Vzácný Jaguar C-X75 z bondovky Spectre je k mání. Oranžový padouch stojí ranec

O filmovou raritu se starali experti přímo z automobilky, je tedy v perfektním stavu.

Zatímco diskuze okolo poslední bondovky Není čas zemřít již pomalu utichá, na trhu vzácných supersportů se nyní objevuje k mání vzpomínka na dřívější film Spectre (2015). Nového majitele totiž hledá jeden z pouhých sedmi exemplářů Jaguaru C-X75, přesněji tedy kaskadérský kousek s šasi č. 007, použitý při natáčení honičky s Bondem v Astonu Martin DB10 v ulicích Říma.

Asi nepřekvapí, že za prototyp C-X75 chce britský prodejce Simon Drabble Cars pořádnou částku. Jaguar, který ve filmu řídil Dave Bautista v roli padoucha Mr. Hinxe, je ceněný na tučných 864.000 liber, tedy v přepočtu asi 25,7 milionu korun. Na druhou stranu se jedná o kousek, který z natáčení odjel bez poškození (na rozdíl od jiných).

Původ C-X75 je dobře znám. Zamýšlený nový supersport Jaguar okolo roku 2010 zavrhl, ačkoliv samotný koncept vypadal na pařížském autosalonu opravdu působivě. Až pro natáčení Spectre bylo rozhodnuto, aby ukončený projekt našel život alespoň na filmovém plátně. Na tvorbě exemplářů pro bondovku pracovala divize automobilky SVO ve spolupráci s experty z Williams Advanced Engineering.

Namísto turbínového pohonu v konceptu se uprostřed filmových kusů C-X75 objevil známý kompresorem přeplňovaný V8 o objemu pěti litrů z normální produkce Jaguaru a Land Roveru. Výkon 550 koní (404 kW), pohon zadních kol a sekvenční převodovku doplnila pro natáčení smyků i hydraulická ruční brzda.

Po ukončení produkce filmu nabídl JLR použité exempláře C-X75 potencionálním zájemcům. A právě jeden z těchto šťastlivců chce nyní padoušský Jaguar poslat dále. O vozidlo bylo mimochodem dobře postaráno, servisní historii má přímo u klasické divize JLR. Pro sběratele s velkými garážemi zřejmě nebude ani problém, že filmová rarita nemá silniční homologaci.

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Váš názor Další článek: Thundertruck je vizí elektrického sci-fi pick-upu. Z pohonu 4x4 ho lze prodloužit na 6x6

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , Nové vozy na Heureka.cz