Vzkřísí šrotovné? Francie hledá cestu, jak pomoci místním automobilkám

Francouzské automobilky úpí, ministerstvo životního prostředí řeší. Možný výsledek? Šrotovné na automobily s dieselovými motory čili druhá státní pomoc v rozmezí pěti let.
Vzkřísí šrotovné? Francie hledá cestu, jak pomoci místním automobilkám

Vyplývá to z dopisu šéfky rezortu Delphine Bathové, k němuž získal přístup deník Le Parisien. Cílem tohoto kroku je podpořit odbyt vozů, jež mají nahradit své předchůdce s vysokými úniky škodlivých částic. Prémie má rovněž kompenzovat zdražení aut na naftu, které přišlo v souvislosti s vyšší daní na tento druh pohonu.

„Jde nám o prodejní impulz pro automobilový průmysl,“ píše v psaní Bathová.

Rozhodnutí, co skutečně přijde, padne však až v řádu několika měsíců. Tedy v době, kdy budou známy plány ohledně ekologické daně, jejíž výběr má posílit rozpočet pro rok 2014.

Omezení výhody pro diesely má opodstatnění: ve Francii jezdí na naftu šedesát procent přihlášených automobilů. Nafta je, podobně jako v Německu, zdaněna nižší sazbou než benzin. Země galského kohouta, stejně jako Spolková republika, přistoupila ke šrotovnému po vypuknutí finanční a hospodářské krize, stalo se v roce 2009. Na rozdíl od sousedů protáhli ale Francouzi toto zvýhodnění až do roku 2010. Po vypršení možnosti získat prémii na likvidaci starého a pořízení nového vozu se tamní trh s novými auty mohutně propadl. O dva roky později oznámila společnost PSA Peugeot největší čistou roční ztrátu ve výši pěti miliard eur.

A propad stále pokračuje. Minulý měsíc spadl počet registrací nových aut v meziměsíčním srovnání o 12,1 procenta na 143 500 žádostí. Hlavními potrefenými jsou domácí producenti. Peugeot Citroën hlásí minus 15,5 procenta, Renault -10,8. Zahraniční výrobci si celkově pohoršili o 10,2 procenta.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 36 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků