Volkswagen XL1 je nepochybným jednorožcem mezi automobily. Jedno z těch vzácných aut, které ač nastoupilo do produkce, stále více připomíná koncept a nadále překvapuje, že opravdu vyrazilo mezi hrstku majitelů. | Volkswagen XL1 Zdroj: Collecting Cars

Volkswagen XL1 je nepochybným jednorožcem mezi automobily. Jedno z těch vzácných aut, které ač nastoupilo do produkce, stále více připomíná koncept a nadále překvapuje, že opravdu vyrazilo mezi hrstku majitelů. | Volkswagen XL1 | Zdroj: Collecting Cars

S pouhými 250 vyrobenými kusy je tedy rovněž vzácností, aby se některý z exemplářů XL1 objevil na prodej. | Volkswagen XL1 Zdroj: Collecting Cars

S pouhými 250 vyrobenými kusy je tedy rovněž vzácností, aby se některý z exemplářů XL1 objevil na prodej. | Volkswagen XL1 | Zdroj: Collecting Cars

Projekt tehdejšího šéfa VW Ferdinanda Piëcha byl představou superúsporného auta. A jeden netradičně červeně lakovaný kus z roku 2015 nyní hledá majitele přes britský  aukční portál Collecting Cars . | Volkswagen XL1 Zdroj: Collecting Cars

Projekt tehdejšího šéfa VW Ferdinanda Piëcha byl představou superúsporného auta. A jeden netradičně červeně lakovaný kus z roku 2015 nyní hledá majitele přes britský aukční portál Collecting Cars. | Volkswagen XL1 | Zdroj: Collecting Cars

Samotný vůz se nachází v Amsterdamu v Nizozemsku a má najeto pouhých 19.504 kilometrů. | Volkswagen XL1 Zdroj: Collecting Cars

Samotný vůz se nachází v Amsterdamu v Nizozemsku a má najeto pouhých 19.504 kilometrů. | Volkswagen XL1 | Zdroj: Collecting Cars

Z historie vozu se dozvíte, že v roce 2017 bylo XL1 zezadu nabouráno. Už tehdy ale byla škoda odborně opravena přímo ve Wolfsburgu u expertů z Volkswagenu. | Volkswagen XL1 Zdroj: Collecting Cars

Z historie vozu se dozvíte, že v roce 2017 bylo XL1 zezadu nabouráno. Už tehdy ale byla škoda odborně opravena přímo ve Wolfsburgu u expertů z Volkswagenu. | Volkswagen XL1 | Zdroj: Collecting Cars

Černá 15palcová kola jsou originální, přičemž typické aerodynamické kryty dodá vlastník k vozu také, ačkoliv na voze nejsou vyfoceny. | Volkswagen XL1 Zdroj: Collecting Cars

Černá 15palcová kola jsou originální, přičemž typické aerodynamické kryty dodá vlastník k vozu také, ačkoliv na voze nejsou vyfoceny. | Volkswagen XL1 | Zdroj: Collecting Cars

Možnost projet se ve Volkswagenu XL1 jsme  už v minulosti měli také . Krátké zopakování specifikace ale nebude na škodu. Všechno bylo podřízeno extrémně nízké spotřebě paliva. | Volkswagen XL1 Zdroj: Collecting Cars

Možnost projet se ve Volkswagenu XL1 jsme už v minulosti měli také. Krátké zopakování specifikace ale nebude na škodu. Všechno bylo podřízeno extrémně nízké spotřebě paliva. | Volkswagen XL1 | Zdroj: Collecting Cars

Automobilkou udávaná hodnota kombinované spotřeby paliva byla 0,9 litru na 100 km, s emisemi 21 g CO2/km. | Volkswagen XL1 Zdroj: Collecting Cars

Automobilkou udávaná hodnota kombinované spotřeby paliva byla 0,9 litru na 100 km, s emisemi 21 g CO2/km. | Volkswagen XL1 | Zdroj: Collecting Cars

