Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nádherný kus má na tachometru 143 km!

25 komentářů

Petr
4. ledna • 16:20

Mototechna je bohužel značka zakoupená prodejcem ojetých vozů AAA.
Když jsem sháněl auto a volal na inzerát dušovali se, že nemají s AAA nic společného a potom mne zavedli na jejich prodejní plochu. Už z toho důvodu jsem od nich nic nekoupil.

Předseda
6. listopadu • 15:27

Brilantní stav a olej z toho chčije proudem. :-/

Devítka
6. listopadu • 18:28

To bývalo celkem obvyklé dolévat asi tak 1l oleje na 1000 km. I na snímku č. 9 to vypadá, že je pod autem za předními koly nějaká loužička.

Dobrý mäsiar
5. listopadu • 11:24

Neuvěřitelná vzácnost, a hlavně, je to ŠKODA!
Tedy denní koncernová kvóta ne, že je splněna, ale dokonce přeplněna. Tleskám redakci!

šofér
5. listopadu • 6:54

Nezlobte se, ale podívám se na chladič a dvířka zadního čela, kde je vidět dřevěná hrana a pak mi bude někdo vyprávět, že to má najeto 143 km.... tomu snad nikdo nevěří, chápu, že je psáno "na tachometru", ale jaký to má vyvolat dojem? Že koupíte funglovku, a t ta 1202 zdaleka není!

vzpomínka
5. listopadu • 13:00

Je tam více takových podivností. Např. Škoda Octavia ze 60. let měla opačné zapojení baterie. Tedy býval na karoserii zapojený + pól, zatímco později už bylo na karoserii zapojováno minus. Je možné, že by to u této 1202 bylo zapojeno už modernějším způsobem, aspoň podle barvy kabelů u baterie, když to má prakticky stejný interiér, jako stará Octavia? Což je také divné, protože jeden kamarád měl kdysi 1202 a spínač stěračů tam měl úplně vlevo - téměř až u okna spolujezdce. Tady ten je spínač stěračů podobně jako u té Octavie, tedy také úplně vlevo, ale přece jen uprostřed, takže na něj řidič dosáhne. U té jeho 1202 mu musel dělat "cyklovač steračů" spolujezdec, protože řidič na ten spínač při řízení dosáhl jen velmi obtížně.

Předseda
6. listopadu • 15:30

Měl jsem tři stejšny a všechny měly ukostřený mínus. Plus na kostře měl spartak a možná 59ka oktávka.

vzpomínka
10. listopadu • 14:58

Tak přece jen ta auta nebyla úplně stejná, i když spousta dílů asi byla podobná a zaměnitelná mezi 1202 a Octavií. Když jsme kdysi sehnali celou zadní nápravu do Octavie, která měla vylomený zub v diferenciálu, tak opravář tenkrát říkal, že to byla asi náprava z 1202. Zdálo se mu, že to jede po výměně diferenciálu/nápravy pomaleji, než ukazoval tachometr. Prý bylo u 1202 trochu jinak zpřevodované než v Octavii.

Píno
27. února • 18:51

Rozdíl v diferáku byl, že Octávka ho měla víc do rychlosti, 1202 víc do síly (pomalejší diferák). Proto po záměně fixloval tachometr. Plus na karosérii měly typy s dynamem, mínus s alternátorem.

Rumburak
5. listopadu • 19:53

Jsou to Áčka = musíš čekat podvod! Pokud ho nevidíš, znamená to jen, že tomu nerozumíš. Tys ale našel ;-)

David
5. listopadu • 1:45

Nádherný kousek. Hned bych si ho koupil

Klobás
4. listopadu • 23:27

Dám trojku, beru hned

zvláštní škola
4. listopadu • 18:55

kde je Péťa z vrakoviště?No asi ještě nemá svou hladinku.Jen,že to je myslím jeho šálek kávy takováto Škodověnka.Jistě přidá i nějaký postřeh ze života.Těším se.

.
4. listopadu • 19:04

je taky dvoumístná jako jeho Z4.

60
4. listopadu • 18:37

Ty zrcátka tam nepatří. Originál vypadá jinak. 😁😷😂

covidový Protektorát
4. listopadu • 18:30

Moc pěkné, ale leda do muzea. Když už investovat do něčeho tak starého, tak aby se s tím dalo i nějak trochu zajímavě svézt a toto asi nebude ten případ...

Tůma Josef
4. listopadu • 18:25

Je nádherná, ale na webu Mototechny píšou že je to 5 kvalt, to je nějaký divný?

Max
5. listopadu • 18:18

Řazení bylo pod volantem, později se tam dávaly převodovky z 1203 a tak se dostalo to řazení na podlahu. Takových nepřesností je tam více, ale pro tu nostalgii lze ledacos odpustit.

šofér
5. listopadu • 6:50

Mototechna....hmmm.. dcera AAA, tak to bude asi se zpátečkou :-D

vzpomínka
5. listopadu • 12:44

To řazení na podlaze vypadá jako u Škody Octavia ze 60. let. U ní to bývalo zrcalově převrácené oproti pozdějším zvyklostem, tj. zpátečka tady asi bude k sobě a dozadu, jednička od sebe a dopředu, dvojka od sebe a dozadu, jen trojka a čtyřka jsou stejně. Tzn. když to bude řídit někdo zvyklý na současné řazení, tak se může stát, že při podřazování ze 3 na 2 tam bude rvát místo dvojky zpátečku.

Vašek
5. listopadu • 18:48

Je to tak. Na začátku mé řidičské kariéry jsem přechodně jezdil jak ve 1202 tak i ve Felince 1,3. A občas to vlivem tohoto rozdílu v převodovkách zaskřípalo :(. "Vtipně" byla řešena i ruční brzda pákou pod přístrojovou deskou a kladkou v motorovém prostoru, která byla vyosena mimo osu této páky. Vlivem toho se občas stalo že lanko z této kladky při zatahávání za páku spadlo, páka se dala zcela vytáhnout a zůstala v ruce. Auto pak samozřejmě nebrzdilo. Takto jsem se opřel zadkem o barák, čímž jsem zámáčkl zámek zadních dveří a ty nešly otevřít zvenku a to zrovna v době kdy auto bylo loženo asi 3m palubkama :). Občas zajímavé auto :). Klasická mechanická strojovna, bez posilovače, bez asistentů. Největší "vymožeností" tak asi byla asi synchronizace krom 1.

vzpomínka
6. listopadu • 13:56

Měli jsme kdysi v rodině starou Octavii r.v.1963, která měla předělané řazení z pod volantu právě takto na podlahu.Byla u ní spousta závad, kvůli kterým měla problémy na STK. Např. vylomený zub v diferenciálu, takže s ní technik nemohl vyjet z válců na testování brzd - vždycky to na poslední chvíli cvaklo, přeskočilo a sklouzlo zpět. Nebo špatné přední čepy, které byly ještě nalisované a nedaly se jednoduše vyměnit za novější šroubovací. A asi nejzajímavější bylo, že při cestě na STK jsem v jedné zatáčce musel otočit volantem asi 4x, než to začalo konečně měnit směr a na té STK žádnou závadu na řízení nenašli. Když se to občas stalo i při parkování, že řidič točil volantem a přední kola zůstávala rovně, tak prokluzovala silonová hardyspojka mezi volantem a šnekovým převodem řízení. Tenkrát jsem našel na vrakovišti starou 1202, kde stačilo rozebrat řízení a ta hardyspojka byla stejná. Nejspíš tyhle staré vozy měly mnohem více stejných dílů.

10w60
4. listopadu • 17:42

Tady slovo vzacny mozna konecne pasuje. Narozdil od ruznych S105 bazfurgonet nebo jak se prisernost jmenovala. Bohuzel otocna plosina na ktere je vyfocen mi pripomina AAA. A to se radeji napichnout na tlustostennou litou trunku, nez mit cokoliv spolecneho s acky. Plnime vase sny tim, ze si myslime ze jste de.bi.lov.e. Pekne Vas oholime a vy nam za to jeste musite podekovat. Napakovat se na kdejakem prekupu, polatat bouracku starlajny, lakat na neexisrujici volavky, prodat auta na ktere je slozena zaloha a jine, s tim na me nechodte. Takze i kdyby tam byla plna europaleta bankovek, cokolady, mladych modelek nebo cokoliv jineho. Tak je treba utikat co to jen jde a ani z tohoto auta ( ktere za to nemuze) samozrejme nic nebude.

666
4. listopadu • 16:49

Krásný auto, ale koroze ho rychle sežere B-]

Robin
4. listopadu • 19:44

Znám truhláře, který s tímhle v provedení kombi stále jezdí. Je to obrovské, na střeše má mega velkou dřevěnou zahrádku, tam frkne dveře nebo stůl a jede za zákazníkem. Na jízdy bez nákladu má normální auto. A jeho příprava na STK spočívá v tom, že koupí balakryl a důkladně přetře celý vůz. :-D

Doporučujeme

Články odjinud