V případě Clia V6 jsou řeči o moderní klasice na místě. Cenu si drží slušnou.
Šestiválcové Clio je nepochybně jedním z nejšílenějších modelů vrcholné éry Renault Sportu. Kapesní raketa na základě druhé generace francouzského hatchbacku má mezi hot hatchi již kultovní status a s krátkým rozvorem, motorem uprostřed a pohonem zadních kol také charakter vozu pro zkušené řidiče. Odvážného majitele nyní hledá i tento kousek z Česka.
S ohledem na výjimečnost konceptu hatchbacku s motorem V6 uprostřed se šíleného Clia nevyrobila zrovna hrstka. První série vzniklo mezi léty 2001 a 2002 celkem 1513 kusů, načež Renault Sport v letech 2003 až 2005 pokračoval druhou sérií (vycházející z modernizace Clia), které vzniklo 1309 kusů.
Exemplář nabízený na webu sportovnivozy.cz je právě modelem první série, přesněji 414. kus pocházející z roku 2002. V rozsáhle upravené konstrukci původního hatchbacku tak čekejte za předními sedačkami 2,9litrový V6 produkující 224 koní (165 kW) ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou.
Pokud se nepleteme, sedačky Recaro nejsou v interiéru původní, na první pohled by však měly zajistit těsnější sevření vašich půlek za volantem než případě originálních „křesel“ Renault Sport. Jinak má za sebou kousek s najetými 40.336 km větší servis s výměnou olejů, filtrů, brzdové a chladicí kapaliny, svíček a stojí rovněž na nových pneumatikách.
Žádaná cena 1.195.000 Kč přitom není za vskutku zachovalý exemplář první série Clia Sport V6 tak úplně vysoká. Právě na této hladině se nyní první šestiválcová Clia často pohybují, zatímco extra opečovávané kousky překračují i hranici dvou milionů korun.