Vzácný prototyp Ford GT40 jde do aukce, čeká se až 3 mil. Eur

Již 21. května vstoupí na stánku společnosti RM Auctions na soutěži elegance ve Villa d'Este do dražby prototyp Ford GT40 z roku 1965. Předpokládá se, že zde svého nového majitele najde za 2,3 až 2,9 milionů eur, tj. 55,6 až 70 milionů korun. Jde o jeden z pouhých pěti otevřených vozů, které v řadě GT40 vznikly. Jak vidíte na přiložených autentických snímcích, tento vůz s interním označením GT/111 a startovním číslem 194 byl v roce 1965 pod vedením pilotů Whitmorea a Bonduranta nasazen v legendárním sicilském závodě Targa Florio, ale tam jej ještě pronásledovaly technické potíže. Jeden z válců jednotky 4,7 l V8 (ano, slavný 289 cu. in. známý také z prvních Mustangů!) již od počátku stávkoval a vůz GT/111 své sicilské snažení zakončil havárií.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vrak byl převezen do Anglie, rozebrán a upadl v zapomnění a teprve nedávno byl objeven a zrenovován. Z dnešního hlediska jde o jeden z vůbec nejvýznamnějších dochovaných závodních strojů Ford, který pomohl řadě GT40 dosáhnout řady špičkových úspěchů. Mezi ty nejvýznamnější patří čtyři po sobě jdoucí vítězství ve vytrvalostním závodě Le Mans v letech 1966 až 1969. Ford tehdy konečně triumfoval nad stájí Ferrari, což měla být pomsta Enzovi za to, že několik let před tím odmítl svůj podnik Fordu prodat…    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků