Vzdá se PSA čistě spalovacích modelů? Nová platforma eVMP tento krok naznačuje

PSA pokračuje ve své elektro-ofenzivě a představuje novou platformu, která se bude možná podílet na zániku čistě spalovacích motorizací.

Nehledě na budující spolupráci koncernů FCA a PSA, ze kterých vznikne nová skupina Stellantis, se ještě francouzské PSA o samotě pouští do prezentace nové platformy eVMP (Electric Vehicle Modular Platform), kterou bude používat pro širokou škálu elektromobilů nižší a střední třídy, od hatchbacků po SUV.

Ze spojení FCA a PSA vzniká nová skupina Stellantis. Podnik chce změnit autoprůmysl

Ze spojení FCA a PSA vzniká nová skupina Stellantis. Podnik chce změnit autoprůmysl

Nové modely na platformě eVMP chce PSA uvést na trh počínaje rokem 2023. Nepůjde přitom jen o nové elektromobily značek Peugeot, Citroën, DS a Opel. Základ totiž půjde dle společnosti využití také pro zajištění hybridních modelů a přizpůsobit je tak pro širší záběr na trhu.

Šéf PSA Carlos Tavares přitom dodal, že společnosti chce do roku 2025 postupně přejít ze současných platforem určených pro různé druhy pohonu (multi-energy) na dvě 100% elektrifikované platformy – eVMP je jednou z nich. V náznacích si tedy můžeme domyslet, že PSA by mohlo od roku 2025 zcela přestat nabízet vozy s čistě spalovacími motory.

Už i Citroën ukázal rodinnou dodávku do zásuvky. Uveze až 9 lidí a ujede 330 km

Už i Citroën ukázal rodinnou dodávku do zásuvky. Uveze až 9 lidí a ujede 330 km

Co se týče elektromobilů na základě eVMP, pro uložení baterie se bude používat celá podlaha a PSA chce nabídnout moduly o kapacitě 60 až 100 kWh. V závislosti na velikost modelu chce tak zajistit plně elektrický dojezd od 400 do 650 km (WLTP). Rovněž bude možná zástavba ústrojí pohánějících přední i všechna kola.

V galerii elektrický koncept Peugeot e-Legend (2018).

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků