Vzácný prototyp Ford GT40 jde do aukce, čeká se až 3 mil. Eur

Již 21. května vstoupí na stánku společnosti RM Auctions na soutěži elegance ve Villa d'Este do dražby prototyp Ford GT40 z roku 1965. Předpokládá se, že zde svého nového majitele najde za 2,3 až 2,9 milionů eur, tj. 55,6 až 70 milionů korun. Jde o jeden z pouhých pěti otevřených vozů, které v řadě GT40 vznikly. Jak vidíte na přiložených autentických snímcích, tento vůz s interním označením GT/111 a startovním číslem 194 byl v roce 1965 pod vedením pilotů Whitmorea a Bonduranta nasazen v legendárním sicilském závodě Targa Florio, ale tam jej ještě pronásledovaly technické potíže. Jeden z válců jednotky 4,7 l V8 (ano, slavný 289 cu. in. známý také z prvních Mustangů!) již od počátku stávkoval a vůz GT/111 své sicilské snažení zakončil havárií.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vrak byl převezen do Anglie, rozebrán a upadl v zapomnění a teprve nedávno byl objeven a zrenovován. Z dnešního hlediska jde o jeden z vůbec nejvýznamnějších dochovaných závodních strojů Ford, který pomohl řadě GT40 dosáhnout řady špičkových úspěchů. Mezi ty nejvýznamnější patří čtyři po sobě jdoucí vítězství ve vytrvalostním závodě Le Mans v letech 1966 až 1969. Ford tehdy konečně triumfoval nad stájí Ferrari, což měla být pomsta Enzovi za to, že několik let před tím odmítl svůj podnik Fordu prodat…    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků