Donedávna běžný Američan o naftě v autech nevěděl. Nyní tuto „vymoženost“ díky evropským autům objevuje…
S ohledem na dlouhodobé ceny benzínu nebyla v USA ještě před několika lety poptávka po nějakých hospodárnějších automobilech. A když ceny začaly růst, jako střednědobé řešení se nabídly hybridy, jež se v USA během několika let prosadily jak nikde jinde na světě. Rostoucí dostupnost celkem kvalitní, málo sirnaté nafty a lobby evropských značek BMW, Mercedes-Benz nebo Volkswagen však do amerických domácností přivážejí „diesely“ i se všemi jejich neduhy.
A osobní vozy se vznětovými motory v USA bodují! Za loňský rok zde zaznamenaly meziroční nárůst prodejů o 27,4 %, zatímco hybridy poklesly o 2,2 %. Podle odhadů marketingové společnosti Baum and Associates se v USA tržní podíl automobilů se vznětovými motory v roce 2015 zdvojnásobí ze současných 3,0 na 6,0 až 6,5 %. Nám dobře známý institut JD Power pak očekává, že v roce 2017 stoupne až na 7,4 %.
Bez zajímavosti není, že i americké a japonské automobilky pro trhy USA horečně připravují vlastní vozy se vznětovými motory, přičemž půjde především o auta již vyráběná, ale prodávaná zatím jen v Evropě. Tak si to, strýčku Same, s tou naftou užijte…