Vzestupy a pády automobilky ve Vrchlabí. Již 70 let patří Škodě

24 komentářů

styx1965
29. prosince • 23:52

Jenom pro zajimavost a Zdeňka.Ta 1203ka se vyráběla v Trnavě pod značkou TAZ,ale všechny díly včetně motoru byly škodovácké.Takže je to furt jenom "dvanácettrojka" od škodovky. Já bych jenom rád viděl ty futuristické návrhy na novou 1203ku,která vypadala jako f-transit a byla údajně zavržena,protože by asi konkurovala sovětskýmu UAZu.Motor tam byl tuším z volhy GAZ 24(spolupráce v rámci RVHP) a nyní se vyrábí v Rusku pod jejich hlavičkou-značkou.

puk123
30. prosince • 7:24
Nikolas
28. prosince • 19:35

Je komické, kolik je na těch dobových reklamních fotkách chyb. U 1203 otevřené víko nádrže, u 1202 s větroněm stín fotografa, což je bota jako řemen....

Rohlick
29. prosince • 16:31

Za komunistů tyhle propagační materiály (notabene ještě na užitková vozidla) nikdo příliš neřešil, pokud nebyly určené pro exportní trhy.

Karel
28. prosince • 11:57

Oni tenkrát "chytré hlavy" na radnici(někteří tam jsou bohužel dodnes...) byly razantně proti rozšiřování automobilky.On to tady přeci bohatě uživí cestovní ruch:-P Do toho "géniové" z Krnapu.Ono tady mohlo být zaměstnáno spousty lidí,kteří by někde nakupovali,někde bydleli a stravovali se.Tím by podporovali místní živnostníky v restauracích,obchodech,atd A to nemluvím o místních firmách,kteří by se mohli na rozvoji automobilky přiživovat.Místní radnice to ovšem nepochopitelně odmítla.Proč?!:-O

Jiřik
25. května • 13:16

Koho by zaměstnávali? Vždyť neustále poptávají nové zaměstnance, co chvíli jim tam zdrhne někdo z Hytosu, Kabla, Avonu nebo Brana...

USA
29. prosince • 0:32

podivej se na ty problemy, který automobilka prinesla do kvasin
samej cizinec, predrazeny nemovitosti a najmy, kolabujici doprava, vysaty zamestatnci z celyho okoli, takze ostatní firmy maj problém, vysoka kriminalita přitom o místo policajta nebo strážníka není zajem
ja sem rad, ze je ve vrchlabi relativni klid

pavel
29. prosince • 14:50

Ano Vrchlabí je ospalá díra v Sudetech, jediného pořádného zaměstnavatele místní vidláci vyhnali a denně dojíždějí do kvasin :-|

Jiřik
25. května • 13:29

Nikoho nevyhnali, Pájo. Pořád v té škodovce dělá kolem 1500 lidí.

Viki
30. prosince • 21:13

Souhlasím jen částečně . Místní vidláci nikoho nevyhnali a pokud si přečteš historiri tak zde ze za socializmu dělalo až 90% na vývoz a ti co v zahraničí mají auta z Vrchlabí tak jsou na to hrdi, protože vědi, že z Vrchlabí byla kvalita. Holt ekonomika je neúprosná kvantita vždy převišuje protože znamená menší výrobní náklady.:-D

Zdeněk
28. prosince • 11:26

Na obrázku 9 není škodovka, ale jedná se o inovaci vyráběnou pod značkou TAZ v Trnavě, pozná se to podle štítku na chladiči a absencí "kšiltu" nad předním sklem.

k.ik
28. prosince • 10:40

Jaké jsou osudy rodiny Peterových, když byla po válce odsunuta?

Z.Chlup
28. prosince • 10:32

Vyráběla se také Fabia sedan.(Ale jen krátce).

Jim
28. prosince • 10:24

Pamatuji to dobře. Z Vrchlabí jsem vozil Felicie Laurin Klement do Francie. Měly komplet čalounění v kůži, alu kola 14´´ a metalízu. Jen jsem nechápal proč mají "švihadla", když už tenkrát Škoda nabízela za příplatek el. okna.

Nimra
28. prosince • 9:14

Ještě jste mohli doplnit, že auta z Vrchlabí se dají poznat podle VINu (na 11. pozici mají číslici 7) a taky důvod, proč už se ve Vrchlabí nedělají auta - místní veřejnost (předpokládám, že ne zaměstnanci automobilky) byla kategoricky proti rozšiřování závodu (přístup "not in my backyard" - NIMBY), hlavně, že si sami vozí zadky v autech.

JirkaK
28. prosince • 16:14

Nevím jak to bylo s tím rozšiřováním a odporem veřejnosti, ale prý tam byl i jeden nezanedbatelný technický problém. Vrchlabský závod nemá železniční vlečku a vozit veškerou produkci kamiony nebylo únosné. Dříve se s auty jezdilo na vagónování na nádraží po ose a po zpřísnění zákonů už nebylo reálně možné, aby auta která vlastně úředně ještě neexistují jezdily po veřejných silnicích. Alespoň tak se o tom tehdy psalo.
Pravdou je, že dnes spousta lidí z Vrchlabí jezdí do práce denně do Kvasin.....

USA
29. prosince • 0:27

von je docela problém se do automobilky dostat.
bud musíš přes město, který bylo letos porad rozkopany, nebo castecne po silnickach 3.tridy, který pro kamiony moc dobry nejsou. a ještě nedavno byla silnice k vrchlabi dost katastrofalni.
vlečka do fabriky sice nevede, ale koleje primo kolem fabriky vedou, takze by zadny problém natáhnout je do fabriky nebyl

jsem tu na chvíli
28. prosince • 9:59

:-D trochu jste se netrefil s tou veřejností, řekl bych spíše, že tu nějací šíkovní hoši měli zájem automobilku podojit a tak skoupili pozemky co o ně měla zájem automobilka. No a co stojí v Kvasinách , to by tu stát nemohlo.

jiri.zaplatilek
28. prosince • 11:43

Jen aby bylo jasno k vrchlabske automobilce.Ne verejnost ale nasi novodobi porevolucni radni a velke zajmy fotbaloveho klubu,ktery na koncernu VW pozadoval nesmyslne nahrady za travnate a skvarove hriste.Az po mnoha letech se jiz jine vedeni radnice snazilo zachranit zamestnanost v tomto zavode,dalo pozemek pod hristi k pristave novych vyrobnich prostor pro naslednou vyrobu a montaz automatickych prevodovek.Na silnice i na pristavbu novych hal dal stat dotace.Hodne se za prosazeni techto akci zasadil nas starosta Honza Sobotka,zacoz mu muz mnoho lidi jen dekovat.J.Z.

USA
29. prosince • 10:40

takze dnes je hrisne mimo vrchlabi az za obchvatem a nikdo tam nepachne.
jo, skvelej pocin.

Jiřik
25. května • 13:13

Nikdo? A ty desítky aut denně od sedmi do sedmi k tomu hřišti fakt nevozí nikoho?

Lumir
28. prosince • 8:24

Kvasiny, nebo Vrchlabí? O jakém místě vlastně píšete? Čtete to po sobě vůbec?

Laky
28. prosince • 11:00

Celou dobu se píše o Vrchlabí. Jediná zmínka o Kvasinách je ta, že výroba Roomsteru se v roce 2011 přesunula z Kvasin do Vrchlabí a v roce 2013 zase nazpět do Kvasin

neodborník
28. prosince • 9:43

Jednou provždy Vrchlabí, přečetl jste si to vůbec celé ?

Doporučujeme

Články odjinud