Vzkřísí BMW slavnou Isettu?

Nyní je již jasné, že automobilka BMW hodlá expandovat do sféry levných vozů novou značkou, aby tak nedevalvovala tu stávající. Posledních několik dní se však již spekuluje o tom, jaká že by to značka mohla být. Nějaká historická? Nebo zcela nová? To je zatím ve hvězdách.

Podle některých zdrojů by mohlo být vzkříšeno jméno Isetta, jímž se označovaly nové počátky automobilky po druhé světové válce. Jednalo se tehdy o tříkolové minivozítko s motocyklovým čtvrtlitrovým čtyřtaktem BMW R-25, do něhož se nastupovalo otevíratelnou přídí, vyklápějící se vpřed i s volantem. Zkonstruováno bylo v Miláně ve společnosti Iso Renza Rivolty (Isetta = malé Iso) a světu představeno v Turíně na sklonku roku 1953. Pověst tohoto vozu coby „rakve na kolečkách“ však naznačuje, že mnichovské vedení zřejmě nebude mít dost odvahy Isettu reinkarnovat.
 
BMW však vlastní dlouhý seznam práv na zaniklé značky, často pocházející z dnes již rozprášeného, ale dříve slavného britského automobilového průmyslu. Patří sem například Riley či Triumph, ale také modelová označení jako Stag, Sprite, Maxi, Dolomite nebo Spitfire (posledně jmenované by však pro němce mohlo být poněkud frustrující…). Podle dalších informací se však zdá, že největší naději na úspěch by mohla mít značka Metro, označující jeden z posledních typů automobilky Austin. Ale nechme se překvapit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků