| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) | Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) | Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) | Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) | Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) | Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) | Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) | Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) | Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) | Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) | Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) | Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) | Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) | Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) | Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) | Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) | Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) | Zdroj: Collecting Cars

| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) Zdroj: Collecting Cars
| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) Zdroj: Collecting Cars
| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) Zdroj: Collecting Cars
| Nissan GT-R50 od studia Italdesign Giugiaro (2021) Zdroj: Collecting Cars
17
Fotogalerie

Vzácný Nissan GT-R50 od Italdesignu míří do aukce. Zatím stojí zlomek původní ceny

Ve sbírce udržovaný kousek nenajel od výroby takřka nic. Originální hodnotu si přitom nejspíš neudrží.

Na aukční platformě Collecting Cars se objevila k mání další opravdová rarita, přičemž o žádnou letitou klasiku tentokrát nejde. K novému majiteli chce zamířit Nissan GT-R50, speciální edice japonské ikony s ručně vytvořenou karoserií od známého návrhářského studia Italdesign Giugiaro. Z původně zamýšlené limitované série 50 vozů nakonec vzniklo pouhých 19 a nyní nabízený kousek ve Švýcarsku byl čtvrtým v pořadí.

Projekt GT-R50 se poprvé představil v roce 2018, tehdy ještě jako pouhý koncept oslavující 50. výročí italského studia a zároveň padesátiletou existenci legendárního označení GT-R v historii Nissanu. Překvapením nebude, že hrstka nakonec vyrobených produkčních vozů zapadla povětšinou do klimatizovaných garáží sběratelů. To je případem i tohoto exempláře z roku 2021 s nájezdem pouhých 193 km.

Technicky vychází GT-R50 z ostřejšího GT-R Nismo, jehož technika však podstoupila další ladění. Dvakrát přeplňovaný V6 o objemu 3,8 litru dostal například turbodmychadla ze závodního modelu GT3, nové písty, vylepšený systém vstřikování i přepracovaný výfukový systém. Nyní tak produkuje výkon 720 koní (530 kW) a točivý moment 780 Nm. Vše nadále míří na všechna kola skrze šestistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Karoserie je lakována volitelným stříbrným odstínem Liquid Silver, zatímco do příplatkové výbavy patří i aktivní hydraulické zadní křídlo. Italdesign si za GT-R50 v době uvedení žádal takřka milion eur (990.000 eur/cca 25,2 milionu korun). V probíhající aukci nicméně na tak astronomickou částku zatím nemíří. V tuto chvíli se příhozy drží na částce 225.000 eur (asi 5,6 milionu korun). Aukce končí ve čtvrtek 3. října, hodnota vozu tedy nepochybně ještě poroste. Na opětovný milion eur bychom to ovšem neviděli.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud