Vzácný VW XL1 hledá nového majitele. Jeden z 250 kusů si zřejmě cenu udrží

Jedinečná možnost vlastnit opravdovou raritu nejen na poměry Volkswagenu.

Volkswagen XL1 je nepochybným jednorožcem mezi automobily. Jedno z těch vzácných aut, které ač nastoupilo do produkce, stále více připomíná koncept a nadále překvapuje, že opravdu vyrazilo mezi hrstku majitelů. S pouhými 250 vyrobenými kusy je tedy rovněž vzácností, aby se některý z exemplářů XL1 objevil na prodej.

VW uvádí nový Caddy PanAmericana. Robustnější verze se nebojí i trochy bláta

VW uvádí nový Caddy PanAmericana. Robustnější verze se nebojí i trochy bláta

Projekt tehdejšího šéfa VW Ferdinanda Piëcha byl představou superúsporného auta. A jeden netradičně červeně lakovaný kus z roku 2015 nyní hledá majitele přes britský aukční portál Collecting Cars. Samotný vůz se nachází v Amsterdamu v Nizozemsku a má najeto pouhých 19.504 kilometrů.

Z historie vozu se dozvíte, že v roce 2017 bylo XL1 zezadu nabouráno. Už tehdy ale byla škoda odborně opravena přímo ve Wolfsburgu u expertů z Volkswagenu. Černá 15palcová kola jsou originální, přičemž typické aerodynamické kryty dodá vlastník k vozu také, ačkoliv na voze nejsou vyfoceny.  

Fototest Volkswagen XL1: Taky trochu podvod. Ale odpustíte mu to

Fototest Volkswagen XL1: Taky trochu podvod. Ale odpustíte mu to

Možnost projet se ve Volkswagenu XL1 jsme už v minulosti měli také. Krátké zopakování specifikace ale nebude na škodu. Všechno bylo podřízeno extrémně nízké spotřebě paliva. Automobilkou udávaná hodnota kombinované spotřeby paliva byla 0,9 litru na 100 km, s emisemi 21 g CO2/km.

K těmto číslům došel XL1 pomocí aerodynamické karoserie bez zrcátek (už tehdy byly použity kamery) – koeficient odporu vzduchu Cx jen 0,186 – uzoučkými pneumatikami (115/80 R15) a rovněž nízkou hmotností (795 kg) díky konstrukci s karbonovým monokokem i panely karoserie.

Od této Škody Kodiaq dejte ruce pryč! V ČR těžce bourala, teď se tváří jako nová

Od této Škody Kodiaq dejte ruce pryč! V ČR těžce bourala, teď se tváří jako nová

Uprostřed uložené plug-in hybridní ústrojí kombinující dvouválcový diesel, elektrický motor a 5,5kWh baterii produkuje systémový výkon 69 koní (51 kW) a točivý moment 140 N.m. Se sedmistupňovou převodovkou DSG zvládá XL1 akceleraci z nuly na 100 km/h za 12,7 sekundy a maximálně dosáhne elektronicky limitovaných 160 km/h. V čistě elektrickém režimu lze ujet až 50 km.

S původně oznámenou cenou 110.000 eur stálo XL1 v roce 2013 podobné peníze jako Porsche 911 Carrera S. A tuto hodnotu si zřejmě udrží. Odhaduje se, že cena v aukci by mohla dosáhnout stejné ceny, tedy v přepočtu asi 2,8 milionu korun. On-line dražba končí ve středu 7. července. V době psaní těchto slov se nabízené XL1 drží na částce 41.000 eur (1,05 milionu korun).

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků