Vzdá se PSA čistě spalovacích modelů? Nová platforma eVMP tento krok naznačuje

Martin P.  |  31. 07. 2020 08:52

pokud automotive brečí, že nejsou takové prodeje a nejdou na odbyt z pohledu motoristy , rodin, ale i běžných jednotlivců . Tak je dost svéhlavé vsadit modelovou řadu, které by měla ještě nižší prodeje bez ohledu na výrobce. Tedy pokud nejde na odbyt to levnější , dražší na tom nebude lépe.

Otázka zní jestli to není záměr pak omlátit tvůrcům norem, předpisů a zákonodárcům následně o hlavu jako ....pánové udělali sme co jste chtěli a to je výsledek...

Odpovědět  |   | 
Takurcite  |  31. 07. 2020 13:19

Tohle zacina byt druhej blesk. Vsak sam autor pise o dvou platformach.
Chtel bych videt pricetnou VELKOU automobilku, ktera by za 5 let komplet prestala delat spalovaci auta.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  31. 07. 2020 13:38

omlátit komu? těm lidem kteří jsou tam zpravidla jen na krátké období a slíbí cokoliv pokud jim to přinese krátkodobý prospěch. Ono je to dobře vidět právě ve Francii, kdy před nedávnem ještě dotovali jednotky tisíc euro nákupy malých dieselů a nyní proti nim bojují jak to jde - tomu se řiká koncepce :)
Stejně je to se vším. Viz třeba řepka, vyšlo najevo že způsobuje ještě větší emise, tak se to potichoučku řeší, tohle nebude jiné.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  31. 07. 2020 19:47

...pánové udělali sme co jste chtěli a to je výsledek...
To že by se někdo kdo ty "normy" prosazoval , chytil za nos to opravdu nehrozí.
Elektroauta v současné době jsou uspěchaná záležitost. Mohl bych dát odkaz pokud bude zájem na zajímavý článek o prodejích éček v Austrálii, kde nejsou na ně žádné dotace a zvýhodnění. Ročně se pohybuje v řádech několika stovek vozů.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  31. 07. 2020 22:29

Předpokládám, že v Austrálii nemají u dálnic nabíječky co 10 km, jako v Evropě.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  01. 08. 2020 07:14

Kdybych chtěl být rejpal což nejsem, tak napíši :
1. Jistě v Austrálii nemají ani tak hustou síť klasických benzinek
2. Jedním z hlavních argumentů e-mobilistů je, že hlavním benefitem éček je že se dobíjí doma přes noc

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  02. 08. 2020 15:44

Respektive jen pomalé nabíjení přes noc je zárukou trvanlivosti baterie dle specifikace výrobce. Všechny ty rychlonaíječky jsou celkem na prd pokud si nemůžete dovolit kupovat každým 5. rokem nové auto za milion.

Odpovědět  |   | 

Zatímco praxe u Tesel ukazuje pravý opak. Co tam máš za další moudro?

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  31. 07. 2020 22:39

článek by mohl být zajímavý.

https://en.wikipedia.org/wiki/Plug-in_electric_veh... ...

A opravdu třeba v roce 2010 se prodalo pouze 100 elektrických aut schopných jezdit po dálnici.
Akorát jim to roste geometricky, takže loni se jich prodalo skoro stejně, jako v předchozích deseti letech a od začátku letošního roku se jich už prodalo víc, než se jich prodalo celkem do začátku letošního roku.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  01. 08. 2020 07:09
Rejpal  |  03. 08. 2020 08:22

Odkazovaný článek je stejně odborný, jako Váš příspěvek.

Základní informace:
- Austrálie má 25 000 000 obyvatel.
- Z nich více než 10% žije na velice málo zalidněném území.
- Loni se tam prodal násobek el. vozidel, než za posledních 10 let. Letos, za první pololetí se už také prodal více než dvojnásobek prodejů celého předchozího roku (takový nárůst prodejů se nepovažuje za neúspěšný).
- Za předpokladu, že si elektrická vozidla do zásuvky kupují pouze obyvatelé východních měst, lze dojít k tomu, že si vloni jedna rodina z tisíce koupil vozidlo do zásuvky. A v letošním prvním pololetí si dvě rodiny z tisíce koupily automobil do zásuvky. To je trojnásobek prodejů v ČR.
- Pro představu, loni se v ČR prodalo 5803 vozů značky BMW, takže si loni koupilo o něco více než 2 rodiny z tisíce v ČR vůz značky BMW. (Elektromobily v Austrálii se prodávají lépe než BMW v ČR)

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  03. 08. 2020 10:32

Výborně a kolik z těch 25 000 000 uvažuje o koupi automobilu v ceně T3 kolik lidí?
Dvě rodiny z tisíce.... a kolik že tam je rodin? kolik těch rodin si chce koupit vůbec nějaké auto?.....

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  06. 08. 2020 22:49

Budu tedy urejpaný
Vy jste ty informace určitě čerpal z ročního reportu nějakého importéra éček v Austrálii.
Vy neznáte ekonomickou poučku, že rychleji se roste z malých čísel ,
tak on prodal letos 2x tolik jako loni, což může být / 100 loni 200 letos/
Nesmíte se mu divit, že tu statistiku takto zamlžuje, jde mu o živobytí. Kdyby do reportu napsal jak je to po pravdě, do 24 hod má padáka.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 63 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků

Nejčtenější články

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 19 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro
Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné není, přesto se o něj Češi možná porvou

Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné nen…

Vlastně by nás ani nemělo překvapovat, že v pozici nejlevnějšího kombi na českém trhu najdeme Dacii Logan MCV. Vůz začíná na 204.900 korunách a krásou neoplývá, přesto se o něj možná Češi ještě poperou.

27.  7.  2020 | | 85 N/A
Mička Jan
Konec výrobyDacia Logan