K těmto číslům došel XL1 pomocí aerodynamické karoserie bez zrcátek (už tehdy byly použity kamery) – koeficient odporu vzduchu Cx jen 0,186 –... | Volkswagen XL1 Zdroj: Collecting Cars

K těmto číslům došel XL1 pomocí aerodynamické karoserie bez zrcátek (už tehdy byly použity kamery) – koeficient odporu vzduchu Cx jen 0,186 –... | Volkswagen XL1 | Zdroj: Collecting Cars

...uzoučkými pneumatikami (115/80 R15) a rovněž nízkou hmotností (795 kg) díky konstrukci s karbonovým monokokem i panely karoserie. | Volkswagen XL1 Zdroj: Collecting Cars

...uzoučkými pneumatikami (115/80 R15) a rovněž nízkou hmotností (795 kg) díky konstrukci s karbonovým monokokem i panely karoserie. | Volkswagen XL1 | Zdroj: Collecting Cars

Uprostřed uložené plug-in hybridní ústrojí kombinující dvouválcový diesel, elektrický motor a 5,5kWh baterii produkuje systémový výkon 69 koní (51 kW) a točivý moment 140 N.m. | Volkswagen XL1 Zdroj: Collecting Cars

Uprostřed uložené plug-in hybridní ústrojí kombinující dvouválcový diesel, elektrický motor a 5,5kWh baterii produkuje systémový výkon 69 koní (51 kW) a točivý moment 140 N.m. | Volkswagen XL1 | Zdroj: Collecting Cars

Se sedmistupňovou převodovkou DSG zvládá XL1 akceleraci z nuly na 100 km/h za 12,7 sekundy a maximálně dosáhne elektronicky limitovaných 160 km/h. V čistě elektrickém režimu lze ujet až 50 km. | Volkswagen XL1 Zdroj: Collecting Cars

Se sedmistupňovou převodovkou DSG zvládá XL1 akceleraci z nuly na 100 km/h za 12,7 sekundy a maximálně dosáhne elektronicky limitovaných 160 km/h. V čistě elektrickém režimu lze ujet až 50 km. | Volkswagen XL1 | Zdroj: Collecting Cars

S původně oznámenou cenou 110.000 eur stálo XL1 v roce 2013 podobné peníze jako Porsche 911 Carrera S. A tuto hodnotu si zřejmě udrží. | Volkswagen XL1 Zdroj: Collecting Cars

S původně oznámenou cenou 110.000 eur stálo XL1 v roce 2013 podobné peníze jako Porsche 911 Carrera S. A tuto hodnotu si zřejmě udrží. | Volkswagen XL1 | Zdroj: Collecting Cars

Odhaduje se, že cena v aukci by mohla dosáhnout stejné ceny, tedy v přepočtu asi 2,8 milionu korun. | Volkswagen XL1 Zdroj: Collecting Cars

Odhaduje se, že cena v aukci by mohla dosáhnout stejné ceny, tedy v přepočtu asi 2,8 milionu korun. | Volkswagen XL1 | Zdroj: Collecting Cars

On-line dražba končí ve středu 7. července. V době psaní těchto slov se nabízené XL1 drží na částce 41.000 eur (1,05 milionu korun). | Volkswagen XL1 Zdroj: Collecting Cars

On-line dražba končí ve středu 7. července. V době psaní těchto slov se nabízené XL1 drží na částce 41.000 eur (1,05 milionu korun). | Volkswagen XL1 | Zdroj: Collecting Cars

