Vzkřísí šrotovné? Francie hledá cestu, jak pomoci místním automobilkám

Francouzské automobilky úpí, ministerstvo životního prostředí řeší. Možný výsledek? Šrotovné na automobily s dieselovými motory čili druhá státní pomoc v rozmezí pěti let.
Vzkřísí šrotovné? Francie hledá cestu, jak pomoci místním automobilkám

Vyplývá to z dopisu šéfky rezortu Delphine Bathové, k němuž získal přístup deník Le Parisien. Cílem tohoto kroku je podpořit odbyt vozů, jež mají nahradit své předchůdce s vysokými úniky škodlivých částic. Prémie má rovněž kompenzovat zdražení aut na naftu, které přišlo v souvislosti s vyšší daní na tento druh pohonu.

„Jde nám o prodejní impulz pro automobilový průmysl,“ píše v psaní Bathová.

Rozhodnutí, co skutečně přijde, padne však až v řádu několika měsíců. Tedy v době, kdy budou známy plány ohledně ekologické daně, jejíž výběr má posílit rozpočet pro rok 2014.

Omezení výhody pro diesely má opodstatnění: ve Francii jezdí na naftu šedesát procent přihlášených automobilů. Nafta je, podobně jako v Německu, zdaněna nižší sazbou než benzin. Země galského kohouta, stejně jako Spolková republika, přistoupila ke šrotovnému po vypuknutí finanční a hospodářské krize, stalo se v roce 2009. Na rozdíl od sousedů protáhli ale Francouzi toto zvýhodnění až do roku 2010. Po vypršení možnosti získat prémii na likvidaci starého a pořízení nového vozu se tamní trh s novými auty mohutně propadl. O dva roky později oznámila společnost PSA Peugeot největší čistou roční ztrátu ve výši pěti miliard eur.

A propad stále pokračuje. Minulý měsíc spadl počet registrací nových aut v meziměsíčním srovnání o 12,1 procenta na 143 500 žádostí. Hlavními potrefenými jsou domácí producenti. Peugeot Citroën hlásí minus 15,5 procenta, Renault -10,8. Zahraniční výrobci si celkově pohoršili o 10,2 procenta.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků