Vzácný prototyp Ford GT40 jde do aukce, čeká se až 3 mil. Eur

Již 21. května vstoupí na stánku společnosti RM Auctions na soutěži elegance ve Villa d'Este do dražby prototyp Ford GT40 z roku 1965. Předpokládá se, že zde svého nového majitele najde za 2,3 až 2,9 milionů eur, tj. 55,6 až 70 milionů korun. Jde o jeden z pouhých pěti otevřených vozů, které v řadě GT40 vznikly. Jak vidíte na přiložených autentických snímcích, tento vůz s interním označením GT/111 a startovním číslem 194 byl v roce 1965 pod vedením pilotů Whitmorea a Bonduranta nasazen v legendárním sicilském závodě Targa Florio, ale tam jej ještě pronásledovaly technické potíže. Jeden z válců jednotky 4,7 l V8 (ano, slavný 289 cu. in. známý také z prvních Mustangů!) již od počátku stávkoval a vůz GT/111 své sicilské snažení zakončil havárií.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vrak byl převezen do Anglie, rozebrán a upadl v zapomnění a teprve nedávno byl objeven a zrenovován. Z dnešního hlediska jde o jeden z vůbec nejvýznamnějších dochovaných závodních strojů Ford, který pomohl řadě GT40 dosáhnout řady špičkových úspěchů. Mezi ty nejvýznamnější patří čtyři po sobě jdoucí vítězství ve vytrvalostním závodě Le Mans v letech 1966 až 1969. Ford tehdy konečně triumfoval nad stájí Ferrari, což měla být pomsta Enzovi za to, že několik let před tím odmítl svůj podnik Fordu prodat…    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 6 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků