Vzdá se Porsche sedmistupňového manuálu? Možná ano!

Sedmistupňový manuál Porsche nabízí od uvedení faceliftované verze 911 991.2 v roce 2012. Důvodem bylo snížení emisí oxidu dusíku bez přehnaně dlouhých převodů.
Vzdá se Porsche sedmistupňového manuálu? Možná ano!

Porsche nyní u svých modelů s přímým řazením využívá sedmi převodových stupňů. Díky přeplňovaným motorům, které nyní používá i u základních verzí 911, však sedmý stupeň ztrácí smysl. Turbomotory totiž lépe zvládnou delší převody šestistupňové převodovky.

Změnu si navíc žádají i zákazníci. Speciální model 911 R, který si vzal techniku z GT3 a GT3 RS totiž veřejnost zaujal čím dál tím ojedinělejší možností mechanického řazení. Byla zde použita vynikající šestistupňová převodovka, o kterou stoupl zájem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jistě, automatické PDK má stále svou velkou skupinu příznivců. Každým rokem se stále větší procento zákazníků u těchto modelů rozhoduje pro PDK, což důležitost manuálu oslabuje. Přesto je však stále dost zájemců, kteří si ve své 911 chtějí řadit sami, a ti podle všeho chtějí raději jednodušší šestikvalt.

S informací přišel web Roadandtrack.com, který vyzpovídal Michaela Steinera, šéfa výzkumu a vývoje stuttgartské automobilky. Právě ten zájem o šestikvalt potvrdil. „Poslouchám to už několik měsíců,“ říká s úsměvem. Šestikvalt by se mohl v 911 znovu objevit i bez naléhání zákazníků, pro přeplňované jednotky se hodí více. „Technicky je to možné bez problémů,“ dodává Steiner a otevírá dveře spekulacím. Budeme u příští generace manuálně řadit zase „jen“ šest stupňů? Necháme se překvapit.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků