Vzdá se Porsche sedmistupňového manuálu? Možná ano!

Sedmistupňový manuál Porsche nabízí od uvedení faceliftované verze 911 991.2 v roce 2012. Důvodem bylo snížení emisí oxidu dusíku bez přehnaně dlouhých převodů.
Vzdá se Porsche sedmistupňového manuálu? Možná ano!

Porsche nyní u svých modelů s přímým řazením využívá sedmi převodových stupňů. Díky přeplňovaným motorům, které nyní používá i u základních verzí 911, však sedmý stupeň ztrácí smysl. Turbomotory totiž lépe zvládnou delší převody šestistupňové převodovky.

Změnu si navíc žádají i zákazníci. Speciální model 911 R, který si vzal techniku z GT3 a GT3 RS totiž veřejnost zaujal čím dál tím ojedinělejší možností mechanického řazení. Byla zde použita vynikající šestistupňová převodovka, o kterou stoupl zájem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jistě, automatické PDK má stále svou velkou skupinu příznivců. Každým rokem se stále větší procento zákazníků u těchto modelů rozhoduje pro PDK, což důležitost manuálu oslabuje. Přesto je však stále dost zájemců, kteří si ve své 911 chtějí řadit sami, a ti podle všeho chtějí raději jednodušší šestikvalt.

S informací přišel web Roadandtrack.com, který vyzpovídal Michaela Steinera, šéfa výzkumu a vývoje stuttgartské automobilky. Právě ten zájem o šestikvalt potvrdil. „Poslouchám to už několik měsíců,“ říká s úsměvem. Šestikvalt by se mohl v 911 znovu objevit i bez naléhání zákazníků, pro přeplňované jednotky se hodí více. „Technicky je to možné bez problémů,“ dodává Steiner a otevírá dveře spekulacím. Budeme u příští generace manuálně řadit zase „jen“ šest stupňů? Necháme se překvapit.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků