbytecne.

Doporučujeme

Články odjinud