| Volkswagen XL1 Zdroj: Collecting Cars

| Volkswagen XL1 | Zdroj: Collecting Cars

| Volkswagen XL1 Zdroj: Collecting Cars

| Volkswagen XL1 | Zdroj: Collecting Cars

| Volkswagen XL1 Zdroj: Collecting Cars

| Volkswagen XL1 | Zdroj: Collecting Cars

| Volkswagen XL1 Zdroj: Collecting Cars

| Volkswagen XL1 | Zdroj: Collecting Cars

| Volkswagen XL1 Zdroj: Collecting Cars

| Volkswagen XL1 | Zdroj: Collecting Cars

S pouhými 250 vyrobenými kusy je tedy rovněž vzácností, aby se některý z exemplářů XL1 objevil na prodej. | Volkswagen XL1 Zdroj: Collecting Cars
Projekt tehdejšího šéfa VW Ferdinanda Piëcha byl představou superúsporného auta. A jeden netradičně červeně lakovaný kus z roku 2015 nyní hledá majitele přes britský  aukční portál Collecting Cars . | Volkswagen XL1 Zdroj: Collecting Cars
Samotný vůz se nachází v Amsterdamu v Nizozemsku a má najeto pouhých 19.504 kilometrů. | Volkswagen XL1 Zdroj: Collecting Cars
Z historie vozu se dozvíte, že v roce 2017 bylo XL1 zezadu nabouráno. Už tehdy ale byla škoda odborně opravena přímo ve Wolfsburgu u expertů z Volkswagenu. | Volkswagen XL1 Zdroj: Collecting Cars
20
Fotogalerie

Vzácný VW XL1 hledá nového majitele. Jeden z 250 kusů si zřejmě cenu udrží

Jedinečná možnost vlastnit opravdovou raritu nejen na poměry Volkswagenu.

Volkswagen XL1 je nepochybným jednorožcem mezi automobily. Jedno z těch vzácných aut, které ač nastoupilo do produkce, stále více připomíná koncept a nadále překvapuje, že opravdu vyrazilo mezi hrstku majitelů. S pouhými 250 vyrobenými kusy je tedy rovněž vzácností, aby se některý z exemplářů XL1 objevil na prodej.

Projekt tehdejšího šéfa VW Ferdinanda Piëcha byl představou superúsporného auta. A jeden netradičně červeně lakovaný kus z roku 2015 nyní hledá majitele přes britský aukční portál Collecting Cars. Samotný vůz se nachází v Amsterdamu v Nizozemsku a má najeto pouhých 19.504 kilometrů.

Z historie vozu se dozvíte, že v roce 2017 bylo XL1 zezadu nabouráno. Už tehdy ale byla škoda odborně opravena přímo ve Wolfsburgu u expertů z Volkswagenu. Černá 15palcová kola jsou originální, přičemž typické aerodynamické kryty dodá vlastník k vozu také, ačkoliv na voze nejsou vyfoceny.  

Možnost projet se ve Volkswagenu XL1 jsme už v minulosti měli také. Krátké zopakování specifikace ale nebude na škodu. Všechno bylo podřízeno extrémně nízké spotřebě paliva. Automobilkou udávaná hodnota kombinované spotřeby paliva byla 0,9 litru na 100 km, s emisemi 21 g CO2/km.

K těmto číslům došel XL1 pomocí aerodynamické karoserie bez zrcátek (už tehdy byly použity kamery) – koeficient odporu vzduchu Cx jen 0,186 – uzoučkými pneumatikami (115/80 R15) a rovněž nízkou hmotností (795 kg) díky konstrukci s karbonovým monokokem i panely karoserie.

Uprostřed uložené plug-in hybridní ústrojí kombinující dvouválcový diesel, elektrický motor a 5,5kWh baterii produkuje systémový výkon 69 koní (51 kW) a točivý moment 140 N.m. Se sedmistupňovou převodovkou DSG zvládá XL1 akceleraci z nuly na 100 km/h za 12,7 sekundy a maximálně dosáhne elektronicky limitovaných 160 km/h. V čistě elektrickém režimu lze ujet až 50 km.

S původně oznámenou cenou 110.000 eur stálo XL1 v roce 2013 podobné peníze jako Porsche 911 Carrera S. A tuto hodnotu si zřejmě udrží. Odhaduje se, že cena v aukci by mohla dosáhnout stejné ceny, tedy v přepočtu asi 2,8 milionu korun. On-line dražba končí ve středu 7. července. V době psaní těchto slov se nabízené XL1 drží na částce 41.000 eur (1,05 milionu korun).

